728 x 90

اتحادیه اروپا حمله شیمیایی به دوما را محکوم کرد

تحادیه اروپا
تحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز یکشنبه 19فروردین طی بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ گزارشات از دوما که تحت محاصره و بمباران نیروهای رژیم اسد و متحدانش است حاکی از آن است که تعداد بالایی از شهروندان غيرنظامی کشته شدند شامل خانواده‌هایی که در پناهگاههایی که در آن پنهان شده بودند، از بین رفتند. شواهد به حمله شیمیایی دیگری توسط رژیم اشاره دارد.

تقریبا یک سال بعد از روز حملات وحشتناک در خان شیخون این یک موضوع نگرانی شدید است که از تسلیحات شیمیایی هم‌چنان استفاده می‌شود بخصوص علیه شهروندان غيرنظامی. اتحادیه اروپا با قویترین عبارات استفاده از تسلیحات شیمیایی را محکوم می‌کند و خواستار واکنش سریع جامعه بین‌المللی  است

در این بیانیه آمده است:‌ ما به حامیان رژیم، روسیه و رژیم ایران، فراخوان می‌دهیم تا از نفوذشان استفاده کنند تا از هرگونه حمله دیگری جلوگیری کنند و توقف تخاصمات و کاهش خشونت را بر اساس قطعنامه 2401 شورای امنیت ملل‌متحد تضمین کنند. حفاظت از شهروندان باید یک الویت مطلق باقی بماند.

اتحادیه اروپا  آماده است تا علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی مبارزه کند و اطمینان حاصل کند که آنهایی که مسئول هستند مورد حسابرسی قرار بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cbf9bbc-29ff-444e-a4f1-1068dc40c077"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات