728 x 90

آنچه رقم خورد!

سخن روز
سخن روز

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در روز جمعه ۲۷تیر۱۳۹۹ (۱۷ژوییه ۲۰۲۰) در شرایط استثنایی و ویژه‌یی که پاندمی کرونا بر همهٔ جهان حاکم کرده، یک واقعهٔ بزرگ را در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران رقم زد.

یک واقعهٔ منحصر به‌فرد تکنولوژیک

بسیاری از دهها شخصیت برجسته‌یی که از ۵قارهٔ جهان در این گردهمایی سخنرانی کردند، با شگفتی و اعجاب از این گردهمایی که در آن واحد ۳۰هزار نقطه در ۱۰۲کشور جهان را با شرکت یکهزار تن از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی و اجتماعی به‌هم پیوند داده بود سخن گفتند. آنها با کلماتی مانند «خارق‌العاده» «شگفت‌انگیز» «غیرقابل تصور» «ممکن ساختن ناممکن» «یک دستاورد هیجان‌انگیز تکنولوژیک» و امثالهم... این گردهمایی را توصیف کردند و آقای جو لیبرمن کاندیدای سابق معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد که این گردهمایی به‌عنوان یک رکورد خارق‌العاده در کتاب گینس به‌ثبت برسد.

اکثر سخنرانان، برگزاری از این گردهمایی به‌عنوان نمودی از قدرت سازماندهی، انضباط و مدیریت فوق‌العادهٔ مجاهدین و مقاومت ایران یاد کردند و از آن نتیجه گرفتند که تنها این نیرو و این مقاومت است که می‌تواند فاشیسم دینی حاکم را سرنگون کند و ایران ویران شده توسط آخوندهای فاسد و جنایتکار را آباد سازد.

دست‌آوردهای فراتر سیاسی

اما دست‌آوردهای خیره‌کنندهٔ سیاسی بسا مهمتر این گردهمایی، نبایستی تحت‌الشعاع درخشش تکنیکی و تاکتیکی و توانمندی اجرایی سازندگان آن قرار گیرد. یکی از شگفتی‌های این گردهمایی تنوع سیاسی سخنرانان و شرکت‌کنندگان بود که در طیف گرایشات سیاسی از منتهی‌الیه چپ تا منتهی‌الیه راست را دربر می‌گیرد. این ویژگی مورد توجه و اشاره بعضی سخنرانها هم قرار گرفت. خانم میشل آلیوماری وزیر ارشد در چند کابینهٔ فرانسه گفت ما (حامیان مقاومت ایران) دارای عقاید و گرایشات مختلف هستیم و اختلافات سیاسی بسیاری با یکدیگر داریم، اما در مورد حمایت از مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ آن خانم مریم رجوی، به‌دلیل ارزشهایی که این مقاومت نمایندگی می‌کند، اتفاق‌نظر داریم.

همین پدیده را در فضای سیاسی همهٔ کشورها، از جمله در آمریکا و در آلبانی می‌توان دید. دو حزب عمدهٔ آلبانی به‌رغم اختلافات شدید، به‌طور شگفت‌انگیزی در حمایت از مجاهدین و اتخاذ تصمیم‌های خطیر علیه رژیم مانند اخراج سفیرش از آلبانی، با هم اتفاق‌نظر دارند. آقای سالی بریشا نخست‌وزیر سابق آلبانی که در حال حاضر در اپوزیسیون است، در سخنان خود ضمن تأکید بر حمایت خود از اقدام دولت آلبانی در اخراج سفیر رژیم، افزود: «ولی به‌نظر من ضروری‌ترین پاسخ به‌اقدامات تروریستی رژیم و طرح‌هایی که علیه شما داشت قطع کامل روابط با رژیم ایران است».

پیش از این نیز بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در کشورهای مختلف، بر این ویژگی وحدت‌بخش مجاهدین به‌عنوان یکی از دلایل انسجام و استحکام مقاومت ایران به‌رغم فشارهای زاید‌الوصفی که از جانب رژیم و حامیان استعماری‌اش بر مجاهدین و شورای ملی مقاومت وارد آمده، اشاره کرده‌اند و آن را امید مجسم ایران برای التیام بخشیدن زخمهای عمیقی دانسته‌اند که خمینی و خامنه‌ای و آخوندهای پلید حاکم بر جامعهٔ ایران و بر کشورهای خاورمیانه وارد آورده و آن را به‌بهانه‌های مختلف مذهبی، قومی، زبانی و غیره شرحه شرحه کرده‌اند.

این گردهمایی مشحون از همین نکات و نقاط درخشان است که در فرصت‌های دیگری بایستی به‌آن پرداخت. اما بی‌تردید درخشان‌ترین نقطهٔ این گردهمایی، سخنرانی خانم مریم رجوی بود که در آن به‌مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی جامعهٔ ایران در حاکمیت ویرانگر آخوندها پرداخت و با وضوح تمام راه‌حل آنها را نیز مورد اشاره قرار داد.

«سه تعهد بزرگ و تاریخی مقاومت ایران»

خانم رجوی با صراحت و روشنی از ۳تعهد بزرگ و تاریخی مقاومت ایران سخن گفت و خطوط اصلی سیمای ایران آینده را ترسیم نمود و تصریح کرد:

«تعهد اول این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، این رژیم را سرنگون می‌کنیم و ایران را پس می‌گیریم.

تعهد دوم ما این است که ما مردم ایران، ما مقاومت ایران، ایران دموکراتیک و آزاد را بنا می‌کنیم

و تعهد سوم ما این است که به‌حاکمیت و رأی جمهور مردم وفادار باشیم. نه در پی دستیابی به‌قدرت به‌هر قیمت، بلکه در پی برقراری آزادی و عدالت به‌هر قیمت باشیم. هرگز به‌دیکتاتوری شاه و شیخ برنگردیم و هم‌چنان‌که اکثریت قانون‌گذاران منتخب مردم در آمریکا و اروپا خاطرنشان کرده‌اند، در پی برقراری یک جمهوری دموکراتیک، غیرمذهبی و غیراتمی باشیم».

البته بسیار بوده‌اند عناصر و نیروهایی که طی این سال‌ها از مبارزه با رژیم و حتی از سرنگون کردن آن دم زده‌اند، اما تنها یک نیرو بوده که ۴۰سال است سازمان کار نظامی و سیاسی آن را در قالب ارتش آزادیبخش و شورای ملی مقاومت ساخته و پرداخته و نه تنها آن را به‌رغم توطئه‌ها و ضربات مداوم دشمن حفظ و حراست کرده، بلکه پیوسته کاراتر و مستحکم‌ترش ساخته است.

توانمندی و صلاحیت مجاهدین و مقاومت ایران برای سرنگونی و بنای ایرانی آزاد و آباد و دموکراتیک فصل‌مشترک همهٔ سخنرانان بود.

در بیانیهٔ ۳۱تن از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی، حقوقی و نظامی آمریکایی در حمایت از مقاومت ایران از جمله خاطرنشان شده است: تنها سازمانی که بیشتر از هر موجودیت دیگری حتی دولتها برای آزاد کردن شهروندان ایرانی از دست استبداد و آزاد کردن جهان از تروریسم برخاسته از بنیادگرایی عمل کرده شورای ملی مقاومت ایران است».

رودی جولیانی نیز در سخنان خود تصریح کرد: «سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت و شبکه‌اش در داخل ایران نیروی محرکهٔ تغییرند و به‌همین دلیل است که رژیم آنها را به‌طور خاص متمایز کرده تا آنها را به‌قتل برساند».

سناتور لیبرمن نیز همین موضوع را از منظر دیگری مورد اشاره قرار داد و گفت: «آیا سازمان دیگری در اپوزیسیون رژیم ایران، هست که بتواند حتی نزدیک به‌شورای ملی مقاومت ایران با چنین توانمندی باشد؟ نه! پس به‌همه مزدوران و لابی‌های رژیم می‌گویم، آنچه که ما در آمریکا انجام می‌دهیم و سرسختانه از شورای ملی مقاومت حمایت می‌کنیم، نه تنها با اصول بنیانگذاران کشور ما منطبق است، بلکه با منافع فعلی خودمان هم که غلبه بر یک رژیم بنیادگراست وفق می‌کند».

«سه سیمای خجسته میهن اسیر»

آنچه که در گردهمایی جهانی مجاهدین و مقاومت ایران گذشت و واقعیتهای متقن سیاسی که رقم خورد و مهر شد، در این مختصر نمی‌گنجد و بایستی به‌مثابه یک گنجینهٔ بسیار ارزشمند مقاومت ایران مورد مداقه صاحب‌نظران قرار گیرد. اما در انتها جا دارد به‌یک نکتهٔ عمیق دیگر از سخنان رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت اشاره نمود و تشریح و تفصیل آن را به‌فرصت و مجال دیگری موکول کرد. خانم مریم رجوی با بیان این‌که «این گردهمایی صدای سرنگونی در قیامهای پیوسته از دی ۹۶ تا آبان و دی ۹۸ ... و صدای کانون‌های شورشی و شهرهای شورشی است» گفت: «گردهم‌آیی امروز، میهن اسیر را در سه‌سیمای خجسته‌اش نمایندگی می‌کند: ایران شورشگر و انقلابی، ایران همبسته و متحد و ایران آزاد و دموکراتیک فردا».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a27ebcaf-99bb-423d-9a2a-821e6896bbe4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات