728 x 90

آوار شبکه‌های اجتماعی بر سر نظام!

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

آذری جهرمی وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی روز یکشنبه ۱۶شهریور در مراسم افتتاحیه مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات رژیم گفت: «نگران قطع اینترنت و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی خارجی نباشید».

وی در پاسخ به سؤالی در مورد خرید و فروش وی.پی.ان نیز افزود: «این کار جرم نیست و از نظر من نه در فیلترینگ و نه در فروش وی.پی.ان منطقی وجود ندارد و معیار مشخصی برای مردم و در برخی موارد برای ما نیز وجود ندارد، البته فیلترینگ در تمام دنیا وجود دارد، اما ما نمی‌توانیم پلتفرمی که مورد استفاده بیشتر مردم قرار دارد با قانون و حکمی ببندیم و طبیعی است که مردم در مقابل آن می‌ایستند و از فیلترشکن استفاده می‌کنند».

وی هم‌چنین تصریح کرد: «زمانی که در حدود ۳۰میلیون نفر به‌دنبال فیلتر شکن باشند باید یک لشگری هم آماده کنید که به‌دنبال فیلتر فیلترشکن ها باشند».

جهرمی در مورد بی‌نتیجه بودن برخورد قهری با فضای مجازی گفت: «اگر بخواهیم از قوه قهریه برای برخورد با عوارض فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنیم سطح تعارض مردم با حاکمیت افزایش می‌یابد».

وزیر ارتباطات رژیم افزود: «نباید دوقطبی در این فضا بسازیم، عوارض و آفات واقعی است و اهداف دشمن برای دست‌اندازی به حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما و تغییر ذائقه مردم جدی است و این موارد فقط برای ما نیست و در کشوری مانند آمریکا که صاحب تکنولوژی است نیز وجود دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد».

وی در ادامه گفت: «اختیار قطع و فیلترینگ در قانون به وزیر ارتباطات داده نشده و وزارت ارتباطات مسئولیت توسعه این حوزه را دارد و مبنای ما نیز قانون است و بر اساس قانون قاضی و یا کمیته تعیین مصادیق چنین اختیاری دارد ما موظف به تبعیت از قانون هستیم حتی اگر از آن راضی نباشیم».

لازم به یادآوری است که ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ایران در همین روز تهدید کرد و گفت: «در صورتی که پلتفرم‌ها از قوانین ایران تبعیت نکنند و مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایجاد کنند»، شبکه‌های اجتماعی فیلتر می‌شوند.

وی که در برنامه تلویزیونی رژیم شرکت کرده بود، چین را به‌عنوان «الگویی» موفق در سانسور و فیلتر کردن اینترنت دانست که به‌گفته او این کار را با مشابه‌سازی اپلیکیشن‌ها و ابزارها انجام داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bba20496-52fd-45b7-b777-77bfbfc4878f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات