728 x 90

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰ – قسمت ششم

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰
اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن

«زنان نیروی تغییردرایران وصلح و ثبات در جهان»

با حضوررئیس جمهور برگزیده مقاومت

۵مارس۲۰۲۲(۱۴ اسفند۱۴۰۰)

 

شرکت زنان مبارز از ۵۴ کشور

سخنرانی بیش از ۶۰تن از زنان برجستة سیاسی از ۳۵کشور در۴قاره

در ارتباط آنلاین با کنفرانس برلین و زنان مجاهد خلق در اشرف۳

 

سخنرانیهای

دومینیک آتیاس رئیس فدراسیون کانون وکلای اروپا با یک میلیون عضو

سوزانا چکاردی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

ماریان بیندر کلر-نماینده پارلمان فدرال سوئیس

 

 

دومینیک آتیاس-رئیس فدراسیون کانون وکلای اروپا با یک میلیون عضو

  • زنان ایران هرگز منکوب این رژیم نشدند، آنها در کانونهای شورشی تمامی مخاطرات و تهدید ها را به چالش طلبیده‌اند.

خانم رجوی گرامی و دوستان عزیز. امروز در دورانی بسیار ویژه به سر می بریم که بسیار لازم است کماکان تاکید کنیم روی موفقیت و پیشروی زنان به مناسبت روز جهانی زن. عنوان امسال پیش داوری را از میان برداریم است. پیش داوری ها وجود دارند. در مورد زنان در ایران برخی معتقدند که آنها حق مطرح شدن ندارند در حالیکه زنان ایرانی یک نقش درجه اول در مبارزه برای ایران آزاد را ایفا می کنند از سالیان متمادی. از چهل سال پیش ایرانیان می دانند که برابری بدون آزادی و دمکراسی امکان تحقق نداشته است. در نتیجه به جای آنکه منتظر بنشینند که حقوقشان به آنها داده شود به پا خاستند و آینده خود را به دست گرفتند و بدینگونه نشان دادند که آنها به خوبی قدرت خود را بارز می کنند به عنوان نیروی تغییر و اینکه یک تغییر عمده در ایران به وقوع خواهد پیوست به یمن این زنان بی باک که من به آنها درود می فرستم. ما دیده ایم در تمامی تظاهرات، در تمامی اعتراضات. نگاه کنید به تاریخچه این جنبش، به تمام زنان و مردانی که برای آزادی به خاک افتادند ، و گوش فرا بدهید به تمام زنانی که دیدگاه تازه ای را گشودند. نگاه کنید به تمامی آنها، علیرغم عزیز بودنشان، ، علیرغم رنجی که بخاظر فرزند ،خواهر و برادر متحمل شدند ،آنها هرگز منکوب و مطیع این رژیم نشدند. بلکه به عکس، تمامی فرصت ها را برای اقدام و مطالبه عدالت دریافتند. نگاه کنید به زنان در کانونهای شورشی که تمامی مخاطرات و تهدید ها را به چالش طلبیده اند، نگاه کنید به رهبرتان دوست من خانم رجوی که روی شانه های خود سنگینی بار این مقاومت را دارد. او آنجاست همیشه ایستاده، در کنار شما برای کنار زدن موانع، نگاهش به سوی پیروزی در آینده دوخته شده است.

از آغاز مبارزه شعارش این بوده که ما می توانیم و ما باید، هرگز تسلیم نشوید.

این پیام در عنوان امروز نوشته شده بود: زنان نیروی تغییر در ایران، صلح و ثبات در جهان. هر جا که زنان تحت انقیاد قرار گرفتند نیروی تغییر صلح و تجدد جهان توسط مردان اداره شد. و امروز ببینید به کجا رسیدیم. امروز زنان اوکراین، این زنان شجاع سلاح در دست برای دفاع از کشور خود می‌جنگند و بهای آن را هم می پردازند، با هم در کنار همه آنهایی هستیم که قدم در جاده تبعید به همراه فرزندان خود گذاشته اند. آنها نبرد زنان برای ایران را بازتاب می کنند زنانی که مانند آنها ، برای آزاد کردن کشور خود از دست آخوندهای سرکوبگر و خونریز می‌جنگند.

آفرین بخاطر برگزاری این گردهمایی. تمامی نیروهای زنان در دنیا می توانند همدیگر را به طور متقابل پشتیبانی کنند. من در افق، درخشش سپیده دم دنیایی نو در ایران را می بینم. روزهایی جدید که به یمن شما مریم رجوی و همه زنان ایرانی که هیچگاه از پا ننشستند خواهد آمد. از شما تشکر می کنم.

 

 

سوزانا چکاردی-نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

  • زنان ایران امروز مسیر تغییر را برگزیده اند و تاریخ شما نشان داده که هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند. هدایت مقاومت ایران را یک زن بزرگ، خانم مریم رجوی برعهده دارد که باید از او الگو گرفت.

من از شما زنان شجاع ایران تشکر میکنم. چرا که شما الگوی میلیونها زن در سراسر جهان هستید. با نبردتان در برابر رژیم آزادی کش، شما به ما امید میدهید که آینده بهتری می تواند وجود داشته باشد. شجاعت شما همانند آن مواردی است که دراین اوقات وحشتناک در خط مقدم جبهه ما در مادران، دختران و خواهران اوکراینی، در مبارزه برای نجات کشورشان و امنیت فرزندانشان می بینیم. من بهایی که شما پرداخته اید و دارید می پردازید را درک میکنم، اما از شما می خواهم که به آن ادامه دهید. چون آزادی یک حق ضروری است اگرچه بهایی که شما برای آن می پردازد خیلی سنگین است. من میدانم که شما توانایی تغییر در ایران را دارید. رژیم کنونی ایران ثابت کرده که یک رژیم فاسد است و زمان آن برای غرب فرا رسیده که در مخالفت با دیکتاتوری در کنار مردم ایران بایستد. کشورهای دموکراتیک باید وظیفه خودشان را انجام دهند و علنا در طرف شما بایستند. شما می بینید چطور وابستگی جهان غرب– شامل وابستگی به انرژی- قادر به ایجاد هیولاست. آنچه که دارد اتفاق می افتد شاید به خاطر قصورماست. به خاطر اینکه بلحاظ اقتصادی و انرژی خودکفا نبودیم این شرایط همانند ایران تحت حاکمیت خامنه ای است چراکه ایران بلحاظ انرژی و منابع کشوری ثروتمند است و غرب با کشور شما رابطه اقتصادی دارد. همین مانع از آن می‌شود تا رهبران غرب قاطعانه و با عزمی راسخ رژیم ایران را محکوم کنند. این رژیم یک تهدید اتمی برای کل جهان است و ما نمی توانیم سکوت کنیم. مبارزه علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران به معنی ساختن جهانی امن‌تر است.

در کشور من ایتالیا، در جریان جنگ جهانی دوم زنان بزرگی بودند که بهترین هایشان را دادند تا علیه رژیم حاکم آن زمان بجنگند. و امروز فرزندانشان این حق را بدست آوردند تا در بالاترین مناصب در نهادهای خصوصی و دولتی قرار بگیرند. این باید در سراسر جهان اتفاق بیفتد. امروز زنان ایرانی با فداکارهای بزرگی روبرو هستند. اما من میدانم که آنها مسیر تغییر را برگزیده اند. تاریخ شما نشان داده که هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند. ما با هم می توانیم به خواسته برابری و برادری دست یابیم. به همین دلیل ما در این مسیر همیشه در کنار شما هستیم. رهبری مقاومت ایران را یک زن بزرگ، خانم مریم رجوی برعهده دارد که باید از او الگو بگیرید. ما امیدواریم که یک جمهوری کثرت گرا بر اساس حقوق بشر جایگزین رژیم زن ستیز کنونی شود. من از شما تشکر می کنم و صمیمانه آرزو می کنم به یک دمکراسی واقعی دست یابید که در آن مشارکت فعال و برابر زنان در رهبری سیاسی ضروری است.

 

 

لیندا چاوز-مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

  • زنان در ایران جانشان را به خطر انداخته، به خیابانهای شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر این کشور می‌آیند تا صدای مقاومت خود را طنین انداز کنند.

 

متشکرم

بخاطر استقبال گرم شما بسیار متشکرم

قبل از هر چیز می خواهم سپاس و تقدیر خود را به زنی تقدیم کنم که او را بسیار تحسین می کنم و او خانم مریم رجوی است

او مقاومتی را علیه رژیم ایران رهبری می کند

آرزو داشتم که شخصا در آنجا حضور می داشتم ولی نتوانستم اما خوشحالم که بصورت مجازی و معنوی با شما هستم

نشست شما در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ پس از پایان جنگ دوم جهانی برگزار می شود.

آیا می توانیم تصور کنیم جهان به چه شکلی می شد اگر رژیم ایران می توانست سلاح اتمی تولید کند؟

من نیاز ندارم که این نکته را به مریم رجوی بگویم یا به افراد فوق‌العاده‌یی که در اشرف ۳ هستد که با بیشتر آنها شخصا ملاقات کرده ام .آنها می دانند که جنگ چیست. زمانی که آنها در اشرف بودند، اشرف یک و اشرف ۲ در عراق، باران موشک به روی آنها می بارید و آنها را می کشت و تنها زمانی که توانستند به آلبانی بیایند و پناهندگی بگیرند توانستند بدون ترس از دست دادن جانشان در هر لحظه زندگی کنند .

امروز شما گرد هم آمده اید تا از حقوق زنان صحبت کنید . ولی در واقع حقوق زنان از حقوق بشرتفکیک ناپذیر است . زنان نمی توانند حق داشته باشند اگر تمامی آحاد بشر مورد احترام قرار نگیرند. و در نتیجه هیچ کشوری نمی تواند مدعی حقوق بشر باشد اگر به حقوق نیمی از جمعیتش احترام نگذارد

یکی از چیزهایی که ما در مورد رژیم ایران می دانیم که آزار دهنده‌ترین است شیوه های نقض حقوق زنان است.

به زنان گفته می شود چه لباس هایی را باید بپوشند .به آنها گفته می شود چه شغلهایی را باید داشته باشند. آنها توسط رژیمی که به حقوترق پایه ای شرافت انسانی احترام نمی گذارد زندانی می شوند.

آنها به پاخاسته‌اند کسانی هستند که جانشان را به خطر انداخته به خیابانهای شهرهای برزگ و کوچک در سراسر این کشور می‌آیند تا صدای مقاومت خود را طنین انداز کنند. اکثر اوقات توسط رژیم ایران زندانی می شوند .

مقاومت وجود دارد و فقط همین امسال ما دیدیم که بسیاری از حامیان شورای ملی مقاومت ایران توانستند عکس های مریم رجوی را در تلویزیون رژیم ایران به جای عکس خامنه ای پخش کنند. باید در سراسر جهان علیه جنگ و تحریک علیه زنان و مردان ملت های ما مقاومت وجود داشته باشد. و در ایران تا زمانیکه این رژیم تغییر نکند احترام به حقوق زنان را نخواهیم دید. و یکی از کسانی که این مقاومت را به موثرترین ، شجاعانه‌ترین و پیگیرانه‌ترین شکل رهبری می کند خانم رجوی است .

او این پیام را به مردم ایران داده که باید به‌پا خیزند و باید آزاد شوند. آنها باید آزاد باشند و تمامی آزادیهایی را داشته باشند که ما در زندگی‌مان در کشورهایی مانند آلمان ، آمریکا و دیگر کشورهای جهان داریم . آنها هم باید این حقوق را داشته باشند. ولی این امر بدون حمایت کسانی که در سالن هایی همچون شما در کشورهای جهان گرد هم جمع شده اند عملی نخواهد بود

من می‌خواهم از خانم رجوی بخاطر رهبری‌اش تشکر کنم، می‌خواهم از شورای ملی مقاومت ایران به خاطر رهبری که برای مردم ایران تأمین کرده‌اید تشکر کنم. می‌خواهم از کسانی که متأسفانه توسط رژیم متحمل رنج شده‌اند، از کسانی که در اشرف ۳ هستند، کسانی که امروز در برلین گرده هم آمده اند تشکر کنم.

از همه شما می خواهم این نبرد را ادامه دهید .

نبرد برای آزادی نبرد برای حقوق زنان، نبرد برای حقوق تمامی فرزندانمان و همه مردم

با تشکر بسیار از شما

 

 

ماریان بیندر کلر-نماینده پارلمان فدرال سوئیس

خانم‌ها و آقایان، همکاران گرامی، متشکرم که اجازه دارم اینجا چند کلام در اجلاس شما صحبت کنم.

خانم رجوی محترم. شما شجاع هستید. شما خیلی متعهد هستید و به‌خاطر این تعهد خانم رجوی از شما سپاسگزارم. همچنین از همة زنان شجاعی که اینجا تلاش می‌کنند. موضوع این است که یک ذره حقیقت را اینجا بازگو می‌کنم. آن‌چه اول از همه در یک جنگ می‌میرد، حقیقت است. آن‌چه اول از همه در یک دیکتاوری می‌میرد، حقیقت است. واضح است که ضداطلاعاتی را که ما در معرض آن قرار گرفته‌ایم، از قضا همان کسانی ازش حفاظت می‌کنند و همانها ازش حمایت می‌کنند که این‌گونه جنگ‌ها را راه می‌اندازند و از قضا رژیم‌هایی را حمایت می‌کنند و حفاظت می‌کنند که سرکوب می‌کنند: دیکتاتورها. شما باید بدانید که تعهد من یا تأثر من، در ارتباط با وضعیت واقعاً دردناک زنان در ایران ایجاد شده است. خیلی زود این اتفاق افتاد.

بعد از انقلاب به‌طور باورنکردنی شوکه شدم. به‌طور غیرقابل تصوری افسرده شده بودم. این‌که ببینم چگونه وضعیت زنان به‌طور مستمر، حقوق‌بشرشان رو به عقب می‌رود به سمت یک اندیشة‌ قرون وسطایی. این برای من کماکان یک شوک بزرگ است. درست به‌همین دلیل این‌قدر مهم است که ما دربارة آن‌چه در ایران می‌گذرد مطلع شویم و وقتی من تصاویری می‌بینم از یک زن جوان که سرش توسط همسرش بریده می‌شود اشکها را از چشمانم جاری می‌کند و این موضوع مرا متأثر می‌کند و وقتی یک مرد جوان، یک ورزشکار، کشته می‌شود به‌این دلیل که به‌خود اجازه داده است منتقد باشد، معترض باشد، این مرا متأثر می‌کند. وقتی کماکان سنگسار وجود دارد، این مرا متأثر می‌کند و من فکر می‌کنم بسیار مهم است که ما در این نبرد، در این نبرد روشنگرانه‌ای که شما پیش می‌برید، همراه هستیم. هیچ چیز به‌اندازة ضداطلاعات بد نیست و هیچ‌چیز به‌اندازة اطلاع‌رسانی کمک نمی‌کند. به‌این شکل ما به‌عنوان جامعة بین‌المللی، زنان پارلمانتر و مردان پارلمانتر در همة کشورها، در قیام شما، در نبرد شما درگیر هستیم. و من فکر می‌کنم که این یک همکاری به‌غایت مهم است تا برای همة انسانها، حقوق برابر را محقق کنیم. از شما تشکر می‌کنم. از همة زنانی سپاسگزاری می‌کنم که در این مبارزه شرکت می‌کنند. و خیلی تعهد‌تان را تحسین می‌کنم. ما نیاز نداریم همان شجاعت را داشته باشیم، اینجا، در کشورهای امن‌مان در اروپا. من در یک کشور آزاد بزرگ شدم و شجاعت خیلی بیشتری برای جنگیدن برای آزادی نیاز است در جایی که سرکوب حاکم است. ما و من به شما تضمین می‌دهم که من این نبرد را با شما پیش می‌برم. از شما از این بابت سپاسگزارم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cefa843c-11de-4920-81f6-7d1d8e0c9aa6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات