728 x 90

ابقاع رژیم ایران در فهرست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» FATF

FATF
FATF

گروه ویژه اقدام مالی (اف‌.ای‌.تی.اف) برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در نشستی که در طول هفته گذشته در پاریس داشته است اعلام کرد رژیم ایران در فهرست سیاه «گروه ویژه اقدام مالی» باقی خواهد ماند.

گروه ویژه اقدام مالی (اف‌.ای‌.تی.اف) که یک نهاد جهانی برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است طی هفته گذشته نشستی در پاریس با شرکت ۲۰۰کشور و سازمان بین‌المللی برگزار کرد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، عضویت روسیه در این نهاد تاثیرگذار پولی و مالی تعلیق شد و رژیم ایران و کره شمالی نیز در فهرست سیاه باقی ماندند.
در بیانیه گروه ویژه اقدام مالی آمده است بررسی وضعیت ایران و کره شمالی از فوریه سال۲۰۲۰ متوقف شده و این دو کشور هم‌چنان در فهرست سیاه قرار دارند.

قرار گرفتن در فهرست سیاه اف‌.ای‌.تی.اف به این معناست که این نهاد به اعضای خود که شبکه‌یی از کشورهای مختلف، نهادهای بین‌المللی و مؤسسات پولی و اعتباری هستند تصریح کرده است که از مراودات مالی و بانکی با کشوری که برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم با «کمبودهای استراتژیک قابل توجهی» مواجه است، اکیداً پرهیز کنند.
این نهاد در بیانیه خود می‌افزاید: «حکومت ایران در سال۱۳۹۵ متعهد شد کمبودهای راهبردی در مقرارت و قوانین خود را جبران کند. اما مهلت ایران برای تصویب قوانین مربوطه در سال۱۳۹۷ به پایان رسید» (العربیه ۶اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef7d2f65-1312-4319-9f58-9a3ec824d9af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات