728 x 90

آمریکا افسر سابق نیروی هوایی را به جاسوسی و کمک به رژیم ایران متهم کرد

مونیکا ویت افسر سابق نیروی هوایی آمریکا
مونیکا ویت افسر سابق نیروی هوایی آمریکا

اعلام جرم دولت آمریکا

علیه یک افسر سابق نیروی هوایی

به‌خاطر جاسوسی و کمک به رژیم آخوندی

 

سابقه استخدام و جاسوسی مونیکا ویت برای رژیم

به زمان ریاست‌جمهوری اوباما برمی گردد

درسال۲۰۱۳نیز یک حکم جلب به‌خاطر سفر به ایران

برای این فرد صادر شده بود

 

مقامات آمریکایی می‌گویند‌

این فرد که در سال ۲۰۱۳ به تهران رفته هنوز آنجاست

و مقامات رژیم ایران خانه و تجهیزات کامپیوتری در اختیارش گذاشته‌اند

 

همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۹فرد و دو نهاد حکومت آخوندی، از جمله تحریم شرکت افق نو وابسته به سپاه پاسداران که کارش جذب نیرو برای سپاه قدس و کسب اطلاعات از شهروندان خارجی از طریق برگزاری کنفرانسهای پوشالی و پوششی است، دولت آمریکا علیه یک افسر سابق نیروی هوایی این کشور به نام مونیکا ویت(Witt) به‌خاطر جاسوسی برای رژیم آخوندی اعلام جرم کرد.

سابقه استخدام و جاسوسی مونیکا ویت برای رژیم آخوندی به زمان ریاست‌جمهوری اوباما برمی گردد و در سال۲۰۱۳ نیز یک حکم جلب برای وی به‌خاطر سفرش به ایران صادر شده بود. پس از همین سفر بود که که حکومت آخوندی در ایران یک خانه و تجهیزات کامپیوتری در اختیار او قرار داد. پیش از آن نیز از جمله در بهمن سال۹۰ این فرد برای شرکت در یک کنفرانس پوششی که توسط افق نو برگزار شد، به ایران سفر کرده بود.

خبرگزاری رویترز ۲۴بهمن ۹۷ در این باره گزارش داد: مقامهای آمریکا اعلام کردند مونیکا ویت به‌دنبال شرکت در دو کنفرانس بین‌المللی که شرکت افق نو در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار کرده بود، به استخدام این نیرو در آمد.

این شرکت، از طریق برگزاری کنفرانسهای به‌اصطلاح بین‌المللی، اطلاعات لازم را از خارجیان شرکت کننده کسب می‌کرد.

رسانه‌های آمریکا خبر دادند که وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۱۳ برای مونیکا ویت به‌خاطر سفر به ایران حکم جلب صادر کرده بود.

مونیکا ویت در سال ۲۰۱۲ (بهمن ۹۰)برای شرکت در کنفرانس «هالیوودیسم» که توسط سپاه پاسداران در پوشش افق ‌نو برگزار شده بود، به ایران سفر کرد. وی پس از رفتن به ایران در سال ۲۰۱۳اطلاعات محرمانه افسران بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا را که در دوره خدمت با آنها همکاری کرده بود در اختیار رژیم ایران قرار داده است.

شرکت «افق نو» متعلق به سپاه پاسداران که روز چهارشنبه ۲۴بهمن تحریم شد در زمینه کسب اطلاعات امنیتی از شرکت‌ کنندگان خارجی در این اجتماعات، با نیروی قدس همکاری می‌کند.

مقامات آمریکا گفتند ویت(Witt) بعد از این‌که در ۲۰۱۳ خودش را به رژیم ایران تسلیم کرد، اطلاعات طبقه‌بندی شده در مورد افسران اطلاعاتی آمریکا را به ایران می‌داد.

سایت سی بی‌اس آمریکا نیز گزارش داد وزارت دادگستری یک مأمور ویژه نیروی هوایی سابق و یک متخصص ضداطلاعات را به فرار به ایران در سال ۲۰۱۳ و افشای اطلاعات فوق‌العاده سری آمریکا به دولت ایران متهم کرد.

جان دِمرز (John Demers) دستیار دادستان کل آمریکا روز چهارشنبه در یک بیانیه گفت: «مونیکا ویت متهم است که اطلاعات یک برنامه بسیار محرمانه وزارت دفاع و هویت یک افسر اطلاعاتی آمریکا را برای رژیم ایران فاش کرده است».

سی بی‌اس فزود دولت آمریکا برای ویت یک حکم باز داشت صادر کرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند او هنوز در تهران است.

دادستان گفته است ویت در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشت و مقامات رژیم ایران خانه و تجهیزات کامپیوتری در اختیار او قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2efbee06-e8c3-492d-a2ff-3efc7c124238"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات