728 x 90

آمیا، سالگرد انفجار تروریستی آرژٰانتین - پیامهای اعضای کنگره آمریکا

مارکو روبیو - اد رویس
مارکو روبیو - اد رویس

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور مارکو روبیو عضو کمیته روابط خارجی سنای این کشور طی پیامهای جداگانه‌یی یادآور قربانیان بمب‌گذاری بوئنوس آیرس(آمیا) را که در سال ۱۹۹۴ توسط رژیم ایران صورت گرفت گرامی داشتند.

 

پیام اد رویس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان

حساب توییتری کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ۲۸تیر ۱۳۹۷- ۱۹ژوئیه ۲۰۱۸

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: « امروز سالگرد دو حمله تروریستی هولناک ترتیب داده شده توسط حزب‌الله و ایران در سال ۱۹۹۴در آرژانتین (آمیا) و دیگری در سال ۲۰۱۲در بلغارستان می‌باشد. ما باید به مبارزه علیه حمایت رژیم ایران از تروریسم در سراسر جهان ادامه دهیم.»

 

 

 

پیام سناتور مارکو روبیو

حساب توییتری سناتور مارکو روبیو ۲۸تیر ۱۳۹۷- ۱۹ژوئیه ۲۰۱۸

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو: « امروز ما قربانیان بمب‌گذاری هولناک آمیا در بوئنوس‌آیرس توسط حزب‌الله یک سازمان تروریستی مورد حمایت ایران را بیاد می‌آوریم که منجر به کشته شدن ۸۵نفر و جراحت صدها نفر گردید.»

 

 

 

 

آمیا - جزییاتی از حمله تروریستی بوئنوس آیرس

۲۷تیر ۱۳۷۳: یک حمله تروریستی که با کارگزاری یک خودروی انفجاری قدرتمند در برابر ساختمان خیریه یهودیان در بوئنوس‌آیرس انجام گرفت، ۸۵کشته و بیش از۲۰۰زخمی به جا گذاشت.

زمان و مکان انفجار آمیا طوری انتخاب شده بود که نقش طراح اصلی آن به‌سادگی بارز نشود. از ۲۷تیرماه ۱۳۷۳، روز انجام این جنایت تا ۱۹مرداد همان سال کسانی که به‌دنبال عاملان و علت این اقدام ضدانسانی می‌گشتند با این سؤال مواجه بود: هدف و پیام این جنایت چیست؟
شورای ملی مقاومت ایران پرده از راز جنایت آمیا برداشت
۱۹‌مرداد‌۱۳۷۳، حدود سه‌ هفته بعد از انفجار، مقاومت ایران اعلام کرد که «انفجار آرژانتین در تهران توسط سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه رژیم طراحی شده و در شورایعالی امنیت رژیم به‌تصویب رسیده است .
واشنگتن پست ۳۱مرداد۷۳بر اساس اطلاعات مقاومت ایران نوشت:
این اطلاعات حاکی از دخالت بالاترین مقامات رژیم در این جنایت تروریستی بود.
اطلاعات مقاومت ایران، بعدها توسط ارگانهای مختلف بین‌المللی تأیید شد

 

اطلاعات مقاومت ایران: پشت پردهٔ انفجار آمیا مرکز خیریه یهودیان در بوئنوس آیرس

بنا بر اطلاعات افشا‌ شده از سوی مقاومت ایران، تصمیم این بمب‌گذاری در جلسه شورایعالی امنیت ملی رژیم به‌ریاست علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در روز شنبه ۲۳‌مرداد‌۱۳۷۲، با حضور مشاوران نظامی و اعضای ثابت گرفته شد و پس از تصویب نهایی توسط سیدعلی خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع، دستور اجرای آن به سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، فرمانده وقت نیروی تروریستی قدس سپاه داده شد. وحیدی در جلسه شورای فرماندهی نیروی قدس با حضور پاسدار حسین مصلح از (فرماندهان عملیات تروریستی قدس)، مرتضی رضایی (سرکرده حفاظت اطلاعات سپاه)، تهرانی (سرکرده پشتیبانی سپاه قدس) و آخوند احمد سالک (نماینده خامنه‌ای در سپاه قدس)، مأموریت اجرای عملیات را به‌ اصغری، از عناصر نیروی قدس، که تحت عنوان دیپلمات در آرژانتین به‌سر می‌برد، واگذار کرد.
به‌دستور شورایعالی امنیت، وزارت‌خارجه و وزارت ارشاد موظف شدند در اجرای این عملیات با نیروی قدس همکاری کنند و اطلاعات و امکانات خود در آرژانتین را در اختیار اصغری قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68aa5093-2c29-4c93-98b1-3b710ed73c89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات