728 x 90

آمریکا: حق دفاع عربستان سعودی از مرزهای خود را به‌رسمیت می‌شناسیم

هدر نائرت
هدر نائرت

در واکنش به حمله موشکی شبه‌نظامیان یمن، وابسته به رژیم  ایران به عربستان سعودی، وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ششم فروردین در بیانیه‌یی این حمله را محکوم کرد و اعلام کرد حق دفاع عربستان سعودی از مرزهایش را به‌رسمیت می‌شناسد. در این بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا با خانواده یک کشته و مجروحان حملات شبه‌نظامیان حوثی به خاک عربستان همدردی کرده است. خاطرنشان می‌شود شبه‌نظامیان حوثی شامگاه یکشنبه دست کم هفت موشک بالستیک به سمت عربستان سعودی گروه شلیک کردند. ترک المالکی  سخنگوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد سامانه دفاعی  این  کشور توانسته  است موشکهای شلیک شده توسط شبه  نظامیان حوثی را سرنگون کند.

انگلستان  نیز مصرانه از رژیم ایران خواهان توقف ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن شد. بوریس جانسون وزیر خارجه و پنی موردانت وزیر توسعه بین‌المللی انگلستان در یک بیانیه مشترک  اعلام کردند:‌ به چه دلیل رژیم ایران به‌جای بکارگیری نفوذ خود برای پایان دادن به درگیری یمن در حال هزینه کردن قابل توجهی در کشوری است که هیچ رابطه تاریخی واقعی یا منافعی در آن ندارد. سازمان ملل اعلام کرده است رژیم تهران تحریم تسلیحاتی به یمن را با ارسال موشکها و پهپادها برای شبه‌نظامیان حوثی نقض کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13749a45-64a7-4b03-af6a-769999e6d0c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات