728 x 90

آمریکا مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در سوریه برای سومین روز متوالی بمباران کرد

حمله ارتش آمریکا به پایگاههای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه
حمله ارتش آمریکا به پایگاههای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه

رویترز خبر داد: ارتش آمریکا روز پنجشنبه ۳شهریور در سومین روز از درگیری با گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران چندین هدف را در شهر میادین سوریه در دیرالزور هدف قرار داد. حداقل سه نفر از عوامل رژیم ایران زمانی که در حال آماده کردن سکوی پرتاب موشک بودند، هدف حمله هلیکوپتر آمریکایی قرار گرفتند.

ارتش آمریکا گفت هلیکوپترها در حالی مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شهر میادین استان دیرالزور را هدف قرار دادند که آنها دوباره در حال آماده شدن برای پرتاب موشک به پایگاه نیروهای مورد حمایت آمریکا بودند.

این بیانیه می‌گوید که در حملات روز پنجشنبه سوم شهریور، دست‌کم چهار شبه‌نظامی کشته شدند.

در این میان، دیدبان حقوق‌بشر سوریه، مستقر در انگلستان، گزارش داده که حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای شبه‌نظامی موسوم به فاطمیون صورت گرفته که رژیم ایران آنها را از میان اتباع افغانستان بسیج کرده است.

حمله به پایگاه موسوم به فاطمیون در حالی است که سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی روز چهارشنبه ضمن «محکوم کردن» حمله آمریکا به مواضعی در خاک سوریه، هر گونه وابستگی شبه‌نظامیان این کشور به سپاه پاسداران را تکذیب کرد.

پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکا شامگاه چهارشنبه نیز دوباره از طرف شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه هدف راکت قرار گرفته بود و یک سرباز آمریکایی زخمی شده بود.

همزمان پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات انجام شده پیامی به ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور در سوریه است.

مایکل کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا می‌گوید: «هیچ گروهی برای حمله به نیروهای آمریکایی مصونیت نخواهد داشت. ما از همه تدابیر برای حفاظت از شهروندان آمریکایی استفاده خواهیم کرد».

این بیانیه می‌گوید مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران با هلیکوپترهای آپاچی و حملات توپخانه‌یی هدف قرار گرفته و به غیر از کشته شدن شبه‌نظامیان، ادوات جنگی آنها نیز منهدم شده است.

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز گفته است شبه‌نظامیان قبل از این‌که بتوانند در روز پنجشنبه موشک‌اندازها را برای شلیک آماده کنند، مورد هدف قرار گرفتند.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی، روز گذشته اعلام کرده بود که ما حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای خود را در هیچ کجای جهان و از جمله در سوریه تحمل نمی‌کنیم و برای محافظت از نیروهایمان در برابر چنین حملاتی تردید نخواهیم کرد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا هم به پولیتیکو گفته است که سپاه پاسداران مسئول و عامل هدایت این حملات است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b83c65a1-45a4-4db6-a6e0-b5c7db1419f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات