728 x 90

اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳ - سخنرانیهای دومینیک آتیاس، لورانس فلمان ریل و اد ملکرت

سخنرانیهای دومینیک آتیاس، اد ملکرت و لورانس فلمان ریل
سخنرانیهای دومینیک آتیاس، اد ملکرت و لورانس فلمان ریل

دومینیک آتیاس- رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی- رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از یک میلیون عضو

بده‌بستانهای بین حاکمان ما با این قاتلان به بهانه مسائل به‌اصطلاح ژئوپلیتیکی امری غیرقابل قبول است. نمی‌شود با تروریست‌های باج‌گیر مذاکره کرد و روح و روان خود را به‌شیطان فروخت

مقاومت ایران حامل نور و آینده است. مریم رجوی طی سالیان متمادی تصویری از نوگرایی است که از ایرانی آزاد و آزادی برای زنان ایرانی دفاع می‌کند. دیگر بازگشتی به‌عقب نخواهد بود: نه شاه، نه شیخ

شما قدرت زنان را می‌شناسید، قدرتی که تجسم آن هستید. شما با سپردن مناصب قدرت به‌زنان در جنبش خود انقلاب را به‌راه انداختید. الگویی برای زنان ایران. الهام‌بخش قیام آنان مردانی که در کنار شما هستند رهبری زنان را پذیرفته‌اند، چون می‌دانند که انقلاب از وجدانها و قلب‌ها آغاز می‌شود

دیگر بازگشتی به‌عقب نخواهد بود: نه شاه، نه شیخ

خانم رجوی ما پیرو نور شما هستیم که روز به‌روز بیشتر می‌شود. شما الگوی قدرت برای زنان ستمدیده هستید برای خلق‌هایی که زیر یوغ دیکتاتوریهای خون‌ریز هستند. قرون قبل متعلق به‌مردان بود. قرن بیست و یکم متعلق به‌زنان است و قرن خانم رجوی است. قرن نور

شما زنان و مردان شورای ملی مقاومت ایران چه‌کار می‌کنید که هیچ‌چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند شما را دلسرد کند و از پا در بیاورد؟ شما زنان و مردان سازمان مجاهدین خلق ایران که ۴۰سال است می‌جنگید و بهای هنگفتی می‌پردازید، چه‌کار می‌کنید که هر روز صبح قوی‌تر از قبل، مصمم‌تر و متحدتر از خواب برخیزید؟ دشمنی‌ها، شما را قوی‌تر می‌کند و شما ما را با خود به‌سوی تحقق رؤیایمان یعنی یک ایران دموکراتیک همراه می‌کنید. امروز روزی فراموش‌نشدنی و خارق‌العاده است.

در تماس مداوم با مردم ایران که در انزوا، تحت تهدید و در عین‌حال غیرقابل توقف هستند، روز به‌روز برای افزایش آگاهی مبارزه می‌کنید. شما در روستاها و شهرهای ایران در حمایت از مردم خود هستید و آخوندها از شما وحشت دارند، دستپاچه شده‌اند، تهدیدها و اقدامات آشفتهٔ آنها نشانی از همین است. این آخوندهای منحط چه‌طور هنوز نفهمیده‌اند که با کشتن مردم، با صدور قوانین مضحک و آزادی‌کُش، هر روز کمی بیشتر گور خود را می‌کنند و همگی در آتش جهنم فرو می‌روند؟ اما قبل از آن، آنها در برابر محاکم بین‌المللی پاسخ جنایات خود علیه بشریت را خواهند داد. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که این‌چنین بشود، همهٔ ما در اینجا متعهد به‌آن هستیم.

بده‌بستانهایبین دوستان حاکمان ما با این قاتلان، مسائل به‌اصطلاح ژئوپلیتیکی که باید مورد قبول سران کشورهای اروپایی و جاهای دیگر قرار گیرد، امری غیرقابل قبول است که آنها را به‌زیر پا گذاشتن تصمیمات قضایی، دست‌دادن با قاتلان و یافتن راه خروج برای آنها سوق می‌دهد و نتیجهٔ آن بی‌اعتبار کردن دنیای سیاستی است که ما، زنان و مردان اروپا، زنان و مردان ایران و جوانان این جهان، دیگر آن‌را نمی‌خواهیم. نمی‌شود با تروریست‌های باج‌گیر مذاکره کرد. نمی‌شود روح و روان خود را به‌شیطان فروخت، بدون این‌که روزی قیمت آن‌را بدهید.

مقاومت ایران حامل نور است و بسیاری از ما این کلمهٔ نور را گفته‌ایم، مقاومت ایران حامل نور و آینده است. مریم رجوی که سالیان متمادی است تصویری از نوگرایی است، از ایرانی آزاد، آزادی برای زنان ایرانی در هر سنی، از هر مکان و از هر طبقه‌یی دفاع می‌کند. این زنان آگاهی عمیقی نسبت به‌عدالت و نابرابریهای اجتماعی بین دو جنس دارند: آزادی در انتخاب زندگی شخصی، آزادی پوشش، آزادی انتخاب سرنوشت خود، آزادی برای جوانانی که جان خود را برای آینده‌یی بهتر فدا می‌کنند، آزادی برای این دختر بچه‌های مسموم‌شده که توسط پیرمردهای اسیر شهوت به‌گروگان گرفته می‌شوند، یک دموکراسی پیشرفته که حکومت دینی را به‌زباله‌دان می‌اندازد، آزادی عبادت و مذهب. این چیزی است که شما از آن دفاع می‌کنید: برابری زن و مرد، برابری فرصت‌ها، آزادی بیان و قضاییه‌یی مستقل از هر قدرتی. این چیزی است که شما می‌خواهید. دیگر بازگشتی به‌عقب نخواهد بود: نه شاه، نه شیخ.

شما قدرت زنان را می‌شناسید، قدرتی که تجسم آن هستید. شما با سپردن مناصب قدرت به‌زنان در جنبش خود، انقلاب را به‌راه انداختید؛ الگویی برای زنان ایران، الهام‌بخش قیام آنان. مردانی که در کنار شما هستند آن‌را پذیرفته‌اند، چون می‌دانند که انقلاب از وجدانها و قلب‌ها آغاز می‌شود. دیگر بازگشتی به‌عقب نخواهد بود: نه شاه، نه شیخ.

شگفت‌انگیز است که رهبران ما آنطور که باید از شما حمایت نمی‌کنند، در حالی که همان‌طور که بسیاری امروز گفتند، شما با پیشنهاد یک ایران غیراتمی، صلح در منطقه و جهان، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و همکاری منطقه‌یی و بین‌المللی را تضمین می‌کنید. مایهٔ رسوایی است که آنها با صدای بلند و واضح، حق مردم ایران را برای رهایی خود به‌رسمیت نمی‌شناسند. شما تجسم مقاومت باور نکردنی ایران هستید، با این زنان که رفاه خود را فدا می‌کنند تا رؤیاهایشان در مورد ایرانی رها شده از حاکمان مذهبی واپسگرا به‌حقیقت بپیوندند. رؤیایی که از نسلی به‌نسل دیگر منتقل می‌شود. شما وظیفهٔ فراموش‌نکردن را هم به‌همدیگر منتقل می‌کنید، فراموش‌نکردن همهٔ رفتگانی که شما را همراهی می‌کنند و عزمتان را جزم‌تر می‌کنند. مسیر پیروزی مملو از موانع است و ما این‌را در این روزها با حوادث وحشتناکی که رخ دادند تجربه کردیم.

هم‌چنین خنجر خیانت را داشتیم با تلاشی برای ممنوعیت تظاهرات امروز در پاریس که خوشبختانه به‌شکست انجامید. اما ۴۰سال مبارزه، روح سرسختی را در شما شکل داده است و قضاییهٔ فرانسه با یادآوری ارزش‌های بنیادینی که هر کشور دموکراتیکی را می‌سازد، مانورهای پست سیاست‌بازی را خنثی کرد.

آن‌ها، ابراهیم رئیسی قاتل و دار و دسته‌اش، شکست خوردند. ابراهیم رئیسی همان جلادی است که در سال۱۳۶۷ در بی‌تفاوتی دنیا که امری شرم‌آور است، بیش از ۳۰۰۰۰نفر از شما را به‌چوبهٔ دار سپرد و بی‌وقفه به‌اسارت و شکنجه و اعدام زنان و مردانی ادامه می‌دهد که با شجاعت، همان مسیر را ادامه می‌دهند و تنها مطالبه‌شان آزادی است. این‌را باید هر روز به‌آنهایی یادآوری کرد که وانمود می‌کنند در جریان نیستند. شرم بر کسانی که به حمایت از مردم ایران بر نمی‌خیزند. شرم بر بی‌غیرتی و مماشات آن‌ها. شجاعت شما و زنان و مردانی که با شما هستند بر دروغ، تهمت و توطئه‌هایی که هر روز صورت می‌گیرد غلبه کرده است. مرگ بر خامنه‌ای و رئیسی و دار و دستةشان. از این پس در بسیاری از کشورهای اروپا و جهان، شما نمایندگان پارلمان، شما زنان و مردان سیاستمدار که از شنیدنتان امروز لذت بردم، برخاسته‌اید، هر روز برمی‌خیزید و از این جنبش خارق‌العادهٔ مقاومت ایران حمایت می‌کنید. اختلافاتتان را فراموش می‌کنید و حی و حاضرید، به‌تعداد زیاد. و وقتی امروز همهٔ این مردان سیاسی به‌این مهمی را شنیدم که از خانم رجوی صحبت می‌کردند، به‌خودم گفتم، جهان دیگری دارد نمایان می‌شود؛ جهان یک زن، نه یک زن آهنین، فقط یک زن.

خانم‌ها و آقایان سیاستمدار، شما مایهٔ افتخار ما هستید، ولی باید این جنبش را باز هم بیشتر گسترش داد تا حاکمیت‌های کر و کور متقاعد شوند. ما با شما هستیم. خانم رجوی، ما پیرو نور شما هستیم. این نور، روز به‌روز بیشتر می‌شود. شما الگوی قدرت برای زنان ستمدیده هستید، برای خلق‌هایی که زیر یوغ دیکتاتوریهای خون‌ریز هستند. قرون قبل متعلق به مردان بود. جهان امروز به‌کجا رسیده؟ دنیای قرن بیست و یکم متعلق به‌زنان است. قرن بیست و یکم متعلق به‌زنان است و قرن خانم رجوی است، قرن نور. زنده‌باد زنان ایرانی، زنده‌باد شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین خلق ایران و همهٔ زنان و مردانی که در کنار خانم مریم رجوی هستند. با تشکر.

 

لورانس فلمان ریل عضو کمیتهٔ قضایی پارلمان سوئیس

قیام اخیر رژیم را به‌شدت متزلزل کرده و تبلیغات پوشالی آخوندها که حکومتشان ریشه‌دار است را خنثی کرده است. در برابر این رژیم یک آلترناتیو قدرتمند وجود دارد که به‌ویژه در شورای ملی مقاومت ایران تبلور می‌یابد.

خانم رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، خانم رجوی گرامی، خانم‌ها و آقایان در مناصب مختلفی که هستید، باعث افتخار و شعف من است که سخنان مختصری را پس از این بعدازظهر طولانی که سخنرانی‌های بسیار الهام‌بخش و بسیار تعهدآوری داشتیم، ایراد کنم.

قبل از آن اجازه بدهید که هیأت سوئیسی را به‌شما معرفی کنم، یکی از همکارانم، ایوْن فری که نمایندهٔ پارلمان است از بخش آلمانی‌زبان سوئیس، من از بخش فرانسوی‌زبان سوئیس هستم، آقای اریک وْروو، پشت سر من، نمایندهٔ پیشین پارلمان است و هم‌چنین خانم کریستین پرگو که یک مبارز خستگی‌ناپذیر برای آرمان ایران آزاد و دوست بسیار عزیز خانوادهٔ رجوی است.

به‌عنوان یک نمایندهٔ منتخب پارلمان سوئیس و نمایندهٔ کمیتهٔ جدایی دین و دولت و ​​دموکراسی در ایران که تعدادی از اعضای آن‌را به‌شما معرفی کردم، آمده‌ام تا حمایت قاطع خودمان را از دفاع از حقوق‌بشر و برقراری یک دموکراسی واقعی در ایران اعلامکنم. همان‌طور که همه می‌دانید، این کشور بیش از ۴۰سال است که تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کند و تلاش‌های مخالفان همیشه به‌نحوی وحشیانه سرکوب شده‌اند. قیامی که بعد از قتل مهسا امینی زن جوان کرد، رخ داد رژیم را به‌شدت متزلزل کرده و تبلیغات پوشالی آخوندها را افشا کرد که می‌خواهند وانمود کنند حکومتشان ریشه‌دار است و قابل سرنگونی نیست. در واقع اپوزیسیون وجود دارد، حی و حاضر است، بسیار زنده است، وجود دارد و قدرتمند است و به‌ویژه در شورای ملی مقاومت ایران تبلور می‌یابد و باید به‌تمام اجزایی گسترش یابد که از ساختن یک جامعهٔ دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و فراگیر دفاع می‌کنند.

در اینجا بر برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی تأکید می‌کنم که به‌ویژه از لغو آخوندها، لغو هر گونه تبعیض بر اساس جنسیت، قومیت و مذهب حمایت می‌کند. این برنامه از خودمختاری ملیتها حمایت می‌کند که این کشور زیبا یعنی ایران را تشکیل می‌دهند.

هم‌چنین تأکید می‌کنم که ما باید متمرکز شویم روی لغو مجازات اعدام که در اوج قیام اخیر قربانیان بیشتری گرفته است. خاطرنشان می‌کنم که (رژیم) ایران بیشترین صدور حکم اعدام و بیشترین اجرای حکم اعدام در جهان را دارد. . منابع مختلف حتی منابع رسمی، اما به‌ویژه عفو بین‌الملل، این رقم را تأیید می‌کنند. جامعهٔ بین‌المللی نباید به‌صدور بیانیه در محکومیت اعدامها بسنده کند، بلکه باید فشار واقعی بر (رژیم) ایران وارد کند برای لغو این رویهٔ وحشیانه.

من هم‌چنین می‌خواهم بر شجاعت و تعهد بی‌نهایت زنان ایرانی تأکید کنم که بهای سنگینی در مبارزه با فاشیسم مذهبی می‌پردازند.

سوء‌قصد نافرجامی– در ویلپنت در جریان گردهمایی۲۰۱۸ رخ داد. تصور می‌کنم تعدادی، برخی از شما در آنجا حضور داشتید. این حملهٔ نافرجام توسط سرویس‌های مخفی (رژیم) ایران طراحی شده بود و مسئول آن به ۲۰سال زندان محکوم شد، اما متأسفانه ۵سال بعد با یک زندانی بلژیکی مبادله شد. ما باید به‌هر قیمت از ادامهٔ فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در خاک اروپا و یا در مناطق دیگر جلوگیری کنیم.

من یک‌بار دیگر درود می‌فرستم به‌شجاعت و پایداری مخالفان رژیم ایران، به‌ویژه اعضا و مبارزان شورای ملی مقاومت، به‌رهبری خانم مریم رجوی و به‌آنها نسبت به‌همبستگی کامل خودمان اطمینان می‌دهیم. با تشکر از توجه شما.

 

اد ملکرت – نمایندهٔ ویژهٔ دبیرکل ملل متحد در عراق (۲۰۱۱)

من استقامت جنبش شما را ستایش می‌کنم که بر آن وحشیگری غلبه‌کرد که به‌عنوان نمایندهٔ ویژهٔ دبیرکل سازمان‌ملل در عراق شاهد آن بودم.

دوستان و همکاران عزیز، خانم رجوی، این افتخاری است که از سال۲۰۰۹ به‌دنبال حملات هولناک اشرف در آن زمان در عراق، شما را در سفرتان به‌سوی پیروزی همراهی می‌کنم.

اجلاس امروز بیش از هر زمان دیگری گواهی بر استقامت و همبستگی به‌عنوان عناصر ضروری برای اجتناب‌ناپذیر شدن تغییر در ایران است؛ و دلایل محکمی برای اضافه کردن این نکته وجود دارد که این امر می‌تواند یا باید گفت باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد. این دلایل علاوه بر دهه‌ها مقاومت بی‌شمار شهروندان شجاع و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر جنبش شما، توسط زنان و مردان شجاع در ایران فراهم شده که تعداد زیادی از آنها علیه این رژیم بی‌رحم ایستادند، پس از قربانی شدن مهسا امینی توسط به‌اصطلاح پلیس اخلاق. این خلاف «اخلاق» است، «غیر اخلاقی» است و در خدمت پشتیبانی از دیکتاتوری قرار دارد که اکنون بیش از ۴دهه است به‌سرکوب مردم بزرگ ایران و به‌ویژه امیدها و آرزوهای جوانان ادامه می‌دهد.

اگر چه توجه رسانه‌های جهانی پس از علاقه و توجه اولیه در حال محو شدن است، اما قیام هم‌چنان ادامه دارد. این باید جامعهٔ بین‌المللی را هوشیار نگه دارد که تغییر رژیم در دسترس است، هر چه مخالفت داخلی و فشار خارجی بیشتر به‌سمت هدف مشترک همگرا شوند تا همهٔ ایرانیان از همهٔ ملیتها و قومیتها بتوانندسرانجام یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک برقرار کنند. این هدف است که امروز ما را متحد می‌کند. من استقامت جنبش شما را ستایش می‌کنم که بر آن وحشیگری غلبه‌کرد که من به‌عنوان نمایندهٔ ویژهٔ دبیرکل سازمان‌ملل در عراق شاهد آن بودم.

تصمیم شورای حقوق‌بشر ملل متحد از طریق قطعنامهٔ S۳۵-۱ در ۲۴نوامبر سال گذشته برای تعیین یک هیأت حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی جهت تحقیق در مورد نقض حقوق‌بشر مربوط به‌اعتراضاتی که در سپتامبر سال گذشته آغاز شد، یک گام مهم رو به‌جلو است. جامعهٔ جهانی خواستار دسترسی به‌حقایق میدانی است و خواهان پاسخگویی است. این یک گام مهم است، اما گامی است که با اقدامات بیشتری دنبال شود برای کمک و تحقق امیدهای همهٔ ایرانیان که مشتاق عدالت و آزادی هستند. مأموریت سازمان‌ملل برای افشای حقیقت آنچه در ایران می‌گذرد تقویت شده است. در همین ماههای اخیر، گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گزارشگر ویژهٔ استقلال قضات و وکلا و گزارشگر ویژهٔ اعدام‌های فراقانونی، نگرانی شدید خود را نسبت به‌اعدام‌های جاری فزاینده هفته به هفته ابراز کرده‌اند. کمیساریای عالی حقوق‌بشر از مقامات خواسته است که از اغلب کشورهای دیگر پیروی کنند و مجازات اعدام را لغو کنند یا همهٔ اعدامها را متوقف کنند. این محکومیتها و دیگر محکومیت‌های جامعهٔ بین‌المللی نشان می‌دهد که حلقهٔ محاصره دارد برای ظالمان تنگ‌تر می‌شود و این‌که زمان آنها رو به‌پایان است و تغییر در دسترس است. حمایت و تسریع این تغییر که امیدوارم رخ دهد، عهد مشترک امروز ما و تعهد ما در زمان آینده است که تا هر زمان هم که طول بکشد کاری کنیم که عدالت برای همهٔ ایرانیان پیروز شود که خواهان احترام به‌حقوق اساسی خود، آزادی بیان و دموکراسی برای تصمیم‌گیری هستند. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28d5307d-9af7-4e3c-a650-5a93cb2b40a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات