728 x 90

آنتونی بلینکن: رژیم ایران به‌دلیل حمله به کشتی مرسر استریت مجازات می‌شود

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزرای خارجه آمریکا و انگلستان در شورای امنیت بار دیگر ضمن تأکید بر نقش رژیم ایران در حمله به کشتی مرسر استریت، اعلام کردند عامل این حمله از مجازات مصون نخواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۸مرداد تعهد مجازات ایران برای اتهام حمله به یک نفتکش را با گفتن این‌که جهان نمی‌تواند اجازه «مصونیت از مجازات بدهد» تکرار کرد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت که به منظور امنیت دریایی برگزار شد حمله به کشتی تجاری مرسر استریت را غیرقابل توجیه و بخشی از «الگوی حملات و رفتارهای تحریک‌آمیز» توصیف کرد و آن را تهدیدی علیه آزادی دریانوردی و تجارت دریایی توصیف کرد و تأکید کرد عامل این حمله از مجازات مصون نخواهد ماند.
در همین رابطه بن والاس وزیر دفاع انگلیس، نیز در جلسه شورای امنیت، حمله رژیم ایران به کشتی مرسر استریت را «نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی» خواند.
مقام‌های انگلستان و آمریکا اعلام کردند پهپادهایی که به کشتی مرسر استریت حمله کرده‌اند از نوع پهپاد شاهد ۱۳۶ بوده است که تنها توسط رژیم ایران ساخته می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73f8e249-cfe3-481a-9abc-a3ea9e9d023d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات