728 x 90

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲برابر سقف مجاز در برجام رسید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رویترز  روز چهارشنبه ۲۴ آبان نوشت: گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد ذخایر اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران به ۲۲برابر سقف مجاز در برجام رسید و ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده تا خلوص ۶۰درصد برای سه بمب اتمی دارد و هنوز هم در مورد مسائل کلیدی آژانس همکاری نمی‌کند.

همچنین در این گزارش محرمانه آمده است که ذخایر اورانیوم غنی شده تا ۶۰درصد ایران از آخرین گزارش در چهارم سپتامبر از ۶.۷کیلوگرم به ۱۲۸.۳کیلوگرم رسیده است. این ذخیره اورانیوم بر اساس تعریف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سه بمب هسته‌ای کافی است.

 در گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  اعلام شد که مذاکرات با رژیم ایران در مورد دو موضوع مهم، یعنی نصب تجهیزات کنترل و بازرسی بیشتر در تاسیسات هسته‌ای ایران و دریافت پاسخ‌های قانع‌کننده در مورد کشف آثار اورانیوم در دو تاسیسات هسته‌ای ایران، بدون پیشرفت به پایان رسیده است.

همچنین در گزارش یادآوری میشودکه رژیم ایران هنوز به درخواست آژانس برای اعزام چند بازرس به ایران پاسخ نداده است.

 بازرسان آژانس قرار بود در ماه سپتامبر به ایران سفر کنند، اما به دلیل مخالفت رژیم، سفر آنها به تعویق افتاد.

شورای حکام ۳۵کشوری ناظر هسته‌ای سازمان ملل یک سال پیش قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به ایران دستور داد تا از تحقیقات آژانس در مورد آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده پیروی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b5f151c-f557-4297-87a5-f1d669567c7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات