728 x 90

آمریکا، انگلیس و فرانسه از سازمان ملل خواستند درباره استفاده روسیه از پهپادهای رژیم ایران تحقیق کند

پهپاد سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین
پهپاد سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین

ایالات متحده، انگلیس و فرانسه از سازمان ملل خواستند درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین برای مقابله با تحریم‌ها تحقیق کند.

آسوشیتدپرس روز سوم تیرماه نوشت: ایالات متحده، انگلستان و فرانسه روز جمعه از سازمان ملل خواستند که فوراً درباره استفاده روسیه از صدها پهپاد ارائه شده از سوی ایران در جنگ اوکراین، که تحریم‌های سازمان ملل را نقض می‌کند، تحقیق کند. اما مشخص نیست که آیا سازمان ملل در مواجهه با مخالفت شدید روسیه این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی را با وجود شواهد گسترده مبنی بر استفاده از آنها برای حمله به شهرهای اوکراین تکذیب می‌کند.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا، خاطرنشان کرد که ایالات متحده در ماه جاری اطلاعات بیشتری را منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم ایران صدها پهپاد، و هم‌چنین تجهیزاتی که می‌توان در تولید آنها استفاده کرد را ارائه کرده است. او گفت که اوکراین و بریتانیا هم‌چنین شواهدی از پهپادهای ایرانی کشف شده توسط ارتش اوکراین را به سازمان ملل ارائه کردند.

سفیر آمریکا پس از ایراد بیانیه‌یی که خواستار تحقیق در این باره شده بود و توسط آلبانی و اوکراین امضا شده است، به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «این یک موضوع مرگ یا زندگی برای مردم اوکراین است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcd53b84-153a-4fd6-97ee-c8c0d49f7455"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات