728 x 90

آمریکا پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد دانست

پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم
پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم

آمریکا نسبت به پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط رژیم ایران ابراز «نگرانی» کرد.

سایت هیل روز ۹دیماه در گزارشی از پرتاب موشک ماهواره‌بر رژیم ایران نوشت: یکی از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا به هیل گفت: ایالات متحده نگران توسعه موشکهای ماهواره‌بر ایران است. او افزود: این تهدید جدی وجود دارد که تهران برنامه موشکی بالستیک خود را توسعه دهد و روزی بتواند از آن برای حمل کلاهک هسته‌یی استفاده کند.

هیل افزود: رژیم ایران روز پنجشنبه مدعی شد که با موفقیت یک موشک حامل سه "دستگاه تحقیقاتی" ماهواره‌یی را به فضا پرتاب کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برنامه فضایی ایران که تهران آن را برای اهداف غیرنظامی توصیف می‌کند، نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد است که از ایران می‌خواهد فعالیت‌های مرتبط با موشکهای بالستیک «طراحی‌شده برای حمل سلاحهای هسته‌یی، از جمله پرتاب‌ها با استفاده از چنین فناوری موشکهای بالستیک» را انجام ندهد.

این سخنگو گفت: «ایالات متحده به استفاده از همه ابزارهای خود در زمینه منع تکثیر سلاحهای هسته‌یی برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه‌های موشکی ایران ادامه می‌دهد و از دیگر کشورها می‌خواهد تا اقداماتی را برای برخورد با فعالیت‌های توسعه موشکی ایران انجام دهند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20fa163a-76ef-4574-bc75-34f527b797f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات