728 x 90

ابراز نگرانی لوید آستین از حضور دو ناو رژیم ایران در اقیانوس اطلس

لوید آستین
لوید آستین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نسبت به حضور دو ناو رژیم ایران در اقیانوس اطلس که گفته می‌شود به سوی ونزوئلا در حرکت هستند، ابراز نگرانی کرده است.
لوید آستین روز پنجشنبه ۲۰خرداد، نسبت به پرسشی از جانب سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال در کنگره که گفته بود، من کاملاً نگران هر نوع تکثیر تسلیحاتی در همسایگی خود هستم گفته بود، من نیز در این نگرانی با شما سهیم هستم.
سناتور بلومنتال در این جلسه هم‌چنین پرسید، آیا دولت آمریکا می‌داند که این دو ناو رژیم ایران دقیقاً چه محموله‌ای را حمل می‌کنند.


لوید آستین در پاسخ به این پرسش گفت، فقط حاضر است در نشست دیگری به این سؤال جواب دهد.
سناتور بلومنتال در ادامه افزود، سال گذشته رژیم ایران با ونزوئلا قرارداد فروش سلاح را امضا کرد و هم‌اکنون این باور وجود دارد که این ناو در حال انتقال تسلیحات هستند.
وی هم‌چنین گفت، تا آنجایی که من مطلعم، ما نمی‌دانیم چه نوع سلاحهایی هستند. گزارشهایی وجود دارد مبنی بر این‌که ونزوئلا در حال بررسی خرید موشک از رژیم ایران، از جمله موشکهای دوربرد است و اجازه دادن به این رژیم برای ارسال تسلیحات به این منطقه به بدعتی بدل شود.
شایان یادآوری است که سخنگوی پنتاگون تصریح کرده بود اگر ناوهای رژیم ایران حامل سلاح باشند آمریکا هماهنگ با شرکای خود اقدامات مناسب را برای جلوگیری از انتقال آن به ونزوئلا اتخاذ خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffde7ca2-ea12-4caa-8c31-4d03db1df2d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات