728 x 90

آمریکا و لبنان حملات حوثیها به عربستان سعودی را محکوم کردند

حملات حوثیهای یمن به عربستان - عکس از آرشیو
حملات حوثیهای یمن به عربستان - عکس از آرشیو

آمریکا حملات مداوم شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران به عربستان سعودی را محکوم کرد.

العربیه ۸دیماه نوشت: خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) روز چهارشنبه گزارش داد که ایالات متحده حملات مداوم شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران به عربستان سعودی را محکوم کرد و تأکید کرد که این شبه‌نظامیان تهدیدی برای متحدانش می‌باشند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت که عربستان قادر است حدود ۹۰درصد از حملات حوثی‌ها را از بین ببرد.

وی گفت: ایالات متحده برخی از رهبران حوثی‌ها را از طریق تحریم و حسابرسی هدف قرار داده است.

پرایس گفت که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۷۵حمله برون‌مرزی صورت گرفته است و ایالات متحده به همکاری با عربستان سعودی برای ایستادگی در برابر حملات حوثی‌ها ادامه خواهد داد و "حوثیها را بخاطر اقداماتشان مورد حسابرسی قرار خواهد داد".

الشرق‌الاوسط روز ۷دیماه در گزارشی از محکومیت بین‌المللی حملات حوثیهای یمن به عربستان نوشت: وزارت‌خارجه لبنان روز دوشنبه حمله مرگبار حوثی‌های مورد حمایت ایران به عربستان سعودی را محکوم کرد.

الشرق‌الاوسط افزود: وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌یی حمله تروریستی به منطقه جازان عربستان سعودی را محکوم کرد و بر حمایت تزلزل ناپذیر دولت و مردم لبنان از عربستان در برابر تمامی تهدیدات برای امنیت، ثبات و سلامتی شهروندان این کشور تأکید کرد.

نهمه تهمه، نماینده پارلمان لبنان، از مقامات لبنانی خواست موضع قاطعانه‌ای در این زمینه اتخاذ کنند و حملات علیه مؤسسات غیرنظامی و حیاتی در این کشور را محکوم کرد و آنها را نقض حقوق‌بشر و منشورهای بین‌المللی توصیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b426684-5bb0-418b-aa00-1dfa6055cf31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات