728 x 90

آژانس تأیید کرد رژیم ایران تولید اورانیوم ۶۰درصدی را آغاز کرده است

آژانس انرژی اتمی
آژانس انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز شنبه ۲۸فروردین تأیید کرد که رژیم ایران تولید اورانیوم با غنای ۶۰درصد را آغاز کرده است.

همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات برجام در وین، پایتخت اتریش توسط قدرتهای جهانی و رژیم آخوندی در روز جمعه ۲۷فروردین، نمایندگان رژیم اعلام کردند که اولین محصول اورانیوم با غنای ۶۰درصد را تولید کرده‌اند.

به گزارش رویترز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌یی اعلام کرده است، آژانس امروز شنبه آغاز تولید هگزافلوراید اورانیوم غنی شده تا ۶۰درصد‌ی توسط رژیم ایران را در تأسیسات غنی‌سازی نطنز مورد راستی‌آزمایی قرار داد.

در بیانیه آژانس هم‌چنین آمده است، طبق اعلام رژیم ایران به آژانس، سطح خلوص هگزافلوراید اورانیوم تولید شده در تأسیسات غنی‌سازی نطنز ۵۵.۳ درصد بوده است. آژانس از هگزافلوراید اورانیوم تولید شده برای تجزیه و تحلیل نمونه‌برداری کرد تا میزان غنی‌سازی اعلام شده توسط ایران را به‌طور مستقل راستی‌آزمایی کند. نتایج این تجزیه و تحلیل توسط آژانس در موعد مقرر گزارش خواهد شد.

به‌دنبال انفجار در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در ۲۲فروردین سال جاری، رژیم اعلام کرد که در واکنش به این اتفاق، قصد دارد غنی‌سازی ۶۰درصدی را آغاز کند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۲۷فروردین گفت طرح رژیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم ۶۰درصد در حالی که آمریکا و ایران مذاکرات غیرمستقیمی را در مورد برنامه اتمی تهران برگزار می‌کردند کمک کننده نبود.

رویترز نوشت: بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر ژاپن که از آمریکا بازدید می‌کرد گفت: برای قضاوت در مورد نتیجه مذاکرات هنوز زود است زیرا دو طرف هنوز در حال مذاکره می‌باشند.

آخوند ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع روز ۲۸فروردین در گفتگو با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) با زیر سوال بردن مذاکرات رژیم آخوندی در وین گفت: مجلس در جریان جزئیات مذاکرات وین نیست.
وی افزود: پیش از آغاز مذاکرات، ظریف و عراقچی به کمیسیون آمدند و کلیاتی را در این باره مطرح کردند اما این مربوط به دور اول مذاکرات است.

ما مطلقاً در جریان جزئیات مباحثی که می‌خواهند داشته باشند نیستیم و آنها قبل از مذاکرات هیچ چیز را با کمیسیون مطرح نکردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73cad40d-be58-4893-ae29-4663e75cd3cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات