728 x 90

آمریکا ۱۲فرد و نهاد رژیم ایران را بدلیل نقض حقوق‌بشر تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه رژیم آخوندی، ۸شخص حقیقی و ۴نهاد رژیم ایران از جمله یگان ویژه ناجا را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که سه‌شنبه ۱۶آذر در سایت این وزارتخانه منتشر شده آمده است:

سرکوب در ایران: سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌آمیز و زندانیان عقیدتی
یگانهای ویژه نیروی انتظامی ایران (یگانهای ویژه LEF) واحد اختصاصی کنترل جمعیت و سرکوب اعتراضات LEF، یکی از اصلی‌ترین دستگاههای امنیتی دولت ایران است که نقش کلیدی در سرکوب معترضان پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ۲۰۰۹ داشته است.
یگانهای ویژه LEF یکی از اصلی‌ترین نیروهای امنیتی در زمین در نوامبر ۲۰۱۹، در کنار یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج ایران (بسیج)، یک نیروی شبه‌نظامی زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
در چندین مکان در سراسر ایران، نیروهای یگانهای ویژه LEF، همراه با نیروهای یک واحد فرعی، نیروهای ویژه ضدترور ایران (NOPO)، از نیروی بیش از حد و مرگبار استفاده کردند و با سلاحهای خودکار به سوی معترضان غیرمسلح از جمله زنان و کودکان شلیک کردند. نیروهای NOPO خیابانهای اصلی را با وسایل نقلیه مسلح مسدود کردند و به‌طور تصادفی با مسلسل‌های سنگین به سمت جمعیت شلیک کردند... .
- حسن کرمی (کرمی) فرمانده یگانهای ویژه LEF است
-محسن ابراهیمی (ابراهیمی) در سال ۱۳۹۵ به سمت فرماندهی نیروهای ویژه ضدترور NOPO منصوب شد
-سید رضا موسوی اعظمی (اعظمی) فرماندهی تیپ یگانهای ویژه را برعهده دارد.
غلامرضا سلیمانی (سلیمانی) فرماندهی بسیج، یکی از مهمترین منابع امنیتی داخلی ایران را برعهده دارد.
- لیلا واثقی (واثقی)، فرماندار شهرستان قدس، مسئول صدور دستور به پلیس و سایر نیروهای مسلح در اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ برای تیراندازی به معترضان غیرمسلح بود.
-بازجویان سپاه پاسداران، علی همتیان (همتیان) و مسعود صفدری (صفدری) سوابق طولانی آزار جسمی علیه زندانیان سیاسی ایرانی در بازداشتگاههای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله در زندان اوین ایران دارند.
-زندان زاهدان، واقع در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، بنا به گزارشها چندین زندانی سیاسی متعلق به گروه اقلیت قومی بلوچ را در خود جای داده است. بنا به گزارشهای مردمی، در تاریخ ۱۲ دیماه ۱۳۹۰، حسن دهواری زندانی بلوچ در زندان زاهدان اعدام شد.
-زندان مرکزی اصفهان معروف به «زندان دستگرد» واقع در شهر اصفهان، جایی است که بنا به گزارش رسانه‌ها، مصطفی صالحی، تعمیرکار ژنراتور برق در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ پس از شرکت در تظاهرات خیابانی در آذرماه ۱۳۹۶ اعدام شد. زندان زاهدان و زندان مرکزی اصفهان در فهرست وزارت امور خارجه و بر اساس بند ۱۰۶ CAATSA توسط اوفک OFAC لیست‌گذاری شده‌اند.
صغری خدادادی، مدیر فعلی زندان زنان قرچک، مسئولیت دستور و مشارکت مستقیم در حمله خشونت‌آمیز ۲۲ آذر ۱۳۹۹ علیه زندانیان عقیدتی در بند ۸ به همراه حداقل ۲۰ نگهبان دیگر را برعهده داشت.
-سرتیپ محمد کرمی فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس جنوب شرق سپاه در زاهدان در استان سیستان و بلوچستان است.

 

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین آمده است:
خزانه‌داری سرکوب و تضعیف دموکراسی را هدف قرار می‌دهد
لیست‌گذاری در سه کشور آخرین اقدامات در هفته منتهی به اجلاس سران برای دموکراسی
واشنگتن - امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) ۱۵عامل را در سه کشور لیست‌گذاری می‌کند که در ارتباط با نقض جدی حقوق‌بشر و اقدامات سرکوبگرانه‌ای می‌باشد که غیرنظامیان بی‌گناه، مخالفان سیاسی و معترضان مسالمت‌آمیز را هدف قرار می‌دهند. این امر به‌عنوان بخشی از تعهد کل دولت به دموکراسی است و خزانه‌داری برخی از اقدامات را با هدف ارتقای پاسخگویی برای کسانی که اعتماد به نهادهای دمکراتیک را تضعیف می‌کنند انجام می‌دهد.
خزانه‌داری مجهز به ابزارهای قدرتمندی است تا سیستم‌ها و جریانهای مالی را هدف قرار دهد که به بازیگران بد اجازه می‌دهد از فساد و سوء استفاده، بهره ببرند. علاوه بر این، OFAC دو نهاد و دو فرد را که وزارت امور خارجه آنها را مسئول برخی موارد نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران معرفی کرده، لیست‌گذاری است.
آندریا ام. گاکی، مدیر دفتر کنترل داراییهای خارجی گفت: «در آستانه اجلاس سران برای دموکراسی این هفته، خزانه‌داری بیش از ۱۲مقام دولتی در سه کشور را در ارتباط با نقض جدی حقوق‌بشر که دموکراسی را تضعیف می‌کند، هدف قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری به دفاع در مقابل اقتدارگرایی و ارتقاء حسابرسی از سرکوب خشن مردمی که به‌دنبال ترویج حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی خود هستند، ادامه خواهد داد... .

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a63746-6c55-4f2d-83bd-3408f3564ff0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات