728 x 90

آمریکا از شورای امنیت خواستار تشدید محدودیت موشکی رژیم ایران شد

جاناتان کوهن، سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد
جاناتان کوهن، سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد

آمریکا طی نامه‌یی به شورای امنیت خواستار تشدید محدودیت آزمایشهای موشکی و ماهواره‌یی رژیم ایران شد.

جاناتان کوهن، سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل ‌متحد در نامه با اعضای شورای امنیت نوشت: رژیم‌ ایران دهم آذر یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرد و ۲۵دی و ۱۶بهمن تلاش کرد دو ماهواره‌ را در مدار زمین قرار دهد. رژیم ایران با انجام این سه آزمایش موشکی عملاً قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است و چنین اقدام تحریک آمیزی موجب تداوم بی‌ثباتی در کل خاورمیانه شده است.

 

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱، ایران از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است. ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی با آزمایشهای موشکی اخیر خود این قطعنامه را نقض کرده است.

مایک پمپئو روز ۱۹بهمن ۹۷ گفت: برای مهار برنامه موشکی رژیم ایران، باید محدودیت سخت‌تری اعمال کنیم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش پرتاب موشک توسط رژیم ایران گفت: « آخرین پرتاب موشک توسط رژیم ایران مجدداً اثبات می‌کند که توافق اتمی هیچ کاری برای متوقف‌ ساختن برنامه موشکی رژیم ایران انجام نمی‌دهد. رژیم ایران در حالی‌که ظرفیتهای موشک بالستیک خود را ارتقا می‌دهد در حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما باید برای مهار برنامه موشکی رژیم ایران، محدودیت سخت‌تری اعمال کنیم.

 

آمریکا از رژیم ایران خواست تا پرتاب فضایی خود را متوقف کند

رویترز نوشت: وزارت‌خارجه آمریکا گفت نسبت به تلاش شکست‌خورده رژیم ایران جهت پرتاب ماهواره به فضا در ماه گذشته مطلع است و از تهران خواست تا این فعالیت‌ها، که نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است را متوقف سازد.

رابرت پالادینو Robert Palladino سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما با دادن فراخوان به رژیم ایران برای متوقف‌ ساختن فوری تمامی فعالیت‌هایی که در هماهنگی با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل نیست ادامه می‌دهیم از جمله پرتاب تجهیزات فضائی».

 

روز پنجشنبه ۱۸بهمن ۹۷خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از کمپانی دیجیتال گلوب واقع در کلرادو گزارش داد بر اساس تصاویر ماهواره‌یی که روز پنجشنبه ۱۸بهمن منتشر شده و به‌رغم اعتراض آمریکا، رژیم ایران دومین ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۶بهمن ۹۷گزارش داد:

شورای اروپا اعلام کرد شدیداً نگران پرتاب موشک بالستیکی و آزمایشات رژیم ایران است. این اتحادیه رژیم را فراخواند تا به فعالیت‌های خود توقف بزند که بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی در منطقه را تشدید کرده است.

 

همچنین شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۵بهمن۹۷طی بیانیه‌یی ضمن دفاع از برجام، برنامه موشکی، اقدامات تروریستی و نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «شورای اتحادیه اروپا در مورد دخالت نظامی رژیم ایران و ادامه حضور نیروهای این رژیم در سوریه نگرانی جدی دارد...

این شورا نسبت به فعالیت موشکی بالستیک رژیم ایران عمیقاً نگران است به‌خصوص پرتاب موشک‌هایی که مغایر قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت است...

این شورا از فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران در خاک کشورهای عضو عمیقاً نگران است و در این رابطه دو شخص و یک نهاد را لیست‌گذاری کرده است...

شورای اروپا به‌طور جدی نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران است و رژیم ایران مستمراًً به استفاده از مجازات اعدام ادامه داده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaa96d59-4395-4196-9c2a-f6a8a68f667b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات