728 x 90

آمریکا تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران اعمال می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز (۱۵ تیرماه) وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی در رابطه با نفت ایران صادر کرد.

سایت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه مطبوعاتی نوشت: وزارت خزانه‌داری شبکه تجارت نفت و پتروشیمی ایران را هدف قرار داده است. امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) یک شبکه بین‌المللی از افراد و نهادها را تحریم کرد که از شبکه‌ای از شرکت‌های حاشیه خلیج‌فارس برای تسهیل تحویل و فروش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران از شرکت‌های ایرانی به شرق آسیا به ارزش صدها میلیون دلار استفاده کرده است.

اقدام امروز بر اساس فرمان اجرایی (E. O.) ۱۳۸۴۶ و به‌دنبال تعیین شبکه بین‌المللی فرار از تحریم‌های بین‌المللی در حمایت از فروش پتروشیمی ایران توسط اوفک در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ انجام می‌شود. همزمان با تعیین وزارت خزانه‌داری، وزارت امور خارجه پنج نهاد مستقر در ایران، ویتنام و سنگاپور و دو کشتی را بر اساس فرمان اجراییE. O ۱۳۸۴۶ در ارتباط با معاملات قابل توجه فروش و حمل فرآورده‌های نفتی از ایران در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۸ یا بعد از آن را تحریم کرد... .

 

سایت وزارت خارجه آمریکا به نقل از بیانیه مطبوعاتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشت: 

ایالات متحده ۱۵ فرد و نهادی را که در فروش و ارسال غیرقانونی نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران دخیل بوده‌اند، لیست‌گذاری می‌کند. این نهادها که در ایران، ویتنام، سنگاپور، امارات متحده عربی و هنگ کنگ واقع شده‌اند، از تجارت انرژی ایران حمایت کرده‌اند که میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی ایجاد کرده است.

وزارت امور خارجه یک نهاد مستقر در ویتنام به نام Truong Phat Loc Shipping Trading JSC را به‌خاطر مشارکت در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی از ایران لیست‌گذاری می‌کند. Truong Phat Loc Shipping Trading JSC به‌عنوان مدیر بازرگانی و فنی کشتی حامل فرآورده‌های نفتی ایران فعالیت می‌کرد.

وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین یک نهاد مستقر در سنگاپور به نام Everwin Ship Management Pte را که در زمینه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی ایران فعالیت می‌کند، لیست‌گذاری می‌کند. Everwin Ship Management Pte به‌عنوان مدیر فنی کشتی حامل فرآورده‌های نفتی ایران فعالیت می‌کرد.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه سه نهاد مستقر در ایران به نام‌های زاگرس ترابران آریا، شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و شرکت کشتیرانی راشین اقیانوس شرقی را که در فروش و یا ارسال فرآورده‌های نفتی ایران فعالیت می‌کنند، لیست گداری می‌کند.

زاگرس ترابران آریا صادر‌کننده فرآورده‌های نفتی ایران است، در حالی که شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بزرگترین تولیدکننده میعانات گازی در ایران است و به‌طور مستقیم دست‌اندرکار تولید فرآورده‌های نفتی ایران است. شرکت کشتیرانی شرق اقیانوس راشین نماینده بندری و حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران می‌باشد. این اقدامات به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶ انجام می‌شود.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری هشت نهاد و دو شخص حقیقی در ایران، هنگ کنگ و امارات را لیست‌گذاری می‌کند...

ایالات متحده در پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صادقانه و ثابت قدم بوده است. این ایران است که تا به امروز نتوانسته تعهد مشابهی را به این مسیر نشان دهد. در صورت عدم تغییر مسیر از سوی ایران، ما هم‌چنان از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران استفاده خواهیم کرد.

 

نام ۱۳ شرکتی که در فهرست تحریم‌های واشینگتن اعلام شده‌اند از این قرار است:
۱. شرکت پتروشیمی جم؛ مستقر در ایران؛ به اتهام ارتباط با شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران،
۲. شرکت راشین اقیانوس شرق؛ مستقر در ایران؛ بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶،
۳. شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛ مستقر در ایران؛ طبق فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶،
۴. شرکت زاگرس ترابران آریا؛ مستقر در ایران؛ طبق فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶،
۵. شرکت علی المطوع لتجاره البترول؛ مستقر در امارات؛ به اتهام ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس،
۶. شرکت ایدجار کومیرشال سولیوشنز؛ مستقر در امارات؛ به اتهام ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،
۷. شرکت امیرالد؛ مستقر در امارات؛ به اتهام ارتباط با شرکت بازرگانی نفت ایران،
۸. شرکت پتروگات؛ مستقر در امارات؛ به اتهام ارتباط با شرکت بازرگانی نفت ایران،
۹. شرکت پتروکیک؛ مستقر در امارات؛ به اتهام ارتباط با نفت بهران،
۱۰. شرکت اوروین؛ مستقر در سنگاپور؛ بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۶۴،
۱۱. شرکت صنعتی لاسترو؛ مستقر در هنگ‌کنگ؛ به اتهام ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،
۱۲. شرکت اولیجی اینترنشنال؛ مستقر در هنگ‌کنگ؛ به اتهام ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،
۱۳.شرکت بازرگانی حمل‌ونقل ترونگ فات لوت؛ مستقر در ویتنام؛ طبق فرمان اجرایی ۱۳۸۴۶.
همچنین دو تبعه ایرانی شامل مرتضی رجبی اسلامی و مهدیه سانچولی نیزبه اتهام ارتباط با شرکت بازرگانی نفت رژيم ایران به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند. «شرکت پتروشیمی جم» نیز یکی از شرکت‌هایی است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.
دو نفتکش «بی‌اس براوو» و نفتکش «سامِر ۵» نیز به اتهام ارتباط با شرکت ترونگ فات لوک به فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شدند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13ac67b6-23f4-444c-84a6-92c917c06641"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات