728 x 90

اتحادیه اروپا: تشدید غنی‌سازی توسط ایران، توافق را به چالشی سخت تبدیل کرده است

جلسه شورای حکام انرژی هسته‌ای
جلسه شورای حکام انرژی هسته‌ای

نمایندگی اتحادیه اروپا در شورای حکام آژانس روز سه‌شنبه ۱۶خرداد، طی بیانیه‌یی اعلام کردند روند تشدید غنی‌سازی از سوی رژیم ایران، عملاً دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک را به‌طور فزاینده‌یی دشوار کرده است.
در بیانیه نمایندگی اتحادیه اروپا آمده است جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی به‌عنوان یک تهدید امنیتی، اولویت سیاست اتحادیه اروپاست.
اتحادیه اروپا بر این عقیده است که خطر یک بحران روبه افزایش در زمینه سلاحهای هسته‌یی در منطقه به‌دلیل تشدید فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران بیشتر شده است.
اتحادیه اروپا در ادامه افزود: رژیم ایران به توافقات هسته‌یی پایبند نبوده است و برعکس به‌صورت مخفی و هم‌چنان به گسترش چشمگیر در برنامه هسته‌یی خود ادامه می‌دهد.
هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا از همه کشورها خواست که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.
از طرفی هیأت شورای حکام نیز تصریح کرد که رژیم ایران با رد مذاکرات ۸اوت ۲۰۲۲، دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک را سخت کرده است.

در همین حال نماینده آمریکا نیز اظهار داشت رژیم ایران در سال گذشته بر روی امید به احیای برجام خط بطلان کشیده است.
نماینده آمریکا نیز با اشاره به گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، گفت: «همان طور که در گزارش مدیرکل تشریح شده است، ایران به توسعه فعالیت‌های هسته‌یی خود فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد. به‌ویژه آن‌که ما تأکید کرده‌ایم تولید اورانیوم غنی‌شده توسط ایران تا سطح ۶۰درصد هیچ هدف باورپذیر صلح‌آمیزی ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e07e18df-c9cb-4a72-bdbe-4d7cf0b8186f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات