728 x 90

آمریکا با اعزام شمار زیادی نیرو به رژیم ایران هشدار جدی می‌دهد

جنگنده آمریکایی - عکس از آرشیو
جنگنده آمریکایی - عکس از آرشیو

وزارت دفاع آمریکا بنا به درخواست فرماندهی مرکزی «سنتکام»، تعداد زیادی نیرو به خاورمیانه به‌عنوان هشدار جدی دولت بایدن به رژیم ایران، اعزام کرد. به گزارش العربیه ۲۶اردیبهشت این اقدام برای پاسخ به هر گونه حمله توسط رژیم ایران یا شبه‌نظامیان عراقی وابسته به سپاه علیه نیروهای آمریکایی است.

آمریکا تعداد زیادی از نیروهای هوایی خود را در سه هفته گذشته به منطقه خلیج‌فارس فراخوانده است. این فراخوان با ارسال دو فروند بمب‌افکن استراتژیک بوئینگ بی-۵۲ استراتوفورترس آغاز شد.

منابع العربیه گزارش دادند: تا ۴می‌۲۰۲۱ تعداد بی‌۵۲‌های آمریکایی حاضر در منطقه خلیج‌فارس به ۶فروند رسید. پیش از این آمریکا این بمب‌افکن‌ها را در آسمان خلیج‌فارس به پرواز در می‌آورد و سپس به پایگاههای آمریکایی در خاک این کشور بازمی‌گرداند ولی این بار بی‌۵۲‌ها در منطقه باقی ماندند.

در ادامه یک اسکادران از جنگنده‌های اف۱۸ آمریکا هم به منطقه وارد شدند. اف‌۱۸‌ها می‌توانند تا ۳هزار کیلومتر از پایگاه هوایی یا ناو هواپیمابری که از آن به پرواز در می‌آیند، دور شده، عملیات کرده و بازگردند. بی‌۵۲‌ها اما شعاع پروازی بسیار وسیع‌تری دارند و می‌توانند از هر نقطه دنیا به ایالات متحده بازگردند.
علاوه بر این تعداد چشمگیر از جنگنده‌ها، آمریکا ناو هواپیمابر آیزنهاور را به‌عنوان بخشی از اقدامات میدانی پس از خروج از افغانستان در دریای عرب نگاه داشتند.

شاید جدی‌ترین و قابل توجه‌ترین اقدام نظامی آمریکا، ارسال یک زیردریایی پیشرفته به منطقه خلیج‌فارس است. زیردریایی «جورجیا» بیش از ۱۵۰فروند موشک توماهاوک در خود دارد. این زیردریایی توان ارسال پهپاد و قایق از راه‌ دور کنترل‌شونده نیز دارد و نیروهای عملیات ویژه را نیز به همراه خود دارد.

این نیروها به درخواست فرماندهی سنتکام به منطقه اعزام شده‌اند و حضور این حجم پرشمار از نیروها و تجهیزات پیشرفته حاوی پیام هشدار جدی خطاب به رژیم ایران است که دولت آمریکا در زمینه اتخاذ همه تدابیر لازم برای واکنش به هر حمله احتمالی رژیم ایران یا گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران کاملاً جدی است.

 

به گفته منابع «العربیه» آنچه آمریکایی‌ها خواهان آن هستند، جلوگیری سوء‌استفاده رژیم ایران و شبه‌نظامیانش از دوران خروج آمریکا از افغانستان و ممانعت از انجام حملاتی توسط آنها علیه نیروهای آمریکایی است،

موضوع مهم دیگر این است که جو بایدن می‌خواهد همزمان با گفتگو با رژیم ایران درباره پرونده هسته‌یی و اولویت دادن به دیپلماسی و آرام کردن اوضاع، این پیام را به تهران بفرستد که در زمینه رویارویی با تهران کاملاً جدی است و این جدیت را با نمایش نیروهای نظامی‌اش و هم‌چنین تأکید بر آمادگی اقدام نظامی علیه تهران نشان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae5dcb2b-a356-4e6d-addd-e9cc814016c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات