728 x 90

اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس ۲۰۲۴ -سخنرانیهای کرستی کالیولاید، بارونس اولان، ریشارد چارنسکی و سفیر لینکلن بلومفیلد

سخنرانیهای سفیر لینکلن بلومفیلد، کرستی کالیولاید، بارونس اولان و ریشارد چارنسکی
سخنرانیهای سفیر لینکلن بلومفیلد، کرستی کالیولاید، بارونس اولان و ریشارد چارنسکی

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

 

سخنرانیهای

کرستی کالیولاید اولین رئیس‌جمهور زن استونی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱

بارونس اولان عضو مجلس اعیان انگلستان

ریشارد چارنسکی عضو کنفرانس رؤسای هیأتها در پارلمان اروپا

معاون پارلمان اروپا ۲۰۱۸، وزیر پیشین امور اروپایی کشور لهستان

سفیر لینکلن بلومفیلد-معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا

 

کرستی کالیولاید

امید مردم ایران آن‌چنانکه در طرح ده ماده‌ای آمده

کرستی کالیولاید - اولین رئیس‌جمهور زن استونی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱

مریم رجوی عزیز، مردم ایران عزیز در اینجا و در سایر نقاط جهان، کشور

مماشات، همان‌طور که امروز بارها گفته شده، یکی از زشت‌ترین کلمات در زبان انگلیسی است. پس نباید با جباران مماشات کنیم چون بدین ترتیب آنها با هم متحد می‌شوند و بر ملت‌های آزاد و دموکراتیک از جمله مردم دوستدار آزادی و دموکراسی کشور خودشان فشار می‌آورند. می‌دانم که امروز کودکان ایرانی در حال بزرگ شدن چه احساسی دارند چون من در دوران اشغال بزرگ شدم. وقتی دو یا سه ساله هستید، مهم نیست، اما وقتی پنج ساله می‌شوید، متوجه می‌شوید که ارزش رویا داشتن را ندارد چون این رویاها هرگز محقق نمی‌شوند. امروز دختران کوچک در ایران نمی‌توانند

رویای تحصیل و تبدیل شدن به کسی که واقعاً می‌خواهند باشند را داشته باشند. آنها نمی‌توانند رویای مشارکت برای کشورشان، جامعه‌شان و خانواده‌شان را داشته باشند. و به همین دلیل، من کاملاً آن را درک می‌کنم، آنها برای حقوقشان ایستادگی می‌کنند چون حتی اگر نتوانند برای رویاهایشان ایستادگی کنند، نمی‌توانند برای حق داشتن امید ایستادگی نکنند. امید مردم ایران چیست؟ اگر به طرح ده ماده‌ای نگاه کنیم؟ چیزی بسیار ساده است. حقوق اساسی انسانی، حقوق اساسی سیاسی و چرا مردم به حقوق سیاسی نیاز دارند؟ این واضح است. آنها می‌خواهند کشورشان را آنطور که دوست دارند بسازند. نه تنها کشوری که دوست دارند بلکه کشوری که می‌توانند به آن اعتماد کنند چون قانون حاکم خواهد بود. قانونی که توسط مردم ایران تعیین شده است. و واقعاً نمی‌توانم درک کنم که شما چه احساسی دارید زمانی که این رفتار با شما مردم ایران در رابطه ملت، فرهنگ و دین تان، نه از بیرون از کشور خودتان، انجام می‌شود. این بسیار سخت‌تر است. ما با ایران آزاد ایستاده‌ایم.

یک هیأت پارلمانی نسبتاً بزرگ از استونی نیز با تمام هیئت‌های پارلمانی دیگر ایستاده است و ما برای حق هر کودک، هر دختر در ایران برای داشتن رویاهایش، تحقق رویاهایشان و زندگی در کشوری که نه تنها دوستش دارند بلکه به آن اعتماد دارند، ایستاده‌ایم. متشکرم.

 

بارونس اولان عضو مجلس اعیان انگلستان

شورشگری و مقاومت زنان ایران الهام گرفته شده از زنان شورای ملی مقاومت

و سازمان مجاهدین خلق ایران است آنها شاخص بالاترین سطح نقش فعال زنان

در مبارزه برای آزادی و برابری در ایران در قرن گذشته هستند

 

رهبری مریم رجوی در شورای ملی مقاومت

نه تنها الهام‌بخش نسل جدیدی از دختران ایرانی

بلکه الهام‌بخش بسیاری از ما زنان در سراسر جهان بوده است

 

برنامهٔ دموکراتیک مریم رجوی و شجاعت زنان ایرانی تضمین‌کنندهٔ این است که

کسی قادر به ربودن انقلاب دموکراتیک آتی مردم ایران نخواهد بود

 

حملات بی‌امان رژیم علیه مریم رجوی و علیه شورای ملی مقاومت

کارزارهای شیطان‌سازی، توطئه‌های تروریستی و دادگاههای نمایشی در تهران

فقط مهر تأییدی است بر مؤثر بودن و مشروعیت شورای ملی مقاومت ایران

 

فریاد اوج‌گیرنده زنان ایران، زن، مقاومت، آزادی

بازتاب تعهد تزلزل‌ناپذیر آنها برای بازپس‌گیری کشورشان از رژیم سرکوبگر است

ما باید پشت سر این زنان شجاع بایستیم که به برقراری یک جمهوری دموکراتیک

مبتنی بر جدایی دین از دولت در ایران اقدام می‌کنند چرا که آنها تاریخ را می‌سازند

 

بارونس اولان - عضو مجلس اعیان انگلستان

بعدازظهر بخیر، خانم رجوی، میهمانان محترم، خانم‌ها و آقایان. باعث غرور و افتخار است که در کنار شما در این مناسبت و حضور در چنین هیأت بزرگی از نمایندگان پارلمان در حمایت از ایران آزاد هستم. ما در یک لحظه مهم برای ایران گردهم می‌آییم در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴. رژیم تهران در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارد، نمی‌تواند بحران داخلی خودش را حل کند. تاکتیک‌های سیاست خارجی، دیپلماسی گروگان‌گیری، حملات سایبری و تروریسم حکومتی‌اش نه تنها کل منطقه را بی‌ثبات کرده، بلکه دامنه نفوذش را به خیابانهای اروپا نیز رسانده و آزار و اذیت و سرکوب را به اروپا صادر کرده است تا مخالفان ایرانی و حامیان آنها را ساکت کند.

خانم‌ها و آقایان، من به کسانی از شما ادای احترام می‌کنم که در لندن و سراسر انگلستان با ما ارتباط دارید و ما را از مبارزهٴتان برای آزادی آگاه کرده‌اید و ما را به حمایت دعوت می‌کنید. من به شجاعت شما ادای احترام می‌کنم. برای چهار دهه، رژیم از طریق تخریب و خون‌ریزی در قدرت باقی مانده است. ما چنین تراژدی، چنین خشونت، چنین تروری را مشاهده کرده‌ایم. به‌رغم اینها، با وجود سبعیت رژیم، به‌رغم بسیج تمام امکاناتش برای سرکوب، به آنچه رخ داد نگاه کنید. ۸۸درصد مردم شما برای رأی‌دادن حاضر نشدند.

خانم‌ها و آقایان، مقاومت در برابر سرکوب و تهدیدهای رژیم و امتناع از بیرون‌رفتن و رأی‌دادن، عجب شجاعتی است. من فکر می‌کنم این نمادی از آن سطح بالای شجاعتی است که مردم ایران با وجود سرکوبی که رژیم اعمال می‌کند، از خود نشان می‌دهند. هم‌چنین به نیروی زنان ایران اشاره می‌کنم، نیرویی که امروز بسیار به حضور در کنار آن افتخار می‌کنم. این زنان شجاع در خط مقدم اعتراضات قرار دارند. آنها در کانون‌های شورشی بسیج می‌شوند تا فعالیت‌های ضد رژیم را گسترش بدهند و ما بخشی از آن‌را دیدیم. ما شاهد شجاعت زنان جوان در ایران بودیم که می‌دانستند رژیم برای شناسایی و دستگیری آنها تلاش خواهد کرد، اما هم‌چنان مقاومت می‌کنند و با ما صحبت می‌کنند. آنها در برابر وحشتناک‌ترین و هولناک‌ترین شکنجه‌ها مقاومت کرده‌اند، حتی زمانی که خواهرانشان اعدام می‌شوند، همان‌طور که خانم رجوی شجاع این کار را کرد و ادامه می‌دهد و با چنین شهامتی برای مدتی طولانی این کار را انجام داده است.

خانم‌ها و آقایان، این شورشگری و مقاومت از زنان شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران الهام می‌گیرد و توسط آنها امکان‌پذیر شده است. آنها شاخص بالاترین سطح نقش فعال زنان در مبارزه برای دموکراسی، آزادی و برابری در ایران در قرن گذشته هستند. رهبری مریم در شورای ملی مقاومت نه تنها الهام‌بخش نسل جدیدی از دختران ایرانی بلکه الهام‌بخش بسیاری از ما زنان در سراسر جهان بوده است، او این برنامهٔ ده ماده‌یی را برای آینده ارائه کرده است تا همهٔ ایرانیان فرصت‌های برابر برای رهبری امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشند.

خانم‌ها و آقایان، اوایل امسال این افتخار را داشتم که به خانم رجوی و دیگر شخصیت‌های برجستهٔ زن و نمایندگان پارلمان در پاریس بپیوندم تا تأکید کنم که زنان ایران نیرویی برای تغییر هستند. برنامهٔ دموکراتیک مریم (رجوی) و شجاعت زنان ایرانی تضمین می‌کند که هیچ شیاد دیگری به‌عنوان اپوزیسیون رژیم در ایران ظاهر نشود -چه در واشنگتن باشد و چه از درون دیکتاتوری حاکم- و قادر به ربودن انقلاب دموکراتیک آتی مردم ایران نخواهد بود.

حملات بی‌امان رژیم علیه مریم (رجوی) و علیه شورای ملی مقاومت، کمپینهای شیطان‌سازی، توطئه‌های تروریستی، دادگاههای نمایشی در تهران، فقط مهر تأییدی است بر مؤثر بودن و مشروعیت شورای ملی مقاومت ایران. من به‌عنوان یکی از امضاکنندگان بیانیه‌یی که دوست محترم دیوید جونز پیش‌تر در سخنان خود آن را بیان کرد.

سخنان وی و سایر سخنرانان را در مورد لزوم سیاست قاطع انگلستان و اروپا در قبال (رژیم) ایران بر اساس لیست‌گذاری سپاه و به‌رسمیت‌شناختن حق مردم ایران برای مبارزه برای یک جمهوری دموکراتیک تأیید می‌کنم. من مجدداً از رهبران جهان دعوت می‌کنم تا جنبش دموکراتیک مردم ایران به رهبری مریم رجوی را به‌رسمیت بشناسند و از آن حمایت کنند. امروز خانم‌ها و آقایان، زنان ایرانی با شهامت، تنزل به‌عنوان شهروند درجهٔ ۲ و زن‌ستیزی را پس می‌زنند. فریاد اوج‌گیرندهٔ آنها، زن، مقاومت، آزادی، بازتاب تعهد تزلزل‌ناپذیر آنها برای بازپس‌گیری کشورشان از این رژیم سرکوبگر است. ما باید پشت سر این زنان شجاع بایستیم که به برقراری یک جمهوری دموکراتیک، آزاد و مبتنی بر جدایی دین از دولت در ایران کمک می‌کنند، چرا که آنها تاریخ را می‌سازند. بسیار از شما متشکرم.

 

ریشارد چارنسکی

شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین واقعی برای رژیم کنونی است

ترس رژیم از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران به اشکال مختلفی

از جمله کارزارهای اطلاعات دروغ و تلاش برای خدشه‌دار کردن وجهه آنها

از طریق "روزنامه‌نگاران دوست"ظاهر می‌شود

 

اقدامات رژیم یک حقیقت اساسی را نشان می‌دهد:

شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران

تنها تهدید جدی‌ای هستند که رژیم، آنها را قادر به سرنگونی خود می‌بیند

 

برگزاری دادگاه رژیم برای محاکمه غیابی ۱۰۴ تن از مجاهدین

تلاشی بی‌فایده برای دلسرد کردن جوانان ایرانی از پیوستن به کانون‌های شورشی است

که شاهد افزایش پیوستن نسل جوان به آنها بوده است

 

خواهران و برادرانم در اشرف۳ در آلبانی

نمادهای مقاومت و امید برای میلیون‌ها ایرانی هستند

 

ریشارد چارنسکی- عضو کنفرانس رؤسای هیأتها در پارلمان اروپا، وزیر سابق امور اروپایی لهستان

خانم رئیس‌جمهور رجوی،

برادران و خواهران عزیز در اشرف۳ و در ایران در کانون‌های شورشی

من به همه مهمانانی که از گردهمایی ایران آزاد در ۲۹ ژوئن حمایت می‌کنند، ملحق می شوم

من از همان روزهای اول که به‌عنوان نماینده کشورم، لهستان، در پارلمان اروپا انتخاب شدم، از نزدیک با مقاومت ایران کار کردم و این همکاری اکنون بیست سال است که ادامه دارد.

با گذشت زمان، به‌رغم همه دروغ‌ها و اخبار جعلی که رژیم ایران سعی در پخش آن داشت، من بیشتر و بیشتر مصمم شدم که از اپوزیسیون دموکراتیک و همه دوستانم در اشرف حمایت کنم، .

اپوزیسیون ایران از سیاست مماشات جویانه اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال آخوندها آسیب زیادی دیده است. این سیاست اشتباه است. ما از فراخوان خانم رجوی برای سیاست قاطع و پایان دادن به سیاست مماشات حمایت می‌کنیم.

من معتقدم اگر غرب از آخوندها حمایت نمی‌کرد، این دیکتاتوری مذهبی تا الآن سرنگون شده بود. بنابراین، به‌عنوان یک سیاستمدار اروپایی، فکر می‌کنم حداقل غرب نباید مانعی برای تغییر دموکراتیک در ایران باشد.

مردم ایران همیشه انتخابات رژیم را تحریم کرده‌اند. در ایران انتخاباتی وجود ندارد، در واقع آن یک انتصابات است. همان‌طور که رهبر مقاومت ایران گفت: اکنون زمان انتخابات نیست. زمان انقلاب است. مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین واقعی برای رژیم کنونی است. ترس رژیم از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران به اشکال مختلفی بروز می‌کند، از جمله کارزارهای اطلاعات دروغ و تلاش برای خدشه‌دار کردن وجهه شورای ملی مقاومت ایران از طریق "روزنامه‌نگاران دوست". این اقدامات یک حقیقت اساسی را نشان می‌دهد: شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران تنها تهدید جدی‌ای هستند که رژیم، آنها را قادر به سرنگونی خود می‌بیند.

در یک اقدام ناامیدانه، رژیم اخیراً در ایران یک محاکمه نمایشی برای ۱۰۴ عضو و رهبر مجاهدین خلق در غیاب آنها برگزار کرد. این نمایش نشانه واضحی از وحشت رژیم است. این تلاشی بی‌فایده برای دلسرد کردن جوانان ایرانی از پیوستن به کانون‌های شورشی مجاهدین خلق است که با تمایل به آزادی و عدالت، شاهد افزایش پیوستن نسل جوان به آنها بوده است.

ضروری است که جامعه بین‌المللی در حمایت از مردم ایران و آرزوهای مشروع آنها برای یک ایران آزاد و دموکراتیک متحد بایستد.

با هم می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. با هم می‌توانیم از مردم ایران در مبارزه‌شان برای آینده‌ای روشن‌تر و دموکراتیک حمایت کنیم. در نهایت، می‌خواهم درودهای خود را به خواهران و برادرانم در اشرف۳ در آلبانی بفرستم. شما نمادهای مقاومت و امید برای میلیون‌ها ایرانی هستید. بسیار متشکرم. خداوند شما را حفظ کند.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد

طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی به همه ما الهام می‌بخشد

دولتهای غربی باید سیاستشان درباره ایران را بازنگری کنند

زمان آن رسیده که سفارتخانه‌های رژیم ایران را در سراسر غرب تعطیل کنیم

و مقامات رژیم را به‌خاطر دخالت در قتل‌عام ۶۷ به دادگاههای بین‌المللی بکشانیم

 

‌سفیر لینکلن بلومفیلد- معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا

بعدازظهر بخیر و درود به خانم رجوی، به تیم بزرگ او در شورای ملی مقاومت ایران، و به مهمانان او، به مجاهدین خلق در آلبانی و داخل ایران، و به تمام حامیان مقاومت سازمان‌یافته در داخل ایران و در سراسر جهان. می‌توانیم ببینیم شورای ملی مقاومت ایران از حمایت عظیمی برخوردار است که سال به سال در حال رشد بوده است. در عین‌حال، دولتهای ما مجبور شده‌اند با مشکلات فزاینده‌یی از جانب ایران مقابله کنند، نه تنها تهدید هسته‌یی، بلکه تجاوز در سراسر اروپا، در آمریکا، نقض حقوق‌بشر در ایران با اعدام‌های گسترده و آزار زنان، و بی‌ثبات‌سازی در خاورمیانه.

متأسفانه، در حالی‌که امسال گردهم می‌آییم، به نظر من باید به فهرست طولانی تجاوزات، اضافه کنیم که رژیم ایران پشت حمله ۷ اکتبر گذشته بود و مسئول تخریب وحشتناکی است که از آن زمان رخ داده است. و تمام تهدیدات از سوی سایر شبه‌نظامیان غیردولتی، حزب‌الله، حوثی‌ها و شبه‌نظامیان در عراق، همه اینها توسط نیروی قدس هدایت می‌شوند. در همین حال، ما می‌بینیم که پهپادهای رژیم ایران اوکراینی‌های بی‌گناه را می‌کشند، و این پهپادها اکنون در سودان و اتیوپی هستند.

در سراسر اروپا مشکل وجود دارد. ما شاهد تجاوز رژیم ایران در آلبانی، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، هلند، دانمارک، سوئد، انگلستان و مشکلات زیادی در ایالات متحده بوده‌ایم، از جمله تهدید آب آشامیدنی ما و تلاش برای ربودن و ترور. سؤال این است، چگونه می‌توانیم آن را متوقف کنیم؟ چه باید بکنیم؟ فکر می‌کنم حامیان شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی، بیش از همه می‌دانند پاسخ چیست.

طرح ۱۰ ماده‌ای او به همه ما الهام می‌بخشد. اما دولتهای ما باید سیاستشان درباره ایران را بازنگری کنند. زمان آن رسیده که آنها برای متوقف کردن این مشکل اقدامات بیشتری انجام دهند.

ما باید جریان سلاح به یمن و غزه را متوقف کنیم. ما باید به رژیم ایران بگوییم که دیگر نباید گروگان‌گیری کند وگرنه عواقب جدی در پی خواهد داشت. و منظورم از این، اجازه ندادن به صادرات نفت آنها از خلیج‌فارس است.

ما باید ارتباطات ماهواره‌یی را در اختیار شهروندان ایران قرار دهیم تا مجبور نباشند توسط دولت خودشان کنترل شوند. و بتوانند ارتباط برقرار کنند و به دنیای خارج گوش دهند. ما باید سفارتخانه‌های رژیم ایران را در سراسر غرب تعطیل کنیم.

آنها برای مدت طولانی از مصونیت دیپلماتیک سوء‌استفاده کرده‌اند و شایسته مصونیتی نیستند که بتوانند بمبها را در هواپیماهای مسافربری حمل کنند، همان‌طور که در سال ۲۰۱۸ با بمبی که نزدیک بود گردهمایی ما را منفجر کند، انجام دادند. و ما باید اجرای عدالت را برای تمام قربانیان قتل‌عام سال ۶۷ که ۳۰، ۰۰۰ زندانی سیاسی و اکثراً از مجاهدین خلق بودند، پیگیری کنیم. اگر چه رئیسی رفته است، اما هنوز افرادی در این رژیم در سطوح بالا هستند که در این قتل‌عام دخیل بوده‌اند.

آنها سزاوار آن هستند که به دادگاههای بین‌المللی آورده شوند تا به این جنایات پاسخ دهند. ما باید برای تغییری که در راه است آماده شویم، زیرا تغییر در ایران در راه است. صحبت کردن درباره دردی که شهروندان ایرانی با چنین اقتصاد ضعیف و رژیمی فاسد و غیراخلاقی در قدرت تحمل می‌کنند، چیز خوشایندی نیست.

کار آسانی نخواهد بود، اما ما باید در کنار هم بایستیم. ما باید دولتهایمان را به عوامل تغییر، تغییر مثبت تبدیل کنیم. صحبت از بمباران ایران نیست.

مردم در ایران شایسته آن هستند که بدانند مردم جهان در کنار آنها ایستاده‌اند و ما هر آنچه در توان داریم برای حمایت از عدالت و صلح و آینده‌ای روشن‌تر در یک ایران آزاد انجام خواهیم داد. متشکرم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ad0c02b-0485-42f8-b0e9-bdaf43740afc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات