728 x 90

احتمال سه رقمی شدن قربانیان کرونا در موج هفتم

کرونا در ایران
کرونا در ایران

حمید سوری اپیدمیولوژیست با بیان این‌که احتمال سه رقمی شدن قربانیان کرونایی در موج هفتم وجود دارد، گفت: احتمال سه رقمی شدن مرگها وجود دارد، اما پیش‌بینی زمان آن دشوار است. احتمال سه رقمی شدن مرگها هست و باید توجه کرد که اکنون هم تعداد مرگ‌هایی که گزارش می‌کنیم، مربوط به کسانی هستند که ابتلایشان به کرونا تأیید شده و تست‌شان مثبت شده است. اگر افراد محتمل را هم اضافه کنیم، شاید همین الآن هم تعداد مرگ هایمان سه رقمی باشد.

سوری با بیان این‌که متأسفانه بیماری یابی فعال نداریم و تعداد تست‌هایمان نسبت به جمعیت کم است، گفت: بر این اساس تصویر روشنی از وضعیت اپیدمی در کشور قابل عرضه نیست، بلکه عمدتاً بر اساس برآوردی است که عمدتاً هم دقتش پایین است، اما آنچه که اکنون می‌توان مطرح کرد، این است که روند اپیدمی هم‌چنان رو به افزایش است و هنر ما باید در این باشد که هم ارتفاع پیک را به حداقل ممکن رسانده و زودتر به سیر نزولی برسیم و هم دامنه پیک را کاهش دهیم؛ یعنی از زمانیکه پیک شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد، دامنه زمانی کم شود. این همان کاری است که در برخی کشورها انجام شده و به‌رغم این‌که ممکن است پیک جدیدی زده شود، اما ارتفاع پیک و دامنه پیک شان کمتر می‌شود.
حمید سوری در توضیح وضعیت کرونا در کشور، گفت: کرونا طی چند ماه اخیر به‌ویژه از اردیبهشت به بعد نوسانات و خیز و فرودهایی داشت. حتی ما یک پیک کوچک با ارتفاع کم هم در اردیبهشت ماه داشتیم، اما از آنجایی که بیماریابی فعالی نداریم و عمدتاً بر روی بستری و مرگ و میر مانور داده می‌شود، تغییرات اپیدمی خیلی نمود پیدا نمی‌کند و نمی‌توان تحلیل کرد که گردش ویروس در کشور چگونه است و بر همین اساس آن پیک مشخص نشد.

سوری گفت: متأسفانه کشور ما به‌لحاظ جمعیت در طول این پاندمی بیش از ۳۰ماهه معمولاً جزو ۱۰ تا ۱۵کشور اول دنیا به‌لحاظ مرگ و میر و عوارض اپیدمی بوده است. در حالی که نباید این‌گونه باشد (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۲مرداد).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd3e35f3-1759-4d02-9a5e-80140cd97795"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات