728 x 90

آمریکا: باید در یمن راه را بر دخالت رژیم ایران ببندیم

تیموتی لندرکینگ معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کشورهای حوزه خلیج فارس
تیموتی لندرکینگ معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کشورهای حوزه خلیج فارس

تیموتی لندرکینگ معاون وزارت‌خارجه آمریکا در امور کشورهای حوزه خلیج‌فارس که به امارات متحد عربی سفر کرده، گفته است کشورش مطلقاً نخواهد پذیرفت بعد از پایان جنگ یمن، رژیم ایران در این کشور دخالتی داشته باشد. وی تأکید کرد آمریکا هم‌چنان با قدرت از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن پشتیبانی می‌کند.

 

روز یکشنبه ٩دسامبر/ ١٨آذر۹۷، "تیموتی لندرکینگ" معاون وزارت امور خارجه آمریکا، در سفر به امارات متحده عربی، تأکید کرد ایالات متحده از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان که در چارچوب آن، نیروهای سعودی و به‌ویژه ارتش امارات علیه شبه‌نظامیان حوثی می‌جنگند هم‌چنان با قدرت پشتیبانی می‌کند..

لندرکینگ با اشاره به مخالفتهایی که در کنگره آمریکا وجود دارد گفت: فشارهایی در درون سیستم اعمال می‌شود تا ما خود را از جنگ یمن به کلی کنار بکشیم یا حمایت از ائتلاف نظامی را متوقف کنیم اما دولت با این کار موافق نیست.

او افزود: ما معتقدیم که حمایت از این ائتلاف ضروری است و تغییر سیاست در این زمینه، پیامی منفی و مضر را منتقل خواهد کرد .

او همچنین گفت که آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئد هر چند که کاری بسیار دشوار، ولی گامی مثبت است،. معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور کشورهای حوزۀ خلیج‌فارس گفت: در درازمدت، ما خواهان یمنی باثبات و متحد هستیم که به ثبات منطقه کمک کند .

 

لیندرکینگ که بر لزوم پشتیبانی از عربستان در مقابل ایران تأکید داشت گفت: نمی‌توان متصور بود که در آینده، از جانب یمن خطری وجود داشته باشد که عربستان را تهدید کند و رژیم ایران مسبب آن باشد . او افزود: بازسازی یمن باید در صلح و آرامش صورت گیرد. به همین دلیل ما می‌خواهیم فضا را در مقابل هر نوع تأثیر و نفوذ مضرّ رژیم ایران ببندیم .

 

هیأت مذاکره‌کننده دولت قانونی یمن در سوئد با خروج زخمی‌های حوثی به‌منظور مداوا موافقت کرده است.

در گفتگوهای صلح در سوئد همچنین دولت قانونی موافقت کرده است که فرودگاه صنعا بازگشایی شود در صورتی که از آن به‌عنوان یک فرودگاه داخلی استفاده شود.

دولت قانونی یمن تلاش می‌کند تا با این شرط فرودگاه صنعا به معبر قاچاق تسلیحات توسط رژیم ایران تبدیل نشود. در کنار فرودگاه صنعا، شبه‌نظامیان حوثی از بندر حدیده نیز استفاده می‌کنند تا تسلیحات قاچاق شده توسط رژیم ایران را در آن دریافت کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f451643-bfcf-4b29-8599-577628c0a966"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات