728 x 90

آمریکا در پی ضبط یک قایق حامل سلاح در دریای عرب، رژیم ایران را محکوم کرد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌یی با اشاره به توقیف یک محموله سلاح قاچاق از سوی رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی گفت: حمایت رژیم ایران از گروه‌های مسلح در منطقه، امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.
ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲دی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد، قاچاق سلاح از طرف رژیم ایران برای حوثی‌ها نشان‌دهنده نقض آشکار تحریم تسلیحاتی هدفمند سازمان ملل است و نمونه بارز دیگری از این است که چگونه فعالیت‌های مخرب رژیم ایران باعث طولانی شدن جنگ در یمن می‌شود.
پرایس در ادامه افزود: حمایت رژیم ایران از گروه‌های مسلح در سراسر منطقه، تهدیدی علیه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، نیروها، پرسنل دیپلماتیک و شهروندان و هم‌چنین شرکای ما در منطقه و نقاط دیگر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دولت جو بایدن خود را متعهد می‌داند که با این تهدید ایران مقابله کند. ارسال غیرقانونی تسلیحات به یمن، حمله وحشیانه حوثی‌ها به مارب را امکانپذیر می‌کند و رنج و درد غیرنظامیان را افزایش می‌دهد. جنگ بیشتر چه در مارب و چه در جاهای دیگر فقط رنج بیشتری را به همراه خواهد داشت.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین روز اول دی اعلام کرده بود، دو کشتی گشتی این ناوگان یک محموله سلاح را از یک کشتی ماهیگیری بدون پرچم و تابعیت با مبدأ ایران را در شمال دریای عرب توقیف کرده است. این محموله شامل یک‌هزار و ۴۰۰قبضه سلاح کلاشینکف و بیش از ۲۲۶هزار گلوله بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7322cc1-f1d1-4958-b163-55b959e16646"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات