728 x 90

احضار سفیر کنیا در تهران به‌دلیل محکومیت دو تن از مأموران نیروی تروریستی قدس

احضار سفیر کنیا در تهران به دلیل محکومیت دو تن از مأموران نیروی تروریستی قدس
احضار سفیر کنیا در تهران به دلیل محکومیت دو تن از مأموران نیروی تروریستی قدس

به‌دنبال تأیید محکومیت دو تن از مأموران نیروی تروریستی قدس در کنیا به ۱۵سال حبس به‌دلیل فعالیت‌های تروریستی، رژیم آخوندی سفیر کنیا در تهران را احضار و سفیر خود از این کشور را فراخواند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از حکم دو مأمور نیروی تروریستی قدس ابراز ناخرسندی کرد و رأی دادگاه این کشور را ناعادلانه خواند.

دادگاهی در کنیا این دو مأمور نیروی تروریستی قدس را به‌دلیل حمل ۱۵کیلو مواد منفجره و برنامه‌ریزی برای "عملیات تروریستی" به ۱۵سال زندان محکوم کرده است.

لازم به یادآوری است که دادگاه عالی کنیا، تصمیم دادگاه این کشور در مورد حکم ۱۵سال زندان دو مأمور نیروی تروریستی قدس را مورد تأیید قرار داد.

این دو مأمور به زندان ماکزیمم کامیتی منتقل شدند تا بقیه حکمشان را در آنجا سپری کنند. در ۱۶اسفند ۹۱یک دادگاه کنیا موسوی و احمد محمد را به حبس ابد محکوم کرده بود.

این دو مأمور نیروی تروریستی قدس ۵سال در زندان به‌سر بردند و حالا ۱۰سال بقیه حکمشان را می‌گذرانند. این دو در اسفند ۹۱ در نایروبی هنگام جابه‌جایی ۱۵کیلو گرم ماده انفجاری آر.دی.اکس دستگیر شدند.

ماه گذشته میلادی طرح هادی فرجوند سفیر رژیم ایران در کنیا در تلاش برای خارج کردن دو مأمور نیروی تروریستی قدس از زندانهای این کشور لو رفت.

به گفته پلیس کنیا روز یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ سفیر رژیم آخوندی به‌دنبال تماسهای سطح بالا در دولت(کنیا) قصد داشت به‌طور غیرقانونی احمد ابوالفتحی محمد و منصور موسوی را از کنیا خارج کند.

پلیس کنیا به نشریه نیشن گفت سفیر رژیم ایران آن‌قدر نسبت به آزادی دو مأمور نیروی قدس مطمئن بود که از دفتر یک شرکت هواپیمایی سه بلیط برای خود و دو مأمور رژیم رزرو کرده بود.

این دو مأمور نیروی تروریستی قدس در تلاش برای اقدام تروریستی در سال ۹۱بازداشت شدند.

 

مقامات کنیا معتقدند که این دو تبعه ایرانی از اعضای نیروی قدس، واحد نخبه سپاه پاسداران هستند که مأموریتهای مخفی خارجی از جمله حملات تروریستی را انجام می‌دهد.

 

در ژوئن ۲۰۱۸ انترپل از تلاش مقامات ایرانی برای تبانی با کارمندان ارشد دولت و سیستم قضایی کیفری برای آزاد کردن آنها هشدار داده بود.

روز جمعه افسرانی از اداره تحقیقات جنایی (DCI) دو کنیایی، وسلی کیپ تنویی کیپ کمویی و شمگرنت آگایی را به‌خاطر فریب دادن این سفیر با مبالغ نامعلومی پول دستگیر کردند که مدعی شده بودند مقاماتی از وزارت کشور می‌باشند که می‌توانند به او کمک کنند.

 

سایت کنیانز می‌نویسد: بازرسان می‌گویند که او همچنین با مقامات دولتی برای تحقیق در مورد این دو نفر که با آنها معامله می‌کرده تماس گرفته است.

اداره تحقیقات جنایی (دی.سی آی) سپس هوشیار شده و شروع به تحقیق نموده که راه به دستگیری کیپ کمویی Kipkemoi و آگه‌یی Agyei برده است.

دو مظنون تروریست، که سفیر رژیم در تلاش برای فراری دادن آنها از زندان داشته، در سال ۲۰۱۳ بعد از آن که پلیس را به مواد انفجاری مرگبار RDX در مومباسا هدایت کردند، متهم به طراحی یک حمله تروریستی شده و به حبس ابد محکوم شدند.

این حکم بعداً که آنها به دادگاه عالی درخواست استیناف دادند به ۱۵سال زندان کاهش یافت. در رفتن به دادگاه استیناف در سال ۲۰۱۸ آزاد شدند. هر چند که مدیر تحقیقات عمومی به دادگاه عالی رفت تا که آزادی آنها را با قضات به چالش بکشد و به پلیس اجازه داد این مظنونان را تا اتخاذ تصمیم در مورد سرنوشت آنها در بازداشت نگه دارد.

 

حاجی (مدیر تحقیقات عمومی) به نیشن گفت: «این غیرقابل قبول است و تلاشی واضح برای دور زدن مسیر عدالت و حکومت قانون می‌باشد. من قصد دارم دادگاه عالی را در مورد آخرین تحولات مطلع کنم زیرا که این دو، مظنون به فرار می‌باشند. شاید نیاز به بررسی مجدد وضعیتی که آنها در آن قرار دارند می‌باشد»‌.

مدیر تحقیقات عمومی افزود که او همچنین برای وزارت‌خارجه کنیا خواهد نوشت که سفیر را که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است برای توضیحات احضار کند.

رژیم ایران برای آزادی دو عضو نیروی قدس به مأموران کنیا رشوه می‌دهد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30adc1ec-7055-4d14-9495-d964dfac7f5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات