728 x 90

آمریکا متعهد است رژیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند

جالینا پورتر
جالینا پورتر

جالینا پورتر از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۸ اسفند گفت: آمریکا متعهد است رژیم ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند. ما با متحدان خود در این زمینه کار می‌کنیم.

در همین حال، واشنگتن پست روز جمعه ۲۹ اسفند نوشت زمان برای یک گشایش معنی‌دار با رژیم ایران بر سر برجام رو به اتمام است. تحریم‌های اقتصادی که دولت ترامپ علیه رژیم ایران اعمال کرده بود، کماکان برقرار است.

یک مقام دولت بایدن گفت: «شاید فردا برای توافق برویم. ولی برای این‌که به یک توافق درست دست پیدا کنیم، از سر و ته آن نمی‌زنیم».

واشنگتن پست افزود: کاخ‌سفید نگران است که در صورت دادن هر گونه امتیاز به رژیم ایران، چه در واشنگتن و چه در برخی کشورهای خاورمیانه با واکنش‌های شدید روبه‌رو شود.

روند کندی که دولت آمریکا برای رسیدن به یک توافق در پیش گرفته، برخی طرفداران استمالت را که خواستار «اقدام سریع» هستند نگران کرده و می‌گویند باید زودتر از این‌که شرایط برای دیپلوماسی نامساعدتر شود، اقدام کرد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab5ddc6-d7eb-4f99-8f21-11e2e21417a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات