728 x 90

آنتونی بلینکن: لیست‌گذاری شرکتهایی که در تولید و ارسال پهپادهای رژیم ایران به روسیه نقش دارند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حین بازدید از شهر ایرپین، اوکراین، پنجشنبه، ۱۷شهریور، نزدیک یک ساختمان مسکونی آسیب دیده ایستاده است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حین بازدید از شهر ایرپین، اوکراین، پنجشنبه، ۱۷شهریور، نزدیک یک ساختمان مسکونی آسیب دیده ایستاده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: فردی را که در ارسال پهپادهای رژیم ایران به روسیه برای جنگ علیه اوکراین نقش دارد، تحریم کردیم. چهار نفر دیگر را نیز که در فعالیت‌های پهپادی این رژیم از جمله تولید پهپادهای سری شاهد برای سپاه پاسداران دخالت دارند، لیست‌گذاری کردیم. بلینکن افزود: ما به هر کشور ثالثی که به‌دنبال خرید پهپاد از رژیم ایران است هشدار می‌دهیم که چنین کاری مشمول چندین تحریم آمریکا خواهد شد.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که روز پنجشنبه ۱۷شهریور در سایت این وزارتخانه منتشر شده آمده است: لیست‌گذاری تولید کنندگان ایرانی در حمل و نقل فناوری پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین.
ایالات متحده یک نفر را که در ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای جنگ علیه اوکراین نقش دارد و هم‌چنین چهار نفر دیگر را که در فعالیت‌های پهپاد ایران از جمله تولید پهپادهای سری شاهد و قطعات مرتبط با آن برای سپاه پاسداران دخالت دارند، لیست‌گذاری می‌کند. ارتش روسیه از کمبود عمده تأمین لجستیکی در اوکراین رنج می‌برد، تا حدی به‌دلیل تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی، که روسیه را مجبور می‌کند برای تدارکات و تجهیزات به کشورهای غیرقابل اعتمادی مانند ایران روی آورد. ایالات متحده کسانی را که از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کنند، از جمله از طرق ادامه تحریم‌ها علیه ایران یا سایر نهادهایی که کمکهای مرگبار به روسیه ارائه می‌کنند، مورد بازخواست قرار خواهد داد... ما هم‌چنین به هر کشور ثالثی که به‌دنبال خرید این پهپادها از ایران است هشدار می‌دهیم که انجام چنین کاری مشمول چندین تحریم ایالات متحده خواهد بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز ۱۸شهریور در توئیتی نوشت: تحریم یک شخص ایرانی و سایر افراد و نهادهای ایرانی
ایالات متحده یک فرد ایرانی را که در ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای جنگ علیه اوکراین نقش داشته و هم‌چنین سایر افراد ایرانی از جمله نهادهایی را که برای تهیه قطعات پهپاد برای ایران استفاده می‌شوند، نامگذاری کرد.

آسوشیتدپرس روز ۱۷شهریور نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های ایرانی را به‌دلیل فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه چهار شرکت ایرانی که می‌گوید در ارسال پهپادهای ماه گذشته به روسیه برای استفاده در جنگ مسکو علیه اوکراین دست داشتند، اعمال می‌کند.
شرکت خدمات فرودگاهی سفیران تهران، شرکت پراور پارس، طراحی و ساخت موتور هواپیما و شرکت بهارستان کیش همگی تحت تحریم‌های جدید قرار گرفتند... سفیران پروازهای نظامی روسیه بین ایران و روسیه، از جمله پروازهایی را که به‌گفته مقامات اطلاعاتی ایالات متحده، هواپیماهای بدون سرنشین، پرسنل و تجهیزات مرتبط ایرانی را طی چند روز در ماه گذشته از ایران به روسیه منتقل کردند، هماهنگ می‌کند.
شرکت پراور پارس ارتباط نزدیک با دانشگاه امام حسین (ع) تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد و در تحقیق، توسعه و تولید پهپاد ایرانی شاهد-۱۷۱ مشارکت داشته است... .


خبرگزاری فرانسه نوشت: آمریکا شرکت ایرانی ارسال پهپاد به روسیه را تحریم کرد.

ایالات متحده روز پنجشنبه یک شرکت ایرانی را که به ارسال پهپادها به روسیه برای استفاده در اوکراین کمک می‌کرد، تحریم کرد و به شرکت‌های غیرایرانی نسبت به دخالت در این تجارت هشدار داد.
دو ماه پس از افشای اطلاعاتی از سوی کاخ‌سفید مبنی بر این‌که روسیه به‌دنبال هواپیماهای بدون سرنشین ایران (پهپاد) برای جنگ با اوکراین است، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که خدمات فرودگاه سفیران مستقر در تهران را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری گفت که سفیران پروازهای نظامی روسیه بین ایران و روسیه، از جمله پروازهایی که پهپاد، پرسنل و تجهیزات مربوطه را حمل می‌کردند، هماهنگ کرده است.
در ۳۰ آگوست، یکی از مقامات پنتاگون گفت روسیه دریافت اولین هواپیمای بدون سرنشین مورد انتظار صدها پهپاد را آغاز کرده است و بر اساس اطلاعات ایالات متحده ادعا کرد که بسیاری از این پهپادها دارای اشکالات فنی هستند... . .

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ایالات متحده متعهد به اجرای دقیق تحریم‌های خود علیه روسیه و ایران و مورد حسابرسی قرار دادن ایران و کسانی است که از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین حمایت می‌کنند».

نلسون در بیانیه‌یی هشدار داد: «شرکت‌های غیرایرانی و غیرروسی نیز باید احتیاط زیادی به خرج دهند تا از توسعه پهپادهای ایرانی یا انتقال آنها یا فروش هر گونه تجهیزات نظامی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین اجتناب کنند»...

رویترز روز جمعه ۱۸شهریور نوشت: ایالات متحده شرکتهایی را به‌خاطر تولید پهپادهای ایرانی و ارسال آنها به روسیه هدف قرار داد.

ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه یک شرکت ایرانی که متهم به هماهنگی پروازهای نظامی برای انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه و سه شرکت دیگر است که به‌گفته آنها در تولید پهپادهای ایرانی دست دارند، اعمال کرد.
ایالات متحده ایران را به تأمین پهپادهای روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم می‌کند...
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که خدمات فرودگاه سفیران مستقر در تهران را لیست‌گذاری کرده است این اقدام به‌دلیل هماهنگی پروازهای نظامی روسیه بین ایران و روسیه از جمله پروازهای مرتبط با حمل و نقل پهپادها، پرسنل و تجهیزات مرتبط توسط آن است... خزانه‌داری هم‌چنین شرکت پراور پارس، طراحی و ساخت موتور هواپیما و شرکت بهارستان کیش را به اتهام دست داشتن در تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادهای ایرانی افشا و لیست‌گذاری کرد... تحریم‌های روز پنجشنبه در حالی صورت می‌گیرد که مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده در مورد توافق اتمی تنها پیشرفت‌های بسیار اندکی در جهت احیای توافق سال۲۰۱۵ داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef04062b-6093-469b-837a-0913acea22c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات