728 x 90

آمریکا مواضع نیروهای رژیم اسد در جنوب سوریه را بمباران کرد

بمباران مواضع اسد توسط جنگنده های آمریکایی
بمباران مواضع اسد توسط جنگنده های آمریکایی

نیروهای آمریکایی شامگاه یکشنبه، مواضع نیروهای رژیم اسد و متحدانشان در شرق این کشور را بمباران کردند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در گزارشی نوشت روز یکشنبه ۱۱آذر ۹۷چندین انفجار، منطقه بادیه شرق سوریه را لرزاند. این انفجارها نتیجه بمباران یک کاروان مربوط به نیروهای رژیم اسد با بیش از ۱۵موشک بود. خبرگزاری رسمی رژیم اسد موسوم به سانا نیز گزارش داد: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برخی مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی استان حمص بمباران کرده است.

این منطقه در شمال غرب پایگاه نظامی التنف واقع است که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند. تا کنون آمریکا در این باره اظهارنظر نکرده است.

 

چالشهای حضور نظامی آمریکا در سوریه

در واشنگتن بنیاد پژوهش جنگ در گزارشی می‌نویسد: روسیه با هدف گسترش نفوذ در خاورمیانه و منطقه دریای مدیترانه از امکانات نظامی‌اش در سوریه استفاده می‌کند امری که به‌عنوان یک چالش استراتژیکی درازمدت برای آمریکا و ناتو در منطقه بحساب می‌آید. این کشور تلاش می‌کند تا فعالیتهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا را با مشکل روبه‌رو کند. اقدامات روسیه در حال حاضر افزایش هزینه هر گونه عملیات نظامی احتمالی علیه فعالیتهای خبیثانه رژیم اسد و شبه‌نظامیان ایران و هم‌پیمانان اوست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/603cfe9e-6069-4260-900b-5d14fa3c730a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات