728 x 90

اجلاس جی۷ به تعویق افتاد

اجلاس جی ۷ - عکس از آرشیو
اجلاس جی ۷ - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز امروز یکشنبه ۱۱خرداد نوشت: بعد از این‌که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت به‌خاطر پاندمی نمی‌تواند به اجلاس ماه آینده جی۷ برود، پرزیدنت ترامپ این اجلاس را به تعویق انداخت. قرار بود این نشست در ماه آینده میلادی برگزار شود.
دونالد ترامپ هم‌چنین گفته بود می خواهد روسیه مجدداً به این گروه بپیوندد و هم‌چنین از کره جنوبی و استرالیا و هند هم می‌خواهد که در این اجلاس شرکت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پرزیدنت ترامپ پس از بازگشت از فلوریدا با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت احساس می کند ساختار کنونی گروه هفت «بسیار قدیمی» است و به درستی «آنچه در جهان می‌گذرد»، را نمایندگی نمی کند.

دونالد ترامپ تاریخ جدیدی را برای این نشست تعیین نکرده است، ولی گفته است نشست گروه هفت می تواند در ماه سپتامبر همزمان با اجلاس سازمان ملل در نیویورک و یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار شود.

پیش از این پرزیدنت ترامپ پیشنهاد بازگشت روسیه به این نشست را داده بود. این گروه از زمان حمله روسیه به اوکراین، عضویت مسکو در این گروه را لغو و آن کشور را از شرکت در این نشست‌ها منع کرد.

همچنین آلیسا فرح، مدیر ارتباطات کاخ سفید در این باره گفت که پزریدنت ترامپ خواستار آن است که کشورهای متحد آمریکا و کشورهایی که با شیوع ویروس کرونا درگیر بودند در این اجلاس مشارکت داشته باشند.

گروه هفت متشکل از آمریکا، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، ژاپن و آلمان تشکیل شده که این کشورها با شیوع کرونا نیز درگیر هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2af22cf8-2436-4248-a5c4-3cb0ed6c6d92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات