728 x 90

احضار سفیر آخوندها در ایتالیا در اعتراض به سرکوب فزاینده

وزارت خارجه ایتالیا
وزارت خارجه ایتالیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه (۶دی - ۲۷دسامبر) ایتالیا سفیر رژیم آخوندی را به‌دلیل اعتراضات احضار کرده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، سفیر رژیم ایران را در اعتراض به واکنش غیرقابل قبول به اعتراضات تحت رهبری زنان احضار کرده است. وزارت امور خارجه ایتالیا در یادداشتی به رسانه‌ها اعلام کرد سفیر محمدرضا صبوری روز چهارشنبه به جلسه فراخوانده شده است.

تاجانی پیش از این وضعیت در ایران را به‌عنوان یک «شرم غیرقابل قبول» محکوم کرده و گفته است که رم در دفاع از زنان «موضعی سخت» اتخاذ کرده است.

 

شایان ذکر است که پیش‌تر پکه هوکسترا، وزیر خارجه هلند، ضمن استقبال از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه رژیم ایران سفیر این رژیم در آمستردام را در پی اعدام دو تن از معترضان ایرانی که در دادگاههای این رژیم به مرگ محکوم شده بودند را احضار کرده است.

ای ان پی خبرگزاری هلند نوشت، وزیر خارجه هلند روز پنجشنبه ۲۴آذر در پاسخ به درخواست پارلمان این کشور تصمیم خود برای احضار سفیر ایران را اعلام کرده است.

پکه هوکسترا گفت: «همه ما رویدادهای وحشتناکی را که آنجا [در ایران] در حال وقوع است، شاهدیم. مردان و زنان شجاع به خیابان می‌آیند و همزمان رژیم به‌شدت اقدام به سرکوب آنها می‌کند که گزارشهای وحشتناکی در این‌باره منتشر شده، از جمله اعدام معترضان. این مسأله کاملاً غیرقابل پذیرش است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c34727b0-f8f2-456d-a61f-96835d7fdb1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات