728 x 90

ابراز انزجار دو تن از اعضای کنگره آمریکا از کشتار ۱۵۰۰تن از قیام‌کنندگان توسط علی خامنه‌ای

شهیدان قیام آبان۹۸
شهیدان قیام آبان۹۸

مایک مک کال عضو مجلس نمایندگان آمریکا درباره انتشار خبر کشته شدن ۱۵۰۰تن در جریان قیام مردم ایران گفت: با شنیدن این خبر به‌شدت آزرده شدم. آمریکا در کنار مردم ایران می‌ایستد و به پشتیبانی از حقوق انسانی آنان ادامه خواهد داد. آمریکا به حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه تظاهر کنندگان می‌پردازد.

 

سناتور ریک اسکات عضو سنای آمریکا با اشاره به شهادت ۱۵۰۰تن از مردم ایران به دستور مستقیم خامنه‌ای گفت: مردم ایران فریادی برای آزادی از اهریمن سرداده‌اند.

 

مایکل پریجنت، پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه در مؤسسه هادسون در همین رابطه گفت:‌ وقتی اینترنت را قطع کردند مشخص بود می‌خواهند دست به خشونت بزنند. این خشونت اتفاق افتاده و به‌صورت سازمان‌یافته بوده است.

 

 

جیسون برادسکی، رئیس شورای سیاست‌گذاری گروه اتحاد علیه ایران هسته‌یی نیز گفت موضوع کشته شدن ۱۵۰۰معترض ایرانی به دستور علی خامنه‌ای، باید در دادگاه کیفری بین‌المللی دنبال شود.

وی با اشاره به ۴۰سال جنایت این رژیم افزود: گزارش کشتار معترضان در ایران به‌نظر من حاوی دو نکته است. یکی این‌که رژیم به واقع از مردم خود در هراس است و این اعتراضها را تهدید بسیار بزرگی برای ثبات رژیمش می‌داند. دیگر این‌که این نیز یکی دیگر از شواهد و مدارک پیشینه طولانی و ۴۰ساله موارد ارتکاب به جنایت علیه بشریت توسط رژیم است.

 

برایان هوک خواستار مجازات فوری عاملان قتل‌عام ۱۵۰۰شهروند ایرانی به‌دستور خامنه‌ای شد

برایان هوک از جانب وزارت‌خارجه آمریکا گزارش مبنی بر ۱۵۰۰کشته در قیام آبان را مورد تأیید قرار داد و خاطرنشان کرد که این امر بر فوریت مجازات عاملان قتل‌عام که به دستور خامنه‌ای صورت گرفته است، تأکید می‌ورزد و این رژیم را به‌خاطر قتل ۱۵۰۰شهروند در ایران باید منزوی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae71cc89-01ac-437f-889f-ce18ee204465"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات