728 x 90

احضار، محرومیتها و اخراج دانشجویان از دانشگاههای مختلف ایران

تحصن دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران - ۱۴۰۱
تحصن دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران - ۱۴۰۱

در آستانه بازگشایی دانشگاهها، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم آخوندی طی روزهای اخیر دهها تن از دانشجویان دانشگاههای امیرکبیر، علامه، خواجه نصیر، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و اصفهان را احضار کرده‌اند. مأموران اطلاعات از دانشجویان خواسته‌اند که تعهد بدهند در اعتراضات شرکت نکنند.

این دانشجویان به «دفتر پیگیری وزارت اطلاعات» و هم‌چنین دفتر پیگیری و حقوقی نیایش در مجاورت باشگاه انقلاب تهران احضار شده‌اند.
این اقدام رژیم آخوندی در آستانه سالگرد قیام شهریور ۱۴۰۱ و در وحشت از تکرار این قیام صورت می‌گیرد.

 

بر اساس گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه کانالهای تلگرامی دانشجویی طی دو ماه گذشته ۵۹تن از دانشجویان از دانشگاههای مختلف اخراج شدند، ۱۰۴تن یک تا چهار ترم از تحصیل محروم شدند و صدها تن از خوابگاهها محروم گردیدند.

این گزارشها حاکی است دست‌کم ۲۰۰نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان بدون هیچ اخطار قبلی تنها پس از مراجعه به سامانه برای رزرو خوابگاه متوجه شدند که از خوابگاه محروم شدند. اکثر دانشجویان محروم شده دختر بودند.

احضارها و اخراجها و محرومیتها هم‌چنین شامل دانشجویان دانشگاههای تهران، زابل، کردستان در سنندج، اصفهان، اهواز، کرمان، ارومیه، کاشان، اردبیل و سمنان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f324a86-5f61-4eb7-a549-bf6fe207cebe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات