728 x 90

احتمال قربانی شدن ۳.۳میلیون آفریقایی از کرونا

کرونا در جهان
کرونا در جهان

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در رابطه با امور آفریقا می‌گوید شیوع ویروس کرونا می‌تواند به کشته شدن ۳۰۰هزار تا ۳.۳میلیون ساکن این قاره منجر شود.

این گزارش که جمعه در سایت رسمی این کمیسیون منتشر شده است، می‌گوید ۵۶درصد جمعیت شهری در آفریقا (به غیر از آفریقای شمالی) در مناطق زاغه‌نشین پر ازدحامی تراکم یافته‌اند که خدمات بهداشتی آن بسیار ضعیف است و تنها ۳۴درصد خانوارها دسترسی به تجهیزات ساده‌ای برای شستشوی دست دارند.

 

اختصاص میلیاردها دلار بسته اقتصادی برای کمک به مردم آسیب دیده از کرونا، تمدید قرنطینه شهرها و وضع مقررات شدیدی از جمله اقدامات و تدابیری است کشورهای برای مقابله با بحران کرونا اتخاذ می‌کنند.

 

دولت فرانسه یک بسته اضطراری کمکی ۱۱۰میلیارد یوروئی، برای کمک به افراد بی‌بضاعت و بیکاران و کسانی که شامل کمکهای بیکاری در این کشور نیستند را اعلام کرد..

نخست‌وزیر فرانسه گفت به هر خانواده‌یی که از قبل تحت حمایت کمکهای دولتی بوده‌اند ۱۵۰یورو پرداخت خواهد شد و برای هر کودکی ۱۰۰یورو اضافه در نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین دولت فرانسه برای کارکنان پزشکی که در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا قرار دارند بودجه خاص هشت میلیارد یورویی برای تهیه تجهیزات حفاظتی پزشکی اختصاص داده است هر یک از این کارکنان هم‌چنین ۱۵۰۰یورو کمک مالی دریافت خواهند کرد، دیگر کارکنان پزشکی نیز کمکهای مالی دریافت می‌کنند. یک بسته کمک اضطراری ۲۴میلیارد یورویی نیز برای حفاظت از مشاغل و پرداخت به کارکنانی که در بیکاری نسبی به‌سر می‌برند تصویب شده است.فرانس ۲۴-روز ۲۷فروردین

 

دومنیک راب وزیر خارجه انگلستان روز پنجشنبه۲۸فروردین در س ان.بی.سی -بلومبرگ در یک سخنرانی تلویزیونی گفت بنا‌ به تصمیم دولت، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، قرنطینه و منع ترددات سراسری برای حداقل سه هفته دیگر تمدید می‌شود. او کاهش مقررات را دادن فرصت مجدد به ویروس کرونا و ایجاد خطر جدی برای شیوع بیشتر آن توصیف کرد و گفت در صورت کاهش اقدامات اتخاذ شده بهداشت عمومی و اقتصاد کشور آسیب خواهند دید. انگلستان از ۲۳مارس تاکنون تحت قرنطینه و منع ترددات قرار دارد.

 

بنا‌ به گزارش بی‌بی سی جهانی ۲۸فروردین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رژه ارتش این کشور در میدان سرخ مسکو را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد. ۹مه امسال هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی ارتش سرخ بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی است و هر ساله رژه‌یی به این مناسبت برگزار می‌شده است. این اولین بار است این رژه لغو می‌شود. او در یک نشست ویدئوکنفرانس به شورای امنیت روسیه گفت خطرات ناشی از شیوع کرونا فوق‌العاده بالا است و این وضعیت اجازه آماده‌سازی و برگزاری رژه را به من نمی‌دهد. مقررات قرنطینه در روسیه برقرار است و از مردم خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.

 

هفت ایالت شمال شرقی آمریکا شامل نیویورک، قرنطینه و منع ترددات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا ۱۵ماه مه تمدید کردند. فرمانداران ایالتها در اعلام تمدید مقررات به موفقیت آشکار ناشی از قرنطینه در محدود ساختن شیوع کرونا اشاره کردند. ۴۲ایالت از ۵۰ایالت آمریکا در مبارزه با پاندمی کرونا همزمان با بستن مدارس و دانشگاهها و تعطیلی مشاغل به ساکنان خود ابلاغ کردند بجز موارد خرید مواد غذایی و امورات پزشکی از خانه‌های خود بیرون نیایند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a64bd32-829b-4404-87f4-6eabc304bdf7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات