728 x 90

آمریکا برای مقابله با اقدامات رژیم ایران، ناو و تفنگدار دریایی به منطقه اعزام می‌کند

ناو هواپیمابر آمریکا یواس.اس نیمیتز -عکس از آرشیو
ناو هواپیمابر آمریکا یواس.اس نیمیتز -عکس از آرشیو

آمریکا، اعلام کرد که به‌منظور مقابله با تهدیدهای رژیم ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، بخشی از نیروهای یک واحد آبی - خاکی نیروی دریایی ارتش خود را در خاورمیانه مستقر می‌کند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، «سنتکام» روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه اعلام کرد، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تلاش‌های اخیر رژیم ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف- ۳۵ و اف- ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشکهای هدایت‌شونده، دستور اعزام بخشی از نیروهای واحد آبی-خاکی ارتش این کشور را به منطقه تحت پوشش مسئولیت سنتکام صادر کرد.

در بیانیه سنتکام آمده است که اعزام این نیروها توان، قابلیت و انعطاف‌پذیری نیروهای دریایی ایالات متحده در منطقه را افزایش خواهد داد.

آمریکا می‌گوید، رژیم ایران در دو سال اخیر نزدیک به ۲۰کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی را مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار داده است.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام در این زمینه گفت که سنتکام خود را به دفاع از آزادی ناوبری در محدوده مسئولیتش که شامل برخی از آب‌راه‌های مهم جهان است، متعهد می‌داند.

او اضافه کرد: «نیروهای اعزامی، قابلیت‌های منحصر بفردی دارند تا با اتکا به آنها بتوانیم به همراه شرکایمان در منطقه از جریان آزاد تجارت بین‌المللی بیشتر محافظت کنیم و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را برقرار سازیم».

در همین زمینه، مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند، لوید آستین، وزیر دفاع روز پنجشنبه استقرار گروه آمادگی آبی-خاکی «یو اس اس باتان» و یگان اعزامی ۲۶ نیروی دریایی به منطقه تحت مسئولیت سنتکام را صادر کرد.

طبق این گزارش، گروه آمادگی متشکل از سه کشتی از جمله یک ناو تهاجمی آبی‌خاکی است و یک یگان معمولاً متشکل از حدود ۲۵۰۰ تفنگدار نیروی دریایی است.

پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در دوشنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قرار است چندین فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ و ناوشکن «توماس هادنر» را که پیش از این در دریای سرخ مستقر بوده به منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز اعزام کند.

مقامات دفاعی آمریکا نیز هفته گذشته از استقرار تعدادی هواپیمای اف-۱۶ در منطقه در طول تعطیلات آخر هفته خبر دادند. هم‌چنین از دو هفته پیش، هواپیماهای جنگنده اِی-۱۰ برای مواجهه با فعالیت‌های ایران، در منطقه مستقر شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc2f3307-eeef-40e3-9dd3-053ca6d5023a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات