728 x 90

آمریکا و فرانسه به رژیم ایران درباره تشدید تنش در منطقه هشدار دادند

جان کربی - کاترین کولونا
جان کربی - کاترین کولونا

فرانسه و آمریکا در مواضعی جداگانه به رژیم آخوندی نسبت به تشدید تنش در منطقه هشدار دادند. فرانسه به رژیم ایران در مورد تشدید تنش در خاورمیانه هشدار داده و گفته است "مسئولیت سنگینی" متوجه تهران است. دولت آمریکا نیز از چین خواسته است با استفاده از کانال‌های ارتباطی خود به سران رژیم ایران پیام دهد از هر گونه گسترش تنش پرهیز کند.

خبرگزاری فرانسه روز ۲۵ آبان نوشت: فرانسه می‌گوید به (رژیم) ایران نسبت به «تشدید تنش» در خاورمیانه هشدار داده است.
فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که به (رژیم) ایران نسبت به "هر گونه تشدید یا گسترش" درگیری در خاورمیانه، به‌ویژه در لبنان، هشدار داده است.
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه به امیرعبداللهیان "با قاطعیت"گفت که تهران"مسئولیت سنگینی" در این زمینه دارد.

وزیر امور خارجه فرانسه در جریان نشست روز پنجشنبه خود در ژنو به امیرعبداللهیان گفت که حمله ۷ اکتبر توسط حماس به اسراییل باید "از سوی همه با قاطعیت تمام" محکوم شود. او گفته است: «در این موضوع هیچ ابهامی وجود ندارد».

 

کاخ‌سفید گفته است، ایالات متحده مایل است که چین از نفوذ خود بر رژیم ایران در راستای اجتناب از گسترش و تشدید تنش استفاده کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، روز پنجشنبه ۲۵آبان گفت، ایالات متحده مایل است که چین از کانال‌های ارتباطی خود با ایران برای انتقال این پیام واشنگتن مقامات جمهوری اسلامی استفاده کند که باید از یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه اجتناب کرد.

به گزارش رویترز، کربی در پاسخ به این سؤال که آیا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تضمین‌هایی از چین دریافت کرده که از ایران خواهد خواست به نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و عراق پایان دهند، گفت: «ما مطمئناً آنها را تشویق می‌کنیم که با استفاده از کانال‌های ارتباطی خود به ایرانی‌ها تأکید کنند که ما [ایالات متحده] نمی‌خواهیم شاهد تعمیق یا تشدید درگیری در منطقه باشیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97297b1b-a5c2-43aa-9eda-7b185198037d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات