728 x 90

آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس سیاست‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران را محکوم کردند

کارن ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید
کارن ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید

کارن ژان پیر سخنگوی کاخ‌سفید روز ۲۷بهمن در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره بیانیه آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس درباره سیاست‌های بی‌ثبات کننده ایران گفت: مقامات ارشد آمریکا با رهبران جی.سی.سی (کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس) روز گذشته در گروه کاری ایران در مقر شورای همکاری خلیج‌فارس ملاقات کردند. این گروه کاری تأیید کرد که دوستی طولانی مدتی بین آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج وجود داشته است و عزم ما مشترک است برای این‌که به امنیت و ثبات منطقه کمک کنیم.
آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج سیاست‌های بی‌ثبات کننده ایران شامل حمایت آن از تروریزم و استفاده از موشکهای پیشرفته و سلاحهای سایبری و سیستمهای پهپادی و تکثیر آنها در این منطقه و در سراسر جهان را محکوم کردند.
آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج نگرانی عمیق خودشان را نسبت به همکاریهای نظامی ایران با عاملان دولتی و غیردولتی شامل تأمین تسلیحات متعارف ایران، موشکهای پیشرفته و سیستمهای پهپادی به حوثیها ابراز کردند که باعث به درازا کشیده شدن منازعه یمن شده و وضعیت فاجعه انسانی آن را وخیم‌تر ساخته است.
این وضعیت بر پیشرفتهای اتمی ایران تأکید دارد که توسط آژانس اتمی مستند شده است و این‌که این برنامه هیچ هدف مدنی معتبری ندارد و به‌طور عمیق نگرانی‌های منطقه‌یی و جهانی را وخیم‌تر می‌کند
آنها از ایران خواستند فوراً تغییر مسیر بدهد و تحریکات اتمی خود را متوقف کند و وارد یک دیپلوماسی فعال بشود و به‌طور کامل با آژانس اتمی سازمان ملل همکاری کند.

بلومبرگ روز جمعه ۲۸آبان نوشت: آمریکا و شورای خلیج‌فارس متعهد شدند همکاری خود را در برابر تهدید رژیم ایران افزایش دهند. شش کشور خلیج‌فارس در بیانیه‌یی درباره اقدامات رژیم ایران به‌هم پیوستند و حمایت ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم کردند.

دولت آمریکا و شش کشور خلیج‌فارس نسبت به آنچه که همکاری عمیق‌تر ایران با «بازیگران دولتی و غیردولتی» نامیده می‌شود، ابراز نگرانی کردند، این کشورها تهران را تهدیدی فزاینده برای امنیت منطقه خواندند.

 

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۷بهمن در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره بیانیه آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس درباره طیف کاملی از چالشهای ناشی از ایران و تهدید ایران برای امنیت و ثبات منطقه بحث کردند.

آنها با صدور این بیانیه مشترک ادامه سیاست‌های بی‌ثبات کننده ایران از جمله حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، استفاده از سلاحهای سایبری، سامانه‌های هواپیمای بدون سرنشین و تکثیر آنها در منطقه و سراسر جهان را محکوم کردند و این گروه جدیدترین نمونه در هماهنگی نزدیک ما با شرکایمان در منطقه در مقابله با چالشی است که از سوی ایران پیش روی ماست.

هم‌چنان می‌دانید زمانی که موضوع حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر نقض حقوق‌بشر علیه مردم خود و به‌خاطر رفتار شرورانه و بی‌ثبات کننده آن در منطقه و سراسر جهان مطرح باشد آمریکا در اقدام به‌عمل تردید نمی‌کند و در هماهنگی برای اقدام با شرکایمان هم تردیدی نخواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1d0f15e-8c40-4ea2-a4ad-6f3e3f30556f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات