728 x 90

آمریکا: جایزه ۱۰میلیون دلاری برای شناسایی عوامل حملات سایبری

فرماندهی سایبری، آژانس امنیت ملی آمریکا
فرماندهی سایبری، آژانس امنیت ملی آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۴تیر اعلام کرد برای اطلاعات مؤثر در شناسایی مسئولان حملات سایبری مورد حمایت دولتهای خارجی به زیرساخت‌های آمریکا، از جمله حملاتی که با هدف باج‌گیری انجام می‌شود ۱۰میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
در همین روز کاخ‌سفید اعلام کرد، آمریکا یک گروه کاری ویژه برای هماهنگ کردن اقدامات در برابر باج‌گیری سایبری تشکیل داده است. این جایزه ۱۰میلیون دلاری در چارچوب طرح موسوم به جایزه برای عدالت در وزارت‌خارجه آمریکا تصویب شده است.
وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه خود گفت این جوایز به افرادی تعلق می‌گیرد که بتوانند هویت و محل مهاجمان سایبری را مشخص کنند و در صورت لزوم مبلغ جایزه می‌تواند در شکل رمزارز پرداخت شود.
علاوه بر این دولت آمریکا قرار است یک وبسایت ویژه به نام (توقف باج‌افزار) راه‌اندازی کند و از طریق آن کمکهای فنی و اطلاعاتی برای مقابله با باج‌گیری سایبری و ارتقاء امنیت شبکه‌های کامپیوتری را در اختیار عموم قرار خواهد داد.
در همین رابطه نیز بخش جرایم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز با هدف مقابله مؤثرتر با پولشویی در معاملات رمزارزها و ردیابی سریع باج‌های سایبری که به شکل رمزارز دریافت می‌شوند قرار است ارتباط خود با بانکها و شرکت‌های فناوری دیجیتال را تقویت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b7454bf-2a5c-4a86-a6ee-4286cfb6ad2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات