728 x 90

احضار ۴۰نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه به وزارت اطلاعات

کارگران نیشکر هفت تپه
کارگران نیشکر هفت تپه

به‌دنبال اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکرهفت‌تپه به اخراج ۲۰تن از کارگران، وزارت اطلاعات آخوندی حدود ۴۰نفر از کارگران این شرکت را احضار کرد.

وزارت اطلاعات رژیم از کارگران خواست ساعت ۱۱صبح خود را به محل پلیس امنیت شهر شوش معرفی کنند.

کارگران محروم نیشکر خواستند در تجمع امروز خود از کارگرانی که توسط رژیم آخوندی اخراج شده‌اند حمایت کنند. آنها گفتند اجازه نمی‌دهیم با اخراج و تهدید، اعتراضات قانونی و حق‌طلبانه ما را ساکت کنند.

این کارگران خواهان بازگشت به کار بی‌قید و شرط تمامی همکاران اخراجی خود هستند.

 

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز یکشنبه ۷مهر با وجود تهدیدهای امنیتی کارگزاران رژیم برای هفتمین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز شنبه ۶مهر۹۸ برای ششمین روز و به‌رغم تهدیدهای امنیتی کارگزاران رژیم، تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان بازگشت تمامی کارگران اخراجی به کار شدند.

یکی از کارگران اعتصابی در جمع تجمع‌کنندگان گفت:

« ما نباید فراموش کنیم که هیچ قدرتی در هفت‌تپه مثل قدرت کارگر و اتحاد کارگر نیست. تمام مسئولان شهرستان دست به دست هم دادند پشت آقای اسدبیگ و بخش خصوصی رو گرفتند. پس خیلی قدرتمنده. یک قدرت در مقابل این قدرت ایستاده آن هم فقط و فقط و فقط باز تأکید می‌کنم فقط کارگر و اتحاد کارگر [کف زدن تجمع‌کنندگان] زمانی بدانید ما شکست می‌خوریم، زمانی مسلط می‌شود بر ما اسدبیگ، زمانی ما رو به خاک می‌نشاند، زمانی که یک موریانه‌ای بیندازد بین کارگران».

 

روز جمعه ۵مهر ۹۸ کارگران نیشکر هفت‌تپه برای پنجمین روز پیاپی، در حمایت از ۲۰نفر از همکاران اخراجی خود تجمع کردند. آنها خواهان بازگشت تمامی کارگران اخراجی به کار می‌باشند.

کارگران اعتصابی در محوطه این شرکت با شعار «کارگر با غیرت اتحاد اتحاد» تظاهرات کردند.

در انتها یکی از کارگران طی سخنانی در جمع کارگران اعتصابی از جمله گفت:

«.... از واگذاری هفت‌تپه تا اخراج همکارانمان تخلف انجام شده. هیچ‌کس سر کار نمیره تا ۲۰نفر برگردن سر کارشون.... صدا و سیمای خائن ما که روز اول بهره‌برداری با جدیت اومد فیلم گرفت، گزارش تهیه کرد، توی طول بهره‌برداری هم همینطور. اما الآن که کارگر به مشکل خورده معلوم نیست کجاست.... این اعتصاب ادامه داره، با جرأت تا پای جون هم ایستاده‌ایم...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dce84731-071d-40c0-8273-388b549b711e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات