728 x 90

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استفاده حوثی‌ها از موشکها و پهپادهای رژیم ایران در حملات به کشتی‌ها را تأیید کرد

شلیک موشک توسط حوثیهای یمن
شلیک موشک توسط حوثیهای یمن

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه‌شنبه ۱۷بهمن ۱۴۰۲ با انتشار گزارشی تأیید کرد که حوثی‌ها، از موشکها و پهپادهای ساخت رژیم ایران علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در سراسر منطقه خاورمیانه استفاده کرده و می‌کنند.

بر اساس این گزارش تصاویر منتشر شده از موشکها و پهپادهای ساخت رژیم ایران با تسلیحاتی که توسط نیروهای حوثی برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و زیرساختهای غیرنظامی و بندری در سراسر منطقه استفاده می‌شود، تطابق کامل دارد.

در این گزارش هم‌چنین آمده است که جمهوری اسلامی عمدتاً موشکهای بالستیک کوتاه و میان‌برد و موشکهای کروز را برای حوثی‌ها ارسال می‌کرده ضمن آن‌که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳، ایالات متحده و متحدانش دست‌کم ۱۸کشتی متعلق به جمهوری اسلامی را توقیف کرده‌اند که قصد داشتند اجزای موشک بالستیک و پهپادها، موشکهای هدایت‌شونده ضدتانک و هم‌چنین هزاران تفنگ تهاجمی را به حوثی‌ها برسانند.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش خود هم‌چنین با اشاره به تقویت رابطه بین حوثی‌ها و رژیم ایران خاطرنشان کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران از سال ۲۰۱۴ طیف وسیعی از سلاحهای پیشرفته و آموزش‌های لازم را به حوثی‌ها ارائه کرده و کمکهای حکومت ایران به حوثی‌ها از آبان ۱۴۰۲، امکان انجام حملات موشکی و پهپادی علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را فراهم و آزادی ناوبری و تجارت بین‌المللی را در یکی از مهم‌ترین آبراههای جهان تهدید کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b953205-d985-4e75-a784-c3bda53f08fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات