728 x 90

اجلاس سه روزه شورای ملی مقاومت ایران به‌مناسبت آغاز چهلمین سال تأسیس شورا - تصویری

اجلاس سه روزه شورای ملی مقاومت ایران که از پنجشنبه ۲مرداد آغاز شد و در۴۴ نقطه در ۱۱کشور فرانسه، آلمان، انگلستان، آمریکا، سوئد، نروژ، اطریش، هلند، بلژیک، ایتالیا و آلبانی جریان داشت، در بامداد یکشنبه ۵مرداد به پایان رسید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی در این مورد نوشت:
در اجلاس شورا تحولات و رخدادهای میهن‌مان به‌ویژه پس از قیام آبان در عرصه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. شورا هم‌چنین گزارشهای گردهمایی جهانی ایران آزاد را که در ارتباط زنده بین سی‌هزار نقطه در ایران و بیش از صد شهر جهان با شرکت هزار شخصیت سیاسی از کشورهای مختلف برگزار گردید، مورد بحث قرار داد و بازتاب‌ها و تأثیرات آن در داخل ایران و در سطح بین‌المللی را بررسی کرد.
شورا گردهمایی جهانی ایران آزاد و برگزاری اجلاس‌های سه‌گانه آن را که در بحبوحه محدودیت‌های همه‌گیری کرونا «بزرگ‌ترین گردهمایی آنلاین جهانی» توصیف شده است، سلسله عملیاتی بزرگ در امر ارتباطات آن هم با رعایت پروتکل‌های ضروری کرونا ارزیابی کرد که حاکی از توانمندی خارق‌العاده مقاومت ایران رو در روی استراتژی خامنه‌ای برای بهره‌برداری از «فرصت کرونا»ست.
خامنه‌ای، چنان که در اسفند ۹۸ گفت، درصدد بوده و هست تا از تهدید کرونا برای جان و سلامت مردم ایران در راستای زمینگیر کردن جامعه انفجاری و متوقف کردن روند مقاومت و قیام، برای رژیمش «فرصت» بسازد. مقاومت ایران، اما، با اطلاعیه‌ها و موضع‌گیریهای روشنگر روزانه، با ارائه مستمر گزارشها و آمار و ارقام از سراسر ایران، با افشا و انتشار اسناد و مکالمات درونی رژیم، با فعالیت‌های وقفه‌ناپذیر بین‌المللی و با برگزاری این گردهمایی و امواج امیدبخش و انگیزاننده آن، دیوارهای سیاه کرونای ولایت فقیه و استراتژی کلان تلفات آخوندها را با پتک‌های گران در‌هم کوبید.
این رخداد بی‌سابقه، چنان که مسئول شورا در پیام قدردانی از رزمندگان و زحمتکشان «کهکشان ۹۹» گفت، برق از سر دشمن پرانده و قاطبه‌عمله و اکره را دچار وحشت و جنون کرده است. کر هماهنگ و هیستریک رژیم آخوندی و عقبه آن در خارج کشور با مشارکت پسماندهای شاه و مرتجعان چپ‌نما در واکنش به همین کهکشان و پخش سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در رسانه‌ها، بازتاب واضح تلخکامی و نگرانی آنها از چشم‌انداز قیام و سرنگونی و جایگزینی تنها آلترناتیو دموکراتیک و مستقل است؛ آنها در تحلیل نهایی، کسانی هستند که در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جبهه‌بندی سیاسی ایران امروز، رژیم آخوندها را بر شورای ملی مقاومت ترجیح می‌دهند. هم‌چنان‌که خانم رجوی در یکی از سخنرانی‌های گردهمایی جهانی گفت، برای شناختن هر کس و هر جریان، به‌سادگی می‌توان از او پرسید که انتخاب واقعی خود را بین رژیم ولایت فقیه و شورای ملی مقاومت در این نبرد سنگین و غیرقابل انکار ۴۰ساله، مشخص کند.

در اجلاس شورا شکست و رسوایی توطئه‌های تروریستی و شیطان‌سازی علیه مقاومت در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد مورد بحث قرار گرفت. این توطئه‌ها با تیترهای درشت رسانه‌های حکومتی درباره جمع‌آوری هزاران امضا و دخیل‌بستن به مقامات آلبانی برای پذیرش خانواده‌های وزارتی و مزدوربچگان مربوطه به اشرف۳ به‌طور ناگهانی کلید خورد. نمونه دیگر، نقشه رژیم برای ربودن جنبش دادخواهی و نیرنگهای چند وجهی وزارت اطلاعات از طریق یک مزدور نفوذی بود که با انتشار کلیپ مکالمات دژخیمان قضاییه جلادان در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا درهم شکست.
در اجلاس شورا، موضوع کرونا و ابعاد و آثار و آمار قربانیان، اوضاع انفجاری جامعه، زبانه کشیدن شعله قیام‌هایی که در آبان و دیماه ۹۸ به خاک و خون کشیده شدند، خروش مردم بهبهان و نحوه مقابله رژیم با آن، مشکلات طاقت سوز معیشتی، گرانی و فقر روزافزون در بحبوحه کرونا، اعتراضهای مردمی در سراسر میهن، شورش در زندانها، اعدام‌های رژیم، فریادهای اعتراضی «اعدام نکنید» میلیون‌ها انسان در فضای مجازی و فعالیت‌های کانون‌های شورشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. حمایت بین‌المللی از قیام مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک در فاصله دو اجلاس شورا کاملاً چشمگیر است. قطعنامه دو حزبی اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی، نفی دیکتاتوریهای شاه و شیخ و برقراری یک جمهوری دمکراتیک، غیرمذهبی و غیر‌اتمی در ایران؛ از این جمله‌اند.
شورا در مبحث تحولات بین‌المللی و منطقه‌یی، به‌طور خاص به ضربات وارده بر استراتژی مداخله‌جویی و بحران‌سازی خامنه‌ای در سوریه و عراق و لبنان پرداخت. قیام اکتبر جوانان عراقی و تنفر آنها از دخالت‌های رژیم آخوندی و تنزل موقعیت و تضعیف دست‌نشاندگان رژیم در این کشور پس از هلاکت قاسم سلیمانی، از مهم‌ترین وقایع این دوره بود.
در اجلاس شورا ۵۰تن از اعضا درباره تاریخچه ۴۰ساله شورا و پایداری و مرزبندی‌های سیاسی یگانه جایگزین دموکراتیک در یکی از بغرنج‌ترین و متلاطم‌ترین مقاطع تاریخ ایران سخن گفتند. در این اجلاس ۸۲تن از ناظران و هم‌پیمانان شورا شرکت داشتند و شماری از آنان سخنانی ایراد کردند.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات