728 x 90

ابتلای ۱۰۰هزار پرستار به بیماری کرونا در ایران

ابتلای ۱۰۰هزار پرستار به بیماری کرونا در ایران
ابتلای ۱۰۰هزار پرستار به بیماری کرونا در ایران

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری در تهران با اشاره به ابتلای مجدد پرستاران به کرونا به‌رغم انجام واکسیناسیون آنها گفت همه پرستارانی که به سویه دلتای کرونا مبتلا شده‌اند واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.
خبرگزاری حکومتی فارس روز سه‌شنبه ۹شهریور، به‌نقل از آرمین زارعیان هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، درباره وضعیت پرستاران در شرایط پیک پنجم کرونا نوشت: با توجه به شرایط فعلی که در آن قرار داریم آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به سویه دلتای کرونا افزایش یافته و کادر درمان و پرستاران ۲۴ساعته مشغول خدمت‌رسانی به بیماران هستند و به‌لحاظ جسمی پرستاران دچار فرسودگی شده و به‌لحاظ روحی هم افسردگی آنها را تهدید می‌کند.
زارعیان در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۰هزار پرستار در کل کشور مبتلا به کرونا شدند که ۳۰هزار نفر آنها مربوط به تهران بوده است. هم‌چنین ۹۲پرستار از ابتدای شیوع بیماری به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
در حال حاضر تهران ۳۵ تا ۴۰هزار پرستار دارد که دارای کارت نظام پرستاری‌اند که البته این میزان باید بیش از ۵۰درصد افزایش یابد و حداقل تعداد پرستاران در پایتخت ۲برابر شود.
به گفته کارگزاران نظام پرستاری و کارشناسان، تعداد پرستاران در ایران بسیار کمتر از حد نیاز است و حقوق آنان نیز در سطحی نیست که زندگی‌شان را تأمین کند. ضمن این‌که بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1f8cf6c-c6e8-416f-b7b1-694e980954cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات