728 x 90

ابراختلاس ۳ و ۳دهم میلیارد دلاری در واردات چای در حکومت فاسد آخوندی

فساددر نظام آخوندی
فساددر نظام آخوندی

به‌دنبال درز اختلاس ۳ و ۳دهم میلیارد دلاری در واردات چای در رسانه‌های حکومتی ابعاد جدیدی سران رژیم آخوندی برای ماستمالی این رسوایی بزرگ به تکاپو افتادند.

بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده، شرکت وابسته به نهادهای حکومتی، نسبت به ثبت سفارش چای درجه یک هند به نام دارجلینگ به ارزش هر کیلو ۱۴دلار اقدام کرده، اما در عمل چای کشور کنیا و چای صادراتی درجه ایران را به ارزش حدود دو دلار وارد کشور کرده و سازمان غذا و دارو نیز کیفیت چای وارداتی را تأیید کرده است.

دستگاه قضاییه رژیم پس از این افتضاح اعلام کرد: این شرکت بخش عظیمی از دلار نیمایی که از بانک مرکزی برای واردات چای و کاغذ دریافت کرده بود، را در بازار به قیمت بالایی فروخته و کالایی وارد نکرده است.

گزارش قضاییه فاسد خامنه‌ای حاکیست که شرکت متخلف از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ تخلفات مالی را مرتکب شده اما بازرسی ویژه رئیس‌جمهور رژیم اعلام کرد، ریشه تخلف و فساد ارزی شرکت متخلف در زمینه واردات چای به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد:

بازرسی ویژه رئیس‌جمهور رژیم بدون این‌که به نام شرکتی که در آن اختلاس صورت گرفته و نام اختلاس‌گران اشاره کند، با وقاحت اعلام کرد: در پرونده چای دولت هم فساد را کشف کرد هم مدیران مربوطه را تا بالاترین سطح برکنار کرد و هم پرونده را برای صدور حکم به دستگاه قضایی داد.

سایت حکومتی ۹ صبح درباره این افتضاح در دولت رئیسی جلاد نوشت: تا به‌حال در ایران، هیچ عمل فسادی با ارزش ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار تحت عنوان "فساد اقتصادی" ثبت نشده است. اما اخیراً سازمان بازرسی کل کشور در حوزه واردات با استفاده از نرخ ترجیحی ارز، یک فساد جدید را فاش کرده است که میزان آن رکورد بسیار بالایی را به ثبت رسانده است. ارزش ریالی فساد در این مورد حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که تا به امروز، هیچ رکورد مشابهی در تاریخ اقتصادی ایران ثبت نشده است.

سایت حکومتی بهار نیوز نیز نوشت: با انتشار اخبار مربوط به فساد سه و نیم میلیارد دلاری واردات چای بازرسی ویژه رئیس‌جمهور اطلاعیه صادر کرده و مدعی شده است که «کاشف اصلی این فساد» خود دولت بوده و دولت تا «بالاترین سطوح» را در این فساد برکنار کرده است. صرفنظر از این‌که این یک ادعای تکراری است که همواره بعد از افشا شدن فسادها مطرح می‌شود، باید پرسید فردی که در این پرونده با عنوان عالی‌ترین سطح برکنار شده چه کسی است؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40a1e836-a170-4419-9c0d-8f0d12ffde60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات