728 x 90

آمریکا و تروئیکای اروپا: برای سناریوهای دیگر در قبال مسأله هسته‌یی ایران آماده‌ایم

آمریکا و تروئیکای اروپا
آمریکا و تروئیکای اروپا

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌یی از جزئیات گفتگوی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان خود در تروئیکای اروپا (فرانسه‌، آلمان، بریتانیا) درباره روند مذاکرات احیای برجام خبر داده است. بلینکن در روزهای اخیر برای شرکت در جلسه دوره‌ای وزرای خارجه ناتو در بروکسل بوده است و دیدار یاد شده هم در حاشیه همین جلسه صورت گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا و همتایان اروپایی‌اش در این باره که رژیم ایران هیچگاه نباید به سلاح هسته‌یی دست پیدا کند توافق نظر داشته‌اند و راه‌کار دیپلماتیک برای بازگشت رژیم ایران و آمریکا به برجام و اجرایی‌شدن آن را بهترین مسیر دانسته‌اند. با این همه، وزرای خارجه چهار کشور اعلام کرده‌اند که اگر مذاکرات احیای برجام به نتیجه نرسد و "ضرورت ایجاب کند آماده به جریان انداختن سناریوهای دیگری" هستند.

اختلاف‌نظر تهران و واشنگتن بر سر مسائلی مانند خارج‌کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا، تحولات ناشی از جنگ اوکراین در مناسبات با روسیه و نیز شرط و شروط‌های روسیه برای موافقت با توافقی که در وین به دست می‌آید از جمله مواردی بوده‌اند که ادامه مذاکرات احیای برجام در وین را متوقف کرده‌اند (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۸فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/481c888a-f2cd-455a-8ba4-645fe362bf6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات