728 x 90

احتکار و از بین رفتن ۳۲۰تن گوشت گوسفندی توسط رژیم آخوندی

گوشت گوسفندی - عکس از آرشیو
گوشت گوسفندی - عکس از آرشیو

در شرایطی که گرانی‌های لجام گسیخته، بیشتر مواد غذایی ضروری و به‌ویژه گوشت را از سفره‌های مردم حذف کرده است، سایت حکومتی خبر فوری به یک فقره احتکار ۳۲۰تنی گوشت گوسفندی اعتراف کرد که ۷سال پس از ورود به کشور توسط مقامات رژیم ترخیص نشده و از بین رفته است و قرار است برای مصارف غیرانسانی پودر شود.

سایت حکومتی خبر فوری ۱۱بهمن نوشت: «ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: ۳۲۰تن گوشت گوسفندی هفت سال پیش به کشور و استان خراسان رضوی وارد می‌شود و طی این سال‌ها ترخیص نمی‌شود. حالا قرار است این حجم از گوشت وارداتی برای مصارف غیرانسانی پودر شود! امید جهانخواه در توضیح ماجرا می‌گوید: محموله ۳۲۰ تنی گوشت گوسفندی اسفند ۹۲ توسط شرکتی از مغولستان وارد گمرک سرخس و قبض انبار شده است. بعد از اتمام مهلت قانونی قبض انبار در مردادماه ۹۳ اظهارنامه متروکه این محموله تهیه و به سازمان اموال تملیکی ارسال می‌شود. بعد از ارسال اظهارنامه مالک کالا درخواست بازگشت اظهارنامه را می‌کند و مدعی می‌شود مجوزهای لازم را از وزارت صمت دریافت کرده و برای ارز نیز با بانک هماهنگی انجام شده است که کالا ترخیص شود. پیرو این درخواست مالک، گمرک در اول شهریورماه مطابق نظریه دامپزشکی در مردادماه مبنی بر انجام رویه مرجوعی، کالا را به داخل گمرک بازمی گرداند.
جهانخواه می‌افزاید: بعد از این‌که کالا به گمرک بازگردانده می‌شود، مالک برای ترخیص یا مرجوع کردن آن اقدامی انجام نمی‌دهد که مجدد در آبانماه۹۳ در گمرک اظهارنامه متروکه بودن کالا را به سازمان اموال تملیکی ارسال می‌کند و تقاضای خروج کالا از سردخانه منطقه ویژه سرخس داده می‌شود اما سازمان اموال تملیکی بنا به دلایلی که ما نمی‌دانیم، اقدام به تحویل یا فروش کالا نکردند. بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام در آذرماه امسال دادستان سرخس دستور می‌دهد که کالا توسط اموال تملیکی تحویل گرفته شود و در ابتدای بهمن‌ماه این گوشت ها از سردخانه منطقه ویژه سرخس تحویل گرفته می‌شود».

حیدر جهانی دادستان رژیم در سرخس گفت: «با ورود دستگاه قضا به این پرونده و بررسی‌های انجام شده تاکنون شواهدی دال بر اهمال از سوی متولیان برای ما احراز نشده است و این‌که واردات این محموله به بیت‌المال ضرری وارد کرده باشد، تاکنون برای ما محرز نشده است»!!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/242a9e9f-042b-4363-8604-a77e39a160a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات