728 x 90

آمریکا برای مبارزه با رژیم ایران، در خاورمیانه به برنامه‌ریزی ربات‌های بیشتری در دریا مشغول است

رباط‌ شناور دریایی
رباط‌ شناور دریایی

خبرگزاری بلومبرگ جمعه ۱۵اردیبهشت، در گزارشی نوشت: ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی استفاده از ربات‌های بیشتری در خاورمیانه برای مبارزه با ایران، به‌ویژه برای حفظ امنیت آبراه‌های حیاتی جهانی است.

یک فرمانده ارتش آمریکا گزارش داد که این کشور در تلاش است تا با موافقت هم‌پیمانان خود در منطقه خاورمیانه اقدام به حرکت درآوردن «رباط‌های شناور» در خلیج‌فارس به‌منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوی رژیم ایران کند.
بلومبرگ نوشت: آمریکا در تلاش است تا با رایزنی با متحدان خود در منطقه خاورمیانه، دهها رباط شناور دیگر ر ا با هدف تأمین امنیت دریایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی رژیم ایران متقاعد کند.
برد کوپر فرمانده ارتش آمریکا افزود که از فوریه گذشته تاکنون ۵۰فروند از این ربات‌های بدون سرنشین در آب‌های خلیج‌فارس فعال شده‌اند.
این اقدام آ‌مریکا در حالیست که روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت، ناوگان پنجم آمریکا توقیف نفتکش یونانی "نیووی" از سوی سپاه پاسداران رژیم ایران گزارش کرده بود این نفتکش از دبی به سمت فجیره، بندر دیگری در امارات متحده عربی در حرکت بود که قایق‌های سپاه پاسداران آن را به سمت آب‌های ایران هدایت کرده و آن را توقیف کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39ccaedb-57dd-45b3-9bc5-6d678662d9a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات