728 x 90

آمریکا: رژیم ایران نباید تحقیقات پادمانی آژانس را ابزاری برای چانه‌زنی تلقی کند

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۴شهریور، به رژیم ایران هشدار داد که تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نباید ابزاری برای چانه‌زنی قرار دهد و تأکید کرد که آمریکا هم‌چنان در حال بررسی پاسخ رژیم ایران است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گفته‌های کنعانی سخنگوی وزارت خارجه رژیم گفته است: «تحقیقات مربوط به مسائل پادمانی، سیاسی نیست و اهرم فشار یا موضوعی برای چانه‌زنی محسوب نمی‌شود».
وی گفت: «به باور ما موضوع تحقیقات آژانس در زمینه تعهدات ایران نسبت به ان.پی.تی [پیمان منع گسترش سلاحهای هسته‌ای] و توافق پادمانهای جامع آن نباید به اجرای دوباره برجام مشروط باشد».
این مقام آمریکایی افزود: دولت بایدن هم‌چنان در حال بررسی پاسخ‌های ایران و انجام هماهنگی لازم با سه متحد اروپایی‌مان (تروئیکا) است.
این در حالی است که خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۴شهریور، در مورد ادامه بازی موش و گربه رژیم ایران در توافق هسته‌یی نوشت: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد این اتحادیه در مقایسه با گذشته خوش‌بینی کمتری به احیای توافق برجام دارد.
او به خبرنگاران در بروکسل گفت: متأسفم که بگویم امروز نسبت به ۴۸ساعت قبل... نسبت به دورنمای بسته شدن توافق در حال حاضر اعتماد کمتری دارم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be2e1773-c594-4a02-a9ad-071ef55ac90d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات