728 x 90

اجلاس سه روزه شورای ملی مقاومت ایران در آغاز چهلمین سال تأسیس شورا - رحمان کریمی، امیر آرام، پروفسور حسین سعیدیان، مادر ابراهیم پور و دکتر خسرو شهریاری

کریمی، آرام، سعیدیان، مادر ابراهیمی و شهریاری
کریمی، آرام، سعیدیان، مادر ابراهیمی و شهریاری

رحمان کریمی شاعر و نویسنده

از خواهر بزرگوارمان خانم مهناز سلیمیان سپاسگزارم که با این ضیق وقت فرصت کوتاه به من دادند.

من سلام می‌کنم به دو قهرمان بی‌نظیر میهن دربندم مسعود و مریم.

سلام می‌کنم به‌یکایک اعضای محترم شورای ملی مقاومت.

سلام می‌کنم به دلاوران بی‌نظیر اشرفی در اشرف۳

و نیز سلام می‌کنم به تمامی اشرف‌نشانهای مقاومت ایران در سراسر جهان. حقیقت امر این‌که یاران شورایی از گفتن حقایق و مسائل در هیچ نکته‌یی کوتاه نیامدند یا فرو نگذاشتند. من از گفتارشان سرشار و سرمستم. بنابراین چیزی اضافه برای گفتن بر آنان ندارم جز آن‌که تأکید کنم که این برنامه‌های بی‌سابقه و حیرت‌آور مقاومت ایران که جهانی را از حیث ارزشهای فنی و انسانی به‌حیرت و تعجب واداشته، این برنامه‌ها به‌منزلهٔ توپخانه‌های سنگینی است که پیوسته بر فرق نظام ننگین ملایان و پاسداران این فاسدان آدم‌کش فرود آمده و در آینده هم هم‌چنان خواهد آمد. پس با فرشته هم‌صدا فریاد می‌زنیم آماده آماده آماده.

امیر آرام هنرمند عضو شورای ملی مقاومت

با سلام خدمت خانم مریم رجوی و حاضرین در جلسه. هم‌چنین تبریک به مسئول شورا به‌مناسبت آغاز چهلمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت. تبریک مجدد به خانم مریم رجوی به‌مناسبت گردهمایی بی‌نظیر کهکشان امسال. درود می‌فرستم به برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران گردهمایی بزرگ اینترنتی ۲۷تیر آمیخته‌ای از یک قدرت سیاسی فراگیر ظرافتهای هنری و توانایی، تواناییهای این مقاومت در بکارگیری پیشرفت و تکنولوژی و قدرت‌نمایی در فضای مجازی که از هر حقیقتی گویاتر است. باید به آخوندهای جنایتکار گفت:

ناظر فرعی ز اصلی بی‌خبر

خانم رجوی همان‌طور که اشاره کردید جای یاران رفته استاد عماد رام، منوچهر، آندو و مرجان شورشگر، خانم مرضیه عزیز و آقای قدرخواه و استاد عالیوندی سبز تا ببینند که چطور میراث آنها امسال در کهکشان به بار نشست و درخشش داشت. آری حقیقتی که چنان درخشش داشت که دشمن را به فغان آورد و سرانگشتانش در سایتهای وابسته زنجیر پاره کردند. مه فشاند نور و سگ عو عو کند. هر کسی بر خلقت خود میدمد.

این روزها هم از تغییر توازن قوا بین مقاومت و رژیم صحبت می‌کنند. وحشت رژیم از اعتلای مقاومت تا جایی است که مزدوران و مدافعان بقای حکومتش را به رسانه‌های فارسی زبان خارج می‌فرستند که با ادعای فعال حقوق‌بشر و مدافع دمکراسی داد و فریاد برآورند و حتی تهدید کنند که نباید اسمی از مجاهدین بیاورند یا خبری درباره آنها پخش کنند. اگر دستشان می‌رسید خانم رجوی، اینجا هم زبان و گلو میبریدند، اما همه این ترفندها هم‌چنان که دیده‌ایم شکست‌خورده و سر خود رژیم خراب شده. ملت ایران به‌خوبی آگاهند آنچه را که رژیم شیطان‌سازی می‌کند بهترین است، آنچه را که تأیید می‌کند کثیف‌ترین و پست‌ترین و امروز مشخص شده هر چه بیشتر علیه مقاومت و علیه مسعود رجوی می‌تازد از جمله آن مزدور نفوذی در خارج از کشور که خط رژیم را پیش می‌برد و همان‌طوری که دوست عزیزمان فریدون ژورک او را افشا کرد مزدور نفوذی وزارت اطلاعات است. شک نکنید که این مقاومت در پشت دیدگاه‌های حقانیت قرار دارد.

صدای این مقاومت صدای اوست یعنی صدای حق است و بس

آنچه می‌گوید زانفاسش بود

و آنچه می‌بیند نظرگاهش بود

می‌خواهم به جان جانان بگویم که تا امروز جز وفای به پیمان با خدا و مردم برای سرنگونی رژیم جنایتکار آخوندی و آزادی مردم رنجدیده از تو ندیدم و من هم با تو پیمان می‌بندم که تا آخر در مسیر آزادی مردم از چنگال دیوان عمامه به‌سر حاکم، پشت سرت طی طریق خواهم کرد. حکایت ما در این ۴۰سال حکایت وفای به عهد است. در آسمان نوشته که وفا با جانمان سرشته و درود بر خواهران و برادران این فرشتگان آزادی در شهر شرف اشرف۳ و هم‌چنین درود بر کانون‌های شورشی در سراسر ایران. حاضر حاضر حاضر

مریم رجوی: درود بر شما آقای امیر آرام ما نمی‌توانیم جواب این همه الطاف را بدهیم، ولی یک جمله می‌گویم که این پافشاری شما بر آرمان و این راه و طی طریق خودش نشان از اوج آگاهی، اوج انتخاب و اوج ارزشهای والایی است که تک‌تک شما دوستان و رفقا و خواهران و برادران در این شورا از آن برخوردارید. درود بر شما

حسین سعیدیان دکترا در علوم کامپیوتر مدیر بخش انفورماتیک در دانشگاه کانزاس عضو شورای ملی مقاومت

با عرض سلام و ادب به آقای مسعود رجوی، با عرض سلام و ادب خدمت شما خانم رجوی و تمامی اعضاء و یاران شورای ملی مقاومت ایران و با عرض تبریک به‌خاطر گردهمایی بسیار شکوهمند کهکشان.

امسال سال بسیار مخصوصی برای ما هست، چون‌که آغاز چهلمین سال تأسیس شورا به‌عنوان تنها آلترناتیو دموکراتیک را جشن می‌گیریم. این واقعه تاریخی را به شما خانم رجوی، به مردم ایران و به همه اعضاء و یاران شورایی تبریک می‌گویم. تبریک اصلی‌ام را همراه با هزاران درود و سلام نثار برادرم آقای مسعود رجوی می‌کنم که معمار و هدایت کننده این ائتلاف دموکراتیک بی‌همتا و تاریخی هستند. درود بسیار به ایشان به شخصیت سیاسی بی‌همتایشان، خدا حفظ شان کند. امیدوارم که هر چه زودتر چشم همه ما به دیدنشان روشن شود.

ائتلاف شورا از خیلی از جنبه‌ها یک واقعه بسیار تاریخی است، هم از طرف شورا که از روز اول تأسیس به دنبال سرنگونی رژیم ولایت فقیه و برگرداندن حاکمیت به مردم بوده و هیچگونه اهمیتی برای بازیهای سیاسی رژیم مثل جناح میانه‌رو یا اصلاح‌طلب و غیره قائل نشده و هم از ترکیب اعضاء آن؛ یعنی بیش از ۵۰۰ عضو که نه تنها شامل نمایندگان سازمانهای سیاسی سرنگونی طلب، بلکه از اقشار مختلف جامعه مثل نمایندگان آکادمیک و دانشگاهی و ورزشکاران هنرمندان پزشکان و ادیان و اقوام مختلف بوده است. از همه مهمتر بیش ار نیمی از اعضاء شورا را زنان تشکیل دادند که نشان‌دهنده احترام و باورمندی شورا به زنان به‌عنوان نیروی اصلی تغییر در ایران هست.

یکی دیگر از ویژگیهای شورا پایداری و قدمت آن بوده که نه تنها بزرگترین بلکه پایدارترین ائتلاف در تاریخ سیاسی ایران بوده و هست و در واقع میشود گفت که از لحاظ تاریخی ادامه دهنده خواستهای مردم ما از دوران انقلاب مشروطه و ادامه دهنده راه مصدق بزرگ و در اصل آرزوی تاریخی دکتر مصدق فقید بوده است. پایداری و قدمت شورا واقعاً چشم گیر است، چون‌که شورا همیشه زیر آتش حمله و هجوم نظامی رژیم و هدف تروریسم رژیم بوده، همین‌طور زیر جنگ روانی و تبلیغاتی رژیم و خبرنگارهای خریداری شده توسط رژیم.

در تاریخ سیاسی واقعاً نمونه‌ای نبوده که یک نیرو و یک ائتلاف سیاسی این‌قدر زیر حمله و هجوم و شیطان‌سازی یک دیکتاتوری و پاسدارهای سیاسی مزدبگیر و یا بی‌مزد آن باشد. ولی شورا در این ۴۰سال نه تنها دوام آورده و از هدفش که سرنگونی رژیم و تمامی جناح هایش بوده کوتاه نیامده بلکه در این ۴۰سال بالغ تر، منجسم‌تر و شناخته‌تر شده و از یک اعتبار بسیار گسترده بین‌المللی برخوردار است که نتیجه دیپلماسی بسیار موفق‌اش بوده است. در این ۴۰سال تعداد اندکی هم به دلائلی از شورا خارج و یا اخراج شدند که آخرین‌هایش به‌خاطر روابط آلوده‌شان با یک مزدور نفوذی بود.

نگاهی به سرنوشت اینها ما را بیشتر به اهمیت کار خودمان و احترام و اعتقادمان به دموکراسی و آزادی بیان محکمتر می‌کند. هیچ‌کدام از این افراد اخراجی به‌رغم تمام ادعاهایشان به‌رغم تمام تهمتهایشان نتوانستند حتی یک ائتلاف سه، چهار، پنج نفره تشکیل بدهند و یا عضو و یا جذب یک گروه دیگر بشوند، چون هیچ‌کدام از این افراد یا گروه‌های سیاسی فی‌الواقع اعتقادی به تنوع عقیده و دموکراسی مانند آنچه در شورا نهادینه شده نداشته‌اند. چرا شورا دوام پیدا کرده؟ چرا شورا قویتر شده؟ در یک‌کلام به‌خاطر اعتقاد عمیق و ایستادگی برای آزادیهای سیاسی و اجتماعی و مرزبندی قاطع با شیخ و شاه. رمز موفقیت و پایداری و حتی اعتبار سیاسی بین اشخاص بین‌المللی همین تعمیق در مرزبندی سیاسی بین آزادی و استبداد بوده که معنی عملی‌اش مرزبندی با تمامیت فرهنگ ضد آزادی شیخ و شاه هست، یعنی هر فرهنگی که بوی استبداد میدهد.

ما شوراییها همراه نیروی محوری شورا یعنی مجاهدین بنای هر شکل و هر فرم و هر فرهنگی که بوی استبداد میدهد با هر رنگ و چهره‌ای که دارد را برای همیشه دفن کردیم. این مرزبندی که استاد و راهنمای آن آقای مسعود رجوی بوده تنها افتخار و سرمایه ماست و در عین‌حال تنها رمز پایداری ماست. ما از مبارزه‌مان برای آزادی مردم‌مان دست بر نمی‌داریم و این رژیم را سرنگون می‌کنیم این تعهد ماست و به‌قول مصدق این بزرگترین گناه ماست که حاضر نیستیم به دیکتاتوری تن بدهیم ولی با افتخار این راه را تا آخر ادامه می‌دهیم و با افتخار مانند کانون‌های شورشی که در روز کهکشان همه‌مان دیدیم به آن حاضر حاضر حاضر می‌گوئیم

با تشکر به‌خاطر وقتی که به من دادید .

مریم رجوی: با تشکر از آقای سعیدیان

مادر ابراهیم پور

با سلام به مسعود عزیزم و مریم عزیزم. به تک‌تک فرزندانم در اشرف۳ واقعاً دست مریزاد عجب کهکشانی به‌راه انداختید که رژیم شب و روز از ترس دارد می‌لرزد.

خامنه‌ای بدبخت! می‌خواهم به تو بگویم اگر که سازمان را گذاشتی در لیست تروریستی، ریختند سر مجاهدین کشتند و غارت کردند و اموالشان را بردند، گفتی دیگر مجاهدین تمام شدند، ولی کور خواندی، یک زن جلوی سیزده کشور ایستاد، آنقدر پافشاری کرد تا سازمان را از لیست تروریستی بیرون آورد. بعد گفت باید سپاه پاسداران برود در لیست تروریستی. سپاه پاسداران را در لیست تروریستی گذاشتند تمام افراد تو را در لیست تروریستی گذاشتند.

انشاءالله سرنگونی این رژیم در پیش است و حتماً میشود با کمک کانون شورشی با کمک ارتش آزادیبخش انشاءالله به‌زودی این رژیم سرنگون میشود و ملت ما هم نجات پیدامی‌کنند ای خدا.

ای مادران شهدا، به‌زودی زود مریم عزیز من با ارتش آزادیبخش انتقام خون تک‌تک فرزندان شما را خواهد گرفت.

فقط من یک آرزو دارم، آرزویم این است هر شب و روز دارم از خدا می‌خواهم، خدایا مسعود و مریم را در پناه خودت حفظ کن و تک تک فرزندان عزیزم را در پناه خودت حفظ کن. تا مسعود عزیزم را نبینم جان من را نگیر.

قربان همه‌تان بروم.

مریم رجوی: با درود بر شما مادر ابراهیم پور عزیز،شما سایه‌تان بالا سر ما حالاحالاها هست. کار زیاد داریم. انشاءالله در میدان آزادی همه شهدا حی و حاضرند. از جمله فرزندان شما و روز آزادی را با مردم ایران جشن خواهید گرفت.

مادر شک نکنید این عزم جزم شما و تک‌تک فرزندان شما در این مقاومت به نتیجه قطعی خواهد رسید درود بر شما

دکتر خسرو شهریاری شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر

با سلام و درود به خانم رجوی عزیز و عزیزان شورا. قصد نداشتم که چیزی بگویم، چرا که دوستان همه چیز را به‌خوبی و روشنی و بر انگیزاننده دارند می‌گویند. دوستانی که خودشان از آغاز شکل‌گیری با این مقاومت بوده‌اند. قصدم از گرفتن وقت این‌که فقط می‌خواستم تبریک بگویم چهلمین سال تشکیل شورای ملی مقاومت را که تجربه‌ای قابل بررسی، برجسته و پر ارزش و البته درخشان در تاریخ اجتماعی و سیاسی و مقاومت ایران است.

تشکیلاتی که با مجاهدین و هزار زن اشرفی و مریم و مسعود مبارزه و مقاومت برای آزادی را به‌روشنی و در یکی از تاریک‌ترین دورانهای تاریخ ایران معنا کرد و امید به بار آورد خوشحالم که امروز با شما هستم.

پیش به سوی سرنگونی رژیم فاسد و جنایت کار جمهوری اسلامی ایران. درود به کانون‌های شورشی و یاران شورشگر. درود بر آزادی و برابری. درود بر شما. متشکرم

مریم رجوی: با سلام و درود به آقای شهریاری بسیار خوشحال شدیم که دیدیمتان. به امید این‌که روزی این قرنطینه‌ها کنار برود و ما بتوانیم از نزدیک همه یاران را بینیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/275a6454-ffd6-424e-b706-86e2a33a4429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات