728 x 90

آنالنا بربوک: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق‌بشری علیه رژیم ایران هستیم

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان

سخنگوی وزارت امور خارجۀ آلمان شنبه ۷آبان، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر رژیم ایران در برلین به وزارت امور خارجه این کشور فراخوانده شده است. احضار سفیر رژیم ایران در برلین در حالی صورت گرفته است که دو روز پیش نیز سفیر آلمان در تهران، به وزارت خارجۀ ایران فراخوانده شده بود.
این احضار به این دلیل بوده است که پیش از این سفیر آلمان در تهران در روز پنچشنبه به‌دلیل آنچه که «مداخله‌جویی آلمان در امور داخلی ایران» اعلام شده بود به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.
این اقدام دو روز پس از آن روی داد که دولت آلمان پیرامون سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردم ایران و نقض شدید حقوق‌بشر صورت گرفته است و اعلام کرد که در روابط خود با رژیم ایران بازنگری خواهد کرد.


به‌دنبال آن آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، شنبه ۷آبان، در بیانیه‌یی که یک نسخۀ آن در حساب رسمی وزارت امور خارجه این کشور در توئیتر منتشر شد درباره پایین بودن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در سال‌های اخیر تصریح کرد: «اوضاع نمی‌تواند مانند سابق ادامه یابد، بنابراین ما رابطه خود را با شرایط تطبیق می‌دهیم».
وی گفت: «ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر حقوق‌بشری از سوی اتحادیه اروپا علیه تهران هستیم. صدور ویزا را برای دارندگان پاسپورت دیپلماتیک محدود و مقررات ورود را برای اعضای سازمانهایی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند تشدید خواهیم کرد».
وزیر خارجه آلمان در این بیانیه نسبت به اقدام «مداخله‌جویانه» رژیم ایران اعلام کرد: «ما خواستار تشکیل یک جلسه ویژه در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد هستیم و تا زمانی که مکانیسمی در سازمان ملل ایجاد نشود، از سازمانهای غیردولتی که در زمینه مستندسازی و جمع‌آوری شواهد جنایات فعالیت دارند، حمایت خواهیم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/184dc92f-c561-4eca-bf00-eb99bff79df6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات